Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] piny wiązki silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

[B4 1.9 1Z] piny wiązki silnika

Post autor: harry6665 » 23 wrz 2015, 17:35

witam.Czy posiada ktoś z państwa schemat instalacji w komorze silnika?
Dokładnie chodzi mi o poszczególne piny kostek w instalacji

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 wrz 2015, 18:39

Z którego roku masz samochód albo czy jest na boschu czy pierburgu? W tym PDFie powinno być do boscha: http://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+8 ... 034724.pdf

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 23 wrz 2015, 18:51

jest na boschu numer ecu 028 906 021 E

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 wrz 2015, 18:58

harry6665 pisze:jest na boschu numer ecu 028 906 021 E
Pierburg

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 23 wrz 2015, 19:10

dodam jeszcze że to jest automat

truckererer2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 wrz 2015, 20:47

Post autor: truckererer2 » 23 wrz 2015, 20:53

Trzymaj:
Obrazek
Jesli sie nie wyswietli: http://imgsrc.ru/trusherr/44950728.html

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 02 paź 2015, 21:05

witam.
schemacik nie powiem przydaje sie:) wielkie dzięki

mam pare pytań odnośnie poszczególnych przewodów
1-który przewód idący do wskażnika odpowiada za temperaturę silnika?
2-gaszenie silnika
3-jaki przewód idzie do kontrolki błędów check
Ewentualnie jak by ktoś znał kolory przewodów to by mi to pomogło


Mam jeszcze problem z przekaźnikiem świec żarowych cały czas idzie zasilanie na świece

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 paź 2015, 22:16

Gaszenie silnika masz przez ECU silnika jak plus po zapłonie odcinany jest od sterownika silnika to on odcina także paliwo zaworem odcinającym paliwo. Plus po zapłonie masz na ECU na pinie 38.

Czujnik temparatury masz na pinie 2 żółtej kostki licznika.
Jeśli masz brak wskazań to przeczyść styki pod nakrętkami wskaźnika łączące go z płytą licznika. Jeśli nie masz wskazań paliwa to winny jest stablilizator napięcia w liczniku.

Pinu od check-a nie chce mi sie szukać. Gdzieś na forum był rysunek ścieżek licznika to można śledząc ścieżki zobaczyć na jaki pin wychodzi.

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 02 paź 2015, 22:29

ok a powiedz mi który przewód od czujnika odpowiada na grzanie świec.I od którego czujnika temperatury

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 paź 2015, 22:47

Jak się nie mylę w TDI za grzanie świec jest odpowiedzialne ECU więc czujni dla ECU czyli ten 2 pinowy bo 3 pinowy jest do liczników. A przekaźnik świec masz sprawny? Zobacz piny sterujące (15, T - masz opis na schemacie drugi zestaw numerów to numery złącz na skrzynce bezpieczników) czy jest na nich zasilanie. A świece są uruchamiane z pinu 50 wg. schematu.
Jak masz TDI z przepływomierzem pierburga to możesz przez VAGa sprawdzić jaką temperaturę widzi albo jak nie masz dostępu do kabla to zmierzyć jego opór miernikiem. Nawet można uruchomić test załączając przekaźnik świec żarowych.

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 02 paź 2015, 23:04

już pisze o co tak naprawdę chodzi. silnik z tej audi wraz z wiązką silnika przełożyłem do skody felicji tak żeby było jasne o co mi chodzi. mam problem ze świecami. podłączyłem ori przekaźnik od audi. plus ze skody przewód sterujący po stacyjce ze skody no i wiadomo przewód do świec.przewód z pinu 50 zielono biały też poszedł pod 15 i dupa w ogóle nie załączają się.przekaźnik ad audi ma 4 nóżki
Jak podłącze przekaźnik od skody to działa z tym że zasilanie idzie cały czas na świece
Przekaźnik od audi jest dobry

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 paź 2015, 09:05

Weź jakąś lampkę z małą żarówką 12V jeden koniec daj do masy a drugi do pinu 50 ECU i zobacz czy włączeniu zapłonu się zapali na czas grzania świec. To będzie wiadomo czy to ECU cały czas załącza świece czy przekaźnik.

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 03 paź 2015, 16:56

maciek889

zrobiłem jak pisałeś i na tym przewodzie z pinu 50 nie ma zasilania.Ten schemat jest zły.jak podepne ten przewód pod zasilanie to załancza się przekaźnik i któryś zawór w pompie odzywa się

Silnik udało mi się dzisiaj odpalić.Chodził równo i dobrze reaguje na gaz.
Po którymś razie dałem mu więcej gazu i nagle zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach.Wyłączyłem go i teraz nie moge go zapalić.Po podłączeniu go pod kąpa wyskakuje błąd przepływomierza i czujnika obrotów wału
Czyżby padły na raz?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 paź 2015, 18:04

Sorki źle napisałem daj jeden przewód żarówki do plusa a drugi do tego pinu 50 bo wcześniej napisałem masa i pin 50. Praktycznie zawsze przekaźniki są sterowane masą.
I pin 50 to nie wejście plusa tylko wyjście sterowania grzania świec! Ciekawe czy czegoś nie zjarałeś podłączając tam plus

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 03 paź 2015, 18:45

raczej nic sie nie zjarało.jak odłanczałęm ten przewód to silnik automatycznie gasnoł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl