Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] pompa11

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

[B4 1.9 1Z] pompa11

Post autor: piotrek316 » 07 paź 2015, 20:02

Cześć kupiłem pompe. Pompa jest modzona korpus AHU , fala golf4 ,tloko rozdzielacz renault 988, nastawnik moj org. audi 80 1.9tdi 1z 93r. , ciśnienie wewnetrzne ustawione na 11bar . Wyciągnąłem pompe ,umylem nastawnik, przeżucilem go do drugiej pompy . Po zamontowaniu z problemami zapalil . I tu pojawia sie problem nie mozna ustawić pompy . Obroty skacza od 1200 do 2000tys. obrotow ,nizej nie da sie sie zejsc bo gasnie . Audi kopci i po dodaniu gazu łapie checka.Macie jakiś pomysł co zrobic zeby orginalny nastawnik potencjometryczny ogarnal ?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2015, 13:53 przez piotrek316, łącznie zmieniany 2 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 20:36

piotrek316 pisze:Macie jakiś pomysł co zrobic zeby orginalny nastawnik potencjometryczny ogarnal ?
Jaki siedzi nastawnik na tej pompie ,nie ma znaczenia ,kązdy bedzie sterował prawidłowo ,byle by był sprawny ...skoro wywala "checka",to zajrzyj w błędy ECU i dowiesz się z jakiego powodu go wywala 8-)

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 07 paź 2015, 20:55

Czyli powinien normalnie sterować pompą tak ? Dałeś mi nadziej bo dzis zdenerwowalem sie i pare urwal itd. sie posypalo ale jak by to zadzialalo bylo by swietnie :mrgreen: . No jest sprawny bo po zamontowaniu go spowrotem na starej pomie i bylo wszystko w porzadku . A mozliwe ze za ostro zmodzona pompa ze nie da sie jej ustawic na potencjometrycznym nastawniku czy musi dzialac ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 21:18

A mozliwe ze za ostro zmodzona pompa ze nie da sie jej ustawic na potencjometrycznym nastawniku czy musi dzialac ?
Pisałem ,typ nastawnika ,nie ma tu najmniejszego znaczenia ,byle był sprawny ...a co do pompy ,to jesteś pewien że jest ok ? bo coś mi się wydaje, że nie jest ok :roll: Innej opcji nie ma ,skoro nastawnik na innej pompie działa prawidłowo

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 07 paź 2015, 21:22

No pewnosci100% do pompy nie mam . Spróbuje jutro jeszcze raz przerzucić pompe i przełożyć nastawnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 21:50

piotrek316 pisze:No pewnosci100% do pompy nie mam . Spróbuje jutro jeszcze raz przerzucić pompe i przełożyć nastawnik.
O tym ze musisz ustawić odpowiednią dawkę ,ustawiajac dokładnie nastawnik na pompie ,chyba wiesz :?:Bez vaga ,raczej tego nie zrobisz ,chodż ktoś z doświadczeniem ,bez problemu może ustawić na "oko ",a raczej ucho ;-) ,tzn.obroty bedą prawidłowe ,silnik nie bedzie "przebierał " ...ale dokładnie można tylko widząc cyferki na vagu 8-)
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 21:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 07 paź 2015, 21:57

Tak pamiętam o tym . Wiesz na orginalnej pompie ustawiając nawet na wyczucie pierwsze odpalenie , z ustawieniem nie bylo problemu. A na modzonej pompie była tragedia . Do modzonej pompy nastawnika nie przykrecalem osobiscie bo bylem zajety suszarką w terano i moze nie bylo trafione w otwór . Narazie tak to sobie tlumacze ,wolal bym zeby to bylo przyczyna i jutro po montazu nie bylo problemu z ustawieniem i koni przybylo 8-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 22:03

piotrek316 pisze:Do modzonej pompy nastawnika nie przykrecalem osobiscie bo bylem zajety suszarką w terano i moze nie bylo trafione w otwór
Jakby nie było trafione ,to albo nastawnik miałby już pogiętą,ew urwaną końcówkę ,która wchodzi w pierscień ,albo tłoczek w pompie byłby w dwóch częściach ;-) w kazdym bądż razie silnik by na pewno nie odpalił 8-)

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 07 paź 2015, 22:06

Czyli co opstawiasz pompa smietnik ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 22:47

piotrek316 pisze:Czyli co opstawiasz pompa smietnik ?
To nie ruletka ;-) skoro silnik odpalił,to pompa żyje ...a co jej dolega ,to można stwierdzić po jej rozebraniu i sprawdzeniu czy wszystko siedzi na swoim miejscu i działa jak działać powinno 8-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 paź 2015, 23:33

piotrek316, _uwaga

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2015, 14:10

piotrek316 pisze: Spróbuje jutro jeszcze raz przerzucić pompe i przełożyć nastawnik.
Nic nie przerzucaj i pompy nie rozbieraj,bo jest dobra ...według mnie ewidentnie za duża dawka paliwa,i na 200% na vagu była by skaczaca dawka z dwoma zerami z przodu i cyferką 5 i poniżej,czyli kosmiczna poniżej 1mg ...pamiętaj że inny korpus i ze nastawnik może być nawet klika mm w innym miejscu ,niż siedział w twojej pompie ..poza tym 11tka ma dużo większy wydatek ...także dajesz nastawnik w stronę mniejszej dawki ,aż zacznie równo chodzić ,a wtedy dopiero vag i można ustawić tyle ile chcemy

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 08 paź 2015, 19:48

Hehe nie rozbierać bo to twoje dzieło i musi być dobrze .A może wtryski pasują robote ? Wtryski orginalne 190 bar. Znalazłem jakieś wtryski 220/300 bar ale pewnosci do nich nie mam .Może pompa daje tak duże ciśnienie że wtrysk praktycznie jest ciagle otwarty ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2015, 21:21

piotrek316 pisze:Hehe nie rozbierać bo to twoje dzieło i musi być dobrze
Tak ,ja ją składałem z przysłanych przez wałsciciela pomp . Własciciel ,kolega od którego odkupiłeś , nawet dzwonił do mnie że pompa do końca śmigała bez problemu ,więc nie ma opcji żeby coś z nią było nie tak ,a ja nie mam powodu ,zeby mu nie wierzyć.Pompę można popsuć tylko "pojąc "ją psudo-paliwem z dużą zawartością "suchych " dodatków ,nafty czy rozpuszczalników ,a nawiększey "zabójca " pomp ,to odbarwiany kwasem ,olej opałowy ...nic innego pompie trwale nie szkodzi.Na czym była ''jeżdzona " widać od razu przy zdjętym nastawniku ,wnętrze powinno być czyste ,bez brązowych nalotów .Skoro widziałeś że jest czysto ,to rozbieranie jej ,jest stratą czasu .Choć widziałem już różne i całe brazowe w środku i też śmigały ,wiec nie ma reguły że brązowe w środku są od razu złe ,choć ten brąz świadczy o tym że ktoś ją kiedyś poczęstował jakimś syfem
piotrek316 pisze:A może wtryski pasują robote ?
Wtryski nie mają tu nic do rzeczy.Zrób to co pisałem ,zmniejsz dawkę przesuwając nastawnik w stronę przodu auta i nie kombinuj ,puki tego nie zrobisz ...objawy zbyt dużej dawki masz ewidentne
piotrek316 pisze:Może pompa daje tak duże ciśnienie że wtrysk praktycznie jest ciagle otwarty ?
Pompa ciśnienie daje takie ,jak twoja i kazda inna sprawna ,a to kiedy otwierają się wtryski ,to już ich załuga i ciśnienia otwarcia na jakie są ustawione ,a nie pompy ...pompa tylko reguluje ilość paliwa jakie dostają wtryski ,a nie ciśnienie przy których się otwierają

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 08 paź 2015, 22:09

A masz moze wałek i ten pierscien ktory przemieszcz sie po walku z tloko rozdzielacza ( nie wiem jak to sie nazywa ) . W ten piercien trafia sie nastawnikiem . Delikatnie w jednym miejscu przesuwajac palcem ten pierscien przycina sie . Może to jest całą przyczyna ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl