Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Alufelgi ... wszystko na ten temat !

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 22 lip 2015, 19:46

witam panowie żeby nie zaśmiecać forum niedawno kupiłem do swojej niuni alusy 16 cali 7j et40 opony 205/55 wszystko fajnie ale denerwuje mnie to ze felgi są schowane i tu moje pytanie bo nie mam na ten temat pojęcia jakie szerokie dystanse mogę wpakować żeby nic nie pocierało

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 lip 2015, 07:38

przyłóż sobie poziomice do błotnika tak żeby uzyskać pion, i zmierz sobie jak daleko znajduje się najdalej wysunięta cześć opony, od tej wartości odejmij z 5mm i takie dystanse kup i raczej nie powinno być problemu

Awatar użytkownika
ambro1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 27 gru 2013, 09:10
Lokalizacja: Płock

Post autor: ambro1234 » 17 wrz 2015, 12:56

90 B3
17" 7j et42
Opony 215/40
Wejdzie to?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 21 wrz 2015, 09:26

ATLAS pisze:
Kolczat pisze:ATLAS, widziałeś RH ZW1 8J z takim et jak podal?
Tak, w 4x108 były tylko z ET35 przy 8". Dodatkowo nie pasują do nich dystanse RH z zewnętrznym centrowaniem. ZW1 w 4x108 mają centrowanie wewnętrzne jak większość felg.
...
Jak wygląda centrowanie w felgach rh zw4? Zewnętrzny pierścień na dystans, czy wewnętrzny?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 wrz 2015, 12:56

ambro1234, pooglądaj temat Edd ' a myślę że powinno siąść, ale nie jestem pewny

dyras, nie wiem o jakim zewnętrznym czy wewnętrznym dystansie piszecie :/

w zw4 jest normalne centrowanie jak w stalówce <czesiek>

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 21 wrz 2015, 17:31

Zw1 ma centrowanie ''na dystansie'' możliwe że też można dobrać pierścień wewnętrzny żeby wycentrować. Zna ktoś może temat czy da się te felgi dać prosto na piastę? Kolczat tutaj fotka zw1 o co mi dokładnie chodzi :) Po zewnętrznej widoczny jest frez centrujący:

Obrazek

Zdjęcie zw4:


Obrazek[/b]

[ Dodano: 2015-09-21, 17:31 ]
Kolczat, masz u siebie dystanse do Twoich zw4?

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 21 wrz 2015, 21:56

miałem zw4 i były centrowane na adapterze. chyba nie było wersji bez adapterów.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 22 wrz 2015, 10:55

chodzi o ten rowek wokół mięsa płaszczyzny przychodzącej na tarczę?

w zw4 nie mam tam żadnego rowka... tak u mnie felgi są na dystansie bo inaczej by nie weszły ich średnica jest taka sama jak ta płaszczyzna która przychodzi na tarczę (bęben tarczy)

VinCe, o jakim adapterze piszesz? ja mam poprostu zwykły dystans którego średnica może być większa i feldze to nie przeszkadza

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 24 wrz 2015, 21:53

pisze o adapterze do większości felg rh/artec tzw sysremie multifit. felgi centrowane są na zewnętrznej krawędzi adaptera zazwyczaj. tak jak te ze zdjęcia mają własnie rowek jak to nazwałeś przy płaszcyzinie dolegania do piasty. wiec albo masz to stoczone albo coś pokombinowane ze centruje normalnie na piaście jak więszkość felg. bo były też rh/artec montowane bez dystansu/adapteru ale one miały et zazwyczaj koło 35 a Ty chyba masz blizej 60 zgadza sie?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 24 wrz 2015, 22:37

Rozważam dwie możliwości: felga dwuczęściowa 8,5x18 z et okolo 50 (felgi na aucie a gościu nie pamięta dokładnie) czy trzy częściowe 8x18 et 35. Która opcja będzie lepsza do caba? Druga będzie w miarę siedzieć bez dystansów, o ile będę mógł zwiększyć rant przy et35 żeby felga nie wychodziła poza nadkole?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 wrz 2015, 09:56

VinCe, czyli normalnie zw4 powinny mieć takie wystające wytłoczenie? (źle określiłem to jako rowek :-P ) et zmienia się w zależności od rantu (ale to pewnie wiesz) więc na moich jest wybite że miały 9,5J i et 36, ale pewnie jak się przeliczy na najwęższy rant czyli pod 8J to pewnie było by koło 60

dyras, sprawa wygląda tak, zależy co chcesz uzyskać, o ile poszerzyć felgę, na ile pozowlisz jej wystawać?
napewno dwuczęściowa jest mniej rozwojowa, bo zmieniasz tylko rant, zależy też jak on przychodzi na felgę i czy to jest rodzaj dwuczęściówki, gdzie dzieli się na rotorobęben i rant, czy bębnorant i rotor. Jeżeli ta felga przy 8,5J ma już et50, to przy poszerzeniu do 9,5J już będzie na granicy wystawania, bez dystansu (tak na szybko liczę).
Nastomiast jeżeli chodzi o 3-częściówkę, to tu już jest większe pole do popisu (zależne od zasobności Twojego portfela), bo na pewno felga dzieli się na bęben rotor i rant - tu znowu pojawia się pytanie jak siada rant, czy na rotor czy pod rotor (różnica jest taka, że jeżeli pod rotor to automatycznie tracisz wizualnie kilka mm z szerokości rantu). Jednak napewno w feldze 3-częściowej, jesteś w stanie zwęźić bęben, albo kupić orginał markowy, albo dorobić customa idealnego do naszego nadwozia, wtedy ET nie ma takie znaczenia bo sam nim manipulujesz jak Ci się podoba, bo wiadomo, że rant także możesz zmienić. Inna sprawą jest sam rotor, nie ma on dużego wpływu na et o ile nie masz dużego hebla, wiadomo że najlepsze rotory to te zaokrąglone nad zaciskiem, ale bardziej mogą się podobać komuś te płaskie, jednak, co ważne, rotor też można wrzucić customowy i co najciekawsze, gdy dojdziesz z odsadzeniami i szerokościami rantu i bębna do ładu i składu że będzie idealnie to już nie trzeba zmieniać felg tylko kupować, albo zamieniać rotory, dzięki temu mamy w pełni unikatowe felgi

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 26 wrz 2015, 21:21

czyli masz wersje bez adapterów skoro masz wybite takie et. bardzo rzadki temat swoją drogą. tak samo jak zw1 które w większości wychodzą pod adater ale były też wersje z et 35 bez adaptera. te pod adapter wszystkie mają taki kołnierz i są centrowane na adaptzerze fabrycznie

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 14 lis 2015, 16:54

Witam. Chciałbym założyć do swojej 80tki B4 koła z Audi TT w rozmiarze 17stki, tak zwane "parabole". Potrzebne będą dystanse zmieniające rozstaw, jaki jest ich koszt i jaką szerokość ich mogę maksymalnie dać, by te alufelgi nie wystawały mi za bardzo?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 17 lis 2015, 11:51

Pytanko, czy do cabrio wejdą mi koła 8,5J et 48 i 9J et 41? Chciałbym spasować kola z nadkolami, badź żeby były minimalnie schowane. Wydaje mi się że przód z dystanem powinien być ok, ale czy tył nie będzie wystawał? Dodam, że planuje piasty na tyl z a6c4 gdzie dodatkowo one wystają na zewnątrz o okolo 10mm o ty tych z 80'tki.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 lis 2015, 12:35

przód tak jak piszesz, z dystansem o grubości 35mm spowoduje wyrównanie felgi z błotnikiem, oczywiście z zastosowaniem opony maksymalnie o szerokości 205 z dosyć niskim profilem

jeżeli chodzi o tył, to różnicy pomiędzy piastami z a80, a a6c4 nie zauważyłem aż tak drastycznej na 10mm, wydaje mi się że będziesz musiał dołożyć z 10mm dystansu, żeby wyrównać tą felge z błotnikiem, oczywiście także z zastosowaniem ogumienia o odpowiednich rozmiarach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl