Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 kwie 2014, 15:34

kwestia ekonomi i kieszeni, widziałem wiązkę z golfa z kompem ( na podłużnicy schowany w pudełku ) położoną na beszcza w audi ( stara instalacja nie była nawet usunięta ) ale jak to było zrobione nie pamiętam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 kwie 2014, 15:50

dzikx pisze:kwestia ekonomi i kieszeni,
Raczej pomysłowości i cierpliwości "rzeżbiarza" :mrgreen: bo sztukować kable i mysleć gdzie i jak wsadzić to ,czy tamto ,to nie lada sztuka ;-) też widziałem przeróbkę z kompem koło pompy ABS :-P

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 kwie 2014, 16:03

No przewody na pewno od pedałów trzeba ciągnąć, i gruby + do skrzynki, a do licznika chyba nic czyli nie tak dużo. I chyba przewody od temperatury trzeba by sztukować ( ale pewny nie jestem ) kwestia czy stara może zostać ? A tak ogólnie to kostki pod skrzynkę powinny pasować bez problemu. Wstawiałem silnik z 3 TDI do 2 i tylko wiązka silnika szła z kompem, ( tu musi być instalacja 921r żeby kostki pasowały ) licznik został ori 2 ( z prędkościomierzem na linkę ) nawet skrzynia i sprzęgło było 2 by nie przerabiać na hydraulikę.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 25 kwie 2014, 15:48

Nieciekawie sprawa z tą wiązką wygląda, ciężko dostać. Ja i tak jest w beznadziejnej sytuacji bo z obecnej pompy z nastawnikiem bosch i tak się leje ciurkiem jak zimna, więc jak będzie trzeba robić rzeźbę to chyba zrobię.Jutro jadę oglądać dawcę <ok> , koleś mówi, że odda mi całość (mogę sobie zabrać nawet silnik i skrzynię) za 600 zł.Dzięki za wyjaśnienie ;-)

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 27 cze 2014, 07:34

Witam. O przeróbce na pierburga będę pisał w swoim temacie o reanimacji audi - nie ma sensu prowadzić 2 tematów równocześnie. ;-)

audi-80-1z-reanimacja-t86867.html

KJarzyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:38

Post autor: KJarzyna » 02 lip 2014, 17:57

Daje linki mogące się przydać przy przeróbce.

1.link
pod tym linkiem znajdziecie schemat 1z na boschu z dokładną rozpiską pinów kompa
2. link
ciekawy temacik.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 07 paź 2015, 15:30

Przełozyłem wiązke i pompe i nie mam prądu na n109 ktoś wie o co chodzi ? Brak też komunikacji vagiem z komputerem ;/

pod nogami mam 3 kostki których nie mam gdzie wpiąć i nie wiem od czego są


Obrazek

gruby czarny którego też nie ogarniam



Obrazek

dwa luźne miejsca na przekaźniki niebieskie i zółte z czego po wpięciu przekaźnika do żółtego świruje n75




Obrazek


i 3 pinowa kostka idąca od wiązki komputera



Obrazek

a w komorze silnika kostka podobna do tej od przepływki ale idąca jakby do czujnika temperatury płynu chłodzącego



Obrazek

według tej pinologi prądy są masy są k line przejście jest


Pin Color Module des Description Connected to
1 Brown 31 Ground connection in wiring harness 31 (156)
2 Black/Green J285 Engine Speed Signal (tachometer/DOP) G1/12 U1/6 T28/10
3 N/C
4 Brown/Yellow N146 Metering Adjuster F26 T8/6
5 Brown/Yellow N146 Metering Adjuster F26 T8/6
6 Black/Blue J359 Low Heat Output Relay 1
7 Grey/Green G149 Modulating Piston Displacement Sensor T 8/5
8 White G28 Engine Speed Sensor 03/02/2015
9 Purple/White MFA Fuel Consumption Signal (For Multifunction Display)
10 N/C
11 Blue G80 Needle Lift Sensor 02/02/2015
12 Grey G80 Needle Lift Sensor 02/01/2015
13 Brown/Red G70 Mass Air Flow (MAF) Sensor 06/06/2015
14 Blue/Brown G62 Engine Temperature Sensor T24/20 4/3
15 White/Blue G79 Throttle Position Sensor T6/1
16 Blue/Black F22 0.3 Bar Oil Pressure Switch T24/1
17 White/Red F36 Clutch Switch Pin 2 Clutch Switch
18 Yellow/Red Auto Gearbox T8a/4
19 Red/Green G70 Mass Air Flow (MAF) Sensor 06/01/2015
20 White/Yellow F47 Brake Pedal Switch Pin1 Brake Switch
21 N/C
22 N/C
23 Black/Yellow J317 Power Supply Relay F25 G 1/10
24 Brown 31 Ground connection in wiring harness 156 31
25 Brown/White N18 EGR Vacuum Regulator Solendoid Valve 02/02/2015
26 Black/Brown J360 High Heat Output Relay 3
27 N/C
28 Brown/Grey J246 AC Relay Coupling N/2
29 Purple/Black G149 Modulating Piston Displacement Sensor T8/1
30 Grey/White J52 Glow Plug Relay T10/7
31 Blue/Yellow Auto Gearbox T8a/7
32 Grey Auto Gearbox T8a/6
33 Brown/Blue 31 Ground connection (sensor ground) 220 31
34 Blue/Grey E45 Cruise Control Switch T4/2
35 Red E45 Cruise Control Switch T4/3
36 N/C
37 Green/Grey F38 AC Ambient Temperature Switch
38 Black 15 12V ignition G1/4 15
39 Red/Black 31 Alternator T2/1 31
40 N/C
41 N/C
42 Black/Purple J317 ECU Switched Ground for 109 Relay 85 G1/7
43 Blue/White VSS Vehicle Speed Signal wire (VSS) TV13 W/1 U2/2 T28/7
44 Black/Red M9 Left Brake Light TV11 W/4 K/4 E/3
45 Black/Yellow J317 Power Supply Relay F25 G1/10 6/87
46 Brown 156 Ground connection 156 31
47 Red/Blue N75 Wastegate Bypass Regulator Valve 02/01/2015
48 Blue/Green K29 Glow Plug Indicator Light G 2/5
49 Brown/Yellow N146 Metering Adjuster F26 T8/6
50 Yellow/Blue J52 Glow Plug Relay G1/3 3/85
51 Brown/Black N108 Cold Start Injector T24/13 T3/2
52 White/Green G149 Modulating Piston Displacement Sensor T8/3
53 White/Black N109 Fuel Cut Off Valve T24/12 T3/1
54 N/C
55 Grey/Red G79 Throttle Position Sensor T6/3
56 N/C
57 Yellow/Green G79 Throttle Position Sensor T6/2
58 N/C
59 Blue/Black Auto Gearbox T10/8
60 Yellow/White K83 Malfunction Light (US only) 01/01/2015
61 Grey/White OBD Immo Box 1995-> vehicles or OBD II connector (pre 1995 vehicles) OBD T16/7
62 Green/White G79 Throttle Position Sensor T6/5
63 Yellow/Black G81 Fuel Temperature Sender T8/7
64 Blue/Yellow G72 Intake Manifold Temperature Sender 02/01/2015
65 Grey/Blue G79 Throttle Position Sensor T6/4
66 Black/White E45 Cruise Control Switch T4/4
67 N/C
68 Black/Yellow J317 109' Sensor Supply Relay F25 G1/10 6/87

Podejrzewam walnięty komputer ( 0281 001 197/198) mam tez kompa od paska b5 ( 0281 001 656) ale na nim tez brak komunikacji a po wpieciu kostki zadnej reakcji przekaźników a na tym od pierburga chociaż po wpięciu kostki słychać że przkaźniki cykają.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 20:17

Kostki zostaw w spokoju ,"walnięty "komp to wielka rzadkość i wątpię żeby był faktycznie walniety ...zasilanie sprawdż na przekazniku ,widac go u góry schematu i zasilany jest masą z pinu 42 ECU <ok> a tu masz schemat i wszystko na nim widać.A jeśli chodzi o oznaczenie sterownika ,to posługuj się oznaczeniem 028906021...i tu 8 bitowe z 80 tek tdi <ok> AP ,D ,albo 16 bitowe z audi A4 czy pasków b5 z końcówkami numerów BD ,GK,GM itd. Apropo sterownika,to jak masz z immo ,czyli wszystkie 16 tki i 8ki z wyjątkiem 021D ,to niestety ale immo będzie pozwalało odplić na 1 sek i silnik zgasnie ...ale jak nie odpala wcale i nie łaczy się z kompem ,to nie ma zasilania i nie jest to wina immo

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 07 paź 2015, 20:38

immo już usunąłem i testowałem na a4, paliła, jeździła, jutro sprawdze ten przekaźnik i dam znać
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 20:48 przez pukacinio, łącznie zmieniany 2 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 20:45

pukacinio pisze:jutro sprawdze ten przekaźnik i dam znać
Na schemacie widzisz wszystko co potrzeba ,sprawdzasz zasilanie i jak jest jak należy (w co mocno wątpię ),musi odpalać
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 20:51 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 07 paź 2015, 20:48

z tego co patrze w schemat to chyba to już sprawdzałem, jest to przekaźnik 214 w skrzynce bezpieczników, po zapłonie przekaźnik dostaje masę i idzie ten kabel dalej do przekaźnika pod nogami 54 a z niego wychodzi kabel czarno zielony który idzie do n109

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 20:56

pukacinio pisze:jest to przekaźnik 214 w skrzynce bezpieczników, po zapłonie przekaźnik dostaje masę
To się zgadza,ale tu <ok>
pukacinio pisze:i idzie ten kabel dalej do przekaźnika pod nogami 54 a z niego wychodzi kabel czarno zielony który idzie do n109
się mylisz ,bo zobacz sobie na schemacie <ok> pin 53 idzie bezpośrednio z ecu na n109 ...nie ma po drodze żadnych przekażników

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 07 paź 2015, 22:23

no to jak to zrobilem że własnie na przkaźniku 54 dałem prąd na zielono czarny kabel i tym samym prąd pojawił sie na n109 ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2015, 22:43

pukacinio pisze:no to jak to zrobilem że własnie na przkaźniku 54 dałem prąd na zielono czarny kabel i tym samym prąd pojawił sie na n109 ?
Nie wiem co tam nawywijałeś ,ale prąd na n 109 można podać na wiele sposobów,choćby awaryjnie bezpośrenio + z AKU ,ale wtedy zawsze nalezy wczesniej odpiąć ori kabelek idący z ecu .Prawidłowy sposób zasilania n109 , jest tylko jeden <ok> prawidłowo zasilone ECU ,podaje +12 v ,na n109 bezpośrednio z 53 pinu ...zasilając n109 że tak powiem od du..y strony ,możesz uszkodzić ECU ...nie mówię że od razu uszkodzisz ,ale istnieje taka możliwość .To że nie możesz sie połaczyć z ecu ,ewidentnie świadczy że coś zrobiłeś nie tak ,a to co piszesz jak zasiliłeś n109 ,tylko to potwierdza ;-)

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 07 paź 2015, 22:49

prądu i połączenia z ecu nie było od początku przełożenia wiązki wieć może nie uszkodziłem :-D dobra schemat mam jutro atakuje po raz trzeci, dzięki i dam znać czy odpale czy potnę ją na miedź :mrgreen:

nawiasem odkryłem brak prądu przez to że nie mogłem odpowietrzyć pompy a jak dam prąd na n109 to pompa powinna pchać od razu na wtryski czy jescze coś blokuje paliwo ? bo nawet z zasialniem na n109 paliwo nie pokazało się na wtryskach ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl