[B4 1.9 1Z] pompa11
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
[B4 1.9 1Z] pompa11
Cześć kupiłem pompe. Pompa jest modzona korpus AHU , fala golf4 ,tloko rozdzielacz renault 988, nastawnik moj org. audi 80 1.9tdi 1z 93r. , ciśnienie wewnetrzne ustawione na 11bar . Wyciągnąłem pompe ,umylem nastawnik, przeżucilem go do drugiej pompy . Po zamontowaniu z problemami zapalil . I tu pojawia sie problem nie mozna ustawić pompy . Obroty skacza od 1200 do 2000tys. obrotow ,nizej nie da sie sie zejsc bo gasnie . Audi kopci i po dodaniu gazu łapie checka.Macie jakiś pomysł co zrobic zeby orginalny nastawnik potencjometryczny ogarnal ?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2015, 13:53 przez piotrek316, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
Czyli powinien normalnie sterować pompą tak ? Dałeś mi nadziej bo dzis zdenerwowalem sie i pare urwal itd. sie posypalo ale jak by to zadzialalo bylo by swietnie :mrgreen: . No jest sprawny bo po zamontowaniu go spowrotem na starej pomie i bylo wszystko w porzadku . A mozliwe ze za ostro zmodzona pompa ze nie da sie jej ustawic na potencjometrycznym nastawniku czy musi dzialac ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pisałem ,typ nastawnika ,nie ma tu najmniejszego znaczenia ,byle był sprawny ...a co do pompy ,to jesteś pewien że jest ok ? bo coś mi się wydaje, że nie jest ok :roll: Innej opcji nie ma ,skoro nastawnik na innej pompie działa prawidłowoA mozliwe ze za ostro zmodzona pompa ze nie da sie jej ustawic na potencjometrycznym nastawniku czy musi dzialac ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
O tym ze musisz ustawić odpowiednią dawkę ,ustawiajac dokładnie nastawnik na pompie ,chyba wiesz :?:Bez vaga ,raczej tego nie zrobisz ,chodż ktoś z doświadczeniem ,bez problemu może ustawić na "oko ",a raczej ucho ,tzn.obroty bedą prawidłowe ,silnik nie bedzie "przebierał " ...ale dokładnie można tylko widząc cyferki na vagu 8-)piotrek316 pisze:No pewnosci100% do pompy nie mam . Spróbuje jutro jeszcze raz przerzucić pompe i przełożyć nastawnik.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 21:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
Tak pamiętam o tym . Wiesz na orginalnej pompie ustawiając nawet na wyczucie pierwsze odpalenie , z ustawieniem nie bylo problemu. A na modzonej pompie była tragedia . Do modzonej pompy nastawnika nie przykrecalem osobiscie bo bylem zajety suszarką w terano i moze nie bylo trafione w otwór . Narazie tak to sobie tlumacze ,wolal bym zeby to bylo przyczyna i jutro po montazu nie bylo problemu z ustawieniem i koni przybylo 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jakby nie było trafione ,to albo nastawnik miałby już pogiętą,ew urwaną końcówkę ,która wchodzi w pierscień ,albo tłoczek w pompie byłby w dwóch częściach w kazdym bądż razie silnik by na pewno nie odpalił 8-)piotrek316 pisze:Do modzonej pompy nastawnika nie przykrecalem osobiscie bo bylem zajety suszarką w terano i moze nie bylo trafione w otwór
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie przerzucaj i pompy nie rozbieraj,bo jest dobra ...według mnie ewidentnie za duża dawka paliwa,i na 200% na vagu była by skaczaca dawka z dwoma zerami z przodu i cyferką 5 i poniżej,czyli kosmiczna poniżej 1mg ...pamiętaj że inny korpus i ze nastawnik może być nawet klika mm w innym miejscu ,niż siedział w twojej pompie ..poza tym 11tka ma dużo większy wydatek ...także dajesz nastawnik w stronę mniejszej dawki ,aż zacznie równo chodzić ,a wtedy dopiero vag i można ustawić tyle ile chcemypiotrek316 pisze: Spróbuje jutro jeszcze raz przerzucić pompe i przełożyć nastawnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,ja ją składałem z przysłanych przez wałsciciela pomp . Własciciel ,kolega od którego odkupiłeś , nawet dzwonił do mnie że pompa do końca śmigała bez problemu ,więc nie ma opcji żeby coś z nią było nie tak ,a ja nie mam powodu ,zeby mu nie wierzyć.Pompę można popsuć tylko "pojąc "ją psudo-paliwem z dużą zawartością "suchych " dodatków ,nafty czy rozpuszczalników ,a nawiększey "zabójca " pomp ,to odbarwiany kwasem ,olej opałowy ...nic innego pompie trwale nie szkodzi.Na czym była ''jeżdzona " widać od razu przy zdjętym nastawniku ,wnętrze powinno być czyste ,bez brązowych nalotów .Skoro widziałeś że jest czysto ,to rozbieranie jej ,jest stratą czasu .Choć widziałem już różne i całe brazowe w środku i też śmigały ,wiec nie ma reguły że brązowe w środku są od razu złe ,choć ten brąz świadczy o tym że ktoś ją kiedyś poczęstował jakimś syfempiotrek316 pisze:Hehe nie rozbierać bo to twoje dzieło i musi być dobrze
Wtryski nie mają tu nic do rzeczy.Zrób to co pisałem ,zmniejsz dawkę przesuwając nastawnik w stronę przodu auta i nie kombinuj ,puki tego nie zrobisz ...objawy zbyt dużej dawki masz ewidentnepiotrek316 pisze:A może wtryski pasują robote ?
Pompa ciśnienie daje takie ,jak twoja i kazda inna sprawna ,a to kiedy otwierają się wtryski ,to już ich załuga i ciśnienia otwarcia na jakie są ustawione ,a nie pompy ...pompa tylko reguluje ilość paliwa jakie dostają wtryski ,a nie ciśnienie przy których się otwierająpiotrek316 pisze:Może pompa daje tak duże ciśnienie że wtrysk praktycznie jest ciagle otwarty ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14