Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline

ODPOWIEDZ
PatrykCk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2015, 17:30

Post autor: PatrykCk » 05 paź 2015, 19:55

Decyzja podjęta, lejemy półsyntetyk, a po dwóch sezonach pomyślimy o full syntetyku :)
A co myślicie o ceramizerach do silników? Działają na tyle dobrze, że opłaca się go stosować? :)

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 05 paź 2015, 19:59

w takie cuda to ja nie wierze.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 05 paź 2015, 20:47

Ja zmieniłem 2 lata temu z 15W40 na Valvoline Max Life Diesel 10W40 i naprawdę w zimie jest różnica. Tym bardziej że zetor ma hydrauliczne popychacze i raczej zaleca się przynajmniej półsyntetyk. Oczywiście wszystkie uszczelki + uszczelniacze zaworowe mam nowe ale nie licz że nie będzie się pocił. Bez wolnej odmy zawsze coś oleju uroni :-P W każdym razie dolewam może 300-400 ml na 15 tysięcy km. Co do ceramizera to opinie są podzielone ale jakoś też w to nie wierze.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 05 paź 2015, 20:52

kubaaabee pisze:Ja zmieniłem 2 lata temu z 15W40 na Valvoline Max Life Diesel 10W40 i naprawdę w zimie jest różnica. Tym bardziej że zetor ma hydrauliczne popychacze i raczej zaleca się przynajmniej półsyntetyk. Oczywiście wszystkie uszczelki + uszczelniacze zaworowe mam nowe ale nie licz że nie będzie się pocił. Bez wolnej odmy zawsze coś oleju uroni :-P W każdym razie dolewam może 300-400 ml na 15 tysięcy km. Co do ceramizera to opinie są podzielone ale jakoś też w to nie wierze.
To jeszcze zmień zasadę zmiany oleju z 15tyś na 10tyś max :)
Apropo ceramizera, kolega dolał ceramizer do skrzyń itp.. do skrzyni w swoim mercedes W210 E220 w manualu bo na 1 tak jakby tryb był wyszczerbany taki efekt jest, to po dolaniu tego specyfiku znacznie się uciszyło, tak więc nie wiem jak jest z silnikowymi sprawami :)
Ostatnio zmieniony 05 paź 2015, 20:59 przez MarcinexB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 paź 2015, 20:53

Tylko taki zestaw :mrgreen:

Obrazek

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 05 paź 2015, 21:00

MarcinexB4 pisze:To jeszcze zmień zasadę zmiany oleju z 15tyś na 10tyś max :)
Do tej pory auto jeździło tylko dalsze tasy, 0 miasta więc nie było potrzeby, aktualnie olej bardziej dostaje po dupie bo poruszam się po Krakowie + trasy więc pewnie to rozważę ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 paź 2015, 22:09

PatrykCk pisze:A co myślicie o ceramizerach do silników? Działają na tyle dobrze, że opłaca się go stosować? :)
Tego co prawda nie stosowałem ,ale stosuję specyfik pod nazwą militec i mogę z czystym sumieniem polecić . Jego działnie polega na znacznej redukcji oporów tarcia ,co jest wysoce porządane w kazdym mechanizmie gdzie tarcie występuje .250 ml militeca ,leję do kanistra z 5 litrami oliwy i tak już od kilku ładnych lat ,kiedyś dolałem tego nawet do skrzyni biegów ,jak mi w tdeku dwójka nie chciała wchodzić w mrozy ...wymieniłem olej na nowy ,dolałem militeca i problemy z niewchodzącą "dwójką "się skończyły...czy przyczynił się do tego nowy olej ,czy militec ,nie wiem .Mówiąc szczerze to zimą ,nie czuję przy kręceniu silnikiem żeby mu było ciężej ...kręci w zasadzie jak latem ...czy to zasługa militeca ,nie wiem,przyzwyczaiłem się że tak jest od zawsze ,bo leję ten specyfik odkąd posiadam audi ...ale po tych kilku latach uzywania ,wiem że ten środek na pewno nie czyni żadnych nieporządanych efektów ,a robi tylko dobrze ;-) ...silnik jak chodził tak chodzi ,jak oleju nie pił ,tak nie pije ...bo te ok.0.5 litra na 10 tys ,nie można nazywać "piciem " ;-)

PatrykCk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2015, 17:30

Post autor: PatrykCk » 06 paź 2015, 07:58

MUNIOR pisze:
PatrykCk pisze:A co myślicie o ceramizerach do silników? Działają na tyle dobrze, że opłaca się go stosować? :)
Tego co prawda nie stosowałem ,ale stosuję specyfik pod nazwą militec i mogę z czystym sumieniem polecić . Jego działnie polega na znacznej redukcji oporów tarcia ,co jest wysoce porządane w kazdym mechanizmie gdzie tarcie występuje .250 ml militeca ,leję do kanistra z 5 litrami oliwy i tak już od kilku ładnych lat ,kiedyś dolałem tego nawet do skrzyni biegów ,jak mi w tdeku dwójka nie chciała wchodzić w mrozy ...wymieniłem olej na nowy ,dolałem militeca i problemy z niewchodzącą "dwójką "się skończyły...czy przyczynił się do tego nowy olej ,czy militec ,nie wiem .Mówiąc szczerze to zimą ,nie czuję przy kręceniu silnikiem żeby mu było ciężej ...kręci w zasadzie jak latem ...czy to zasługa militeca ,nie wiem,przyzwyczaiłem się że tak jest od zawsze ,bo leję ten specyfik odkąd posiadam audi ...ale po tych kilku latach uzywania ,wiem że ten środek na pewno nie czyni żadnych nieporządanych efektów ,a robi tylko dobrze ;-) ...silnik jak chodził tak chodzi ,jak oleju nie pił ,tak nie pije ...bo te ok.0.5 litra na 10 tys ,nie można nazywać "piciem " ;-)
I właśnie o takie odpowiedzi mi chodzi, bardzo Panu dziękuje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl