[Audi B4 sedan] 1.9tdi 1z
[Audi B4 sedan] 1.9tdi 1z
No witam ;D
Mam 19 lat, od zawsze interesowały mnie klasyki; ikony motoryzacji jak to mówią
Od małego moim takim pierwszym cieszącym oko samochodem był Golf 1,2 jednak natknąłem się na to forum i jakoś po przejrzeniu kilku tematów z "odpicowanymi" b4 uznałem, że byłoby super mieć je jako pierwszy "własny" samochód
Tak więc przejechałem się kilka razy do sąsiadów i wyrwałem ową Audicę:
Model: 80 B4
Rok: 1994
Wersja: Sedan
Silnik: 1.9 TDI 1z 90km
Przebieg 188tyś pod koniec sierpnia. Obecnie 202tyś. Ile w tym prawdy?
Co ciekawego z wyposażenia:
*klimatyzacja ręczna, w pełni sprawna
*El. lusterka
*Podgrzewana tylnia szyba
*Hak <czasem przydatny>
*Auto Alarm i Centralny zamek < z tym auto alarmem to nie wiem, ale są naklejki na szybach a pilota brak xD >
Co zostało zrobione:
*Zmiana oleju obowiązkowo
*Nowe przeguby
*Nowe łączniki stabilizatorów
*Nowe tuleje wahaczy
*Nowa Pompa wtryskiwaczy z wersji 110km
*Wymieniony fotel pasażera <jakiś brudas dziurę petem wypalił...>
*Obszyte siedzisko kierowcy oraz boczki oparcia < materiał lekko starty >
*Wymieniona podsufitka na skórzaną, poprzednia nie wytrzymała prania i spadła jak to zwykle bywa
*Nabita klimatyzacja
*Odświeżony lakier pseudo "preparatem" do odświeżania lakieru <bez polerowania>
*Nowe kapcie
Jakie plany na przyszłość :
*Niedługo wymiana rozrządu;
*Hamulce < na pewno założę większe, fabryczne są moim zdaniem takie 5/10 >
*Odnowa lakieru/polerka + malowanie nadkola <ktoś przetarł i zamalował sprayem -,- na zdjęciach nie widać, potem dodam więcej fotek>
*Lekko obniżyć tak -40mm przód i tył
chciałbym zostawić oryginalne alufelgi więc nie wiem czy zbyt niskie zejście nie zepsuje ich uroku
*Trzeba też zrobić coś z wiązką kabli w klapie bagażnika...Naprawione <pozdrawiam osobę, która pozaciskała kable w XX punktach i ich nie przylutowała..>
*Poprawa oświetlenia drogi
*Montaż podłokietnika
*Większe wtryski
*Komp 16bit
Jakie plany na bardzo daleką przyszłość :
* Mam wizję auta w bliskim oryginale wizualnym i potworem pod maską <ok> <ok> Sleeper? ;D
*Wybaczcie niewiedzę, to pierwszy samochód, który zamierzam sam naprawiać/modzić.
Wiążę przyszłość z mechatroniką i wolałbym wszystko robić samemu, aby się czegoś nauczyć Porady i pomysły mile widziane <piwko>
Mam 19 lat, od zawsze interesowały mnie klasyki; ikony motoryzacji jak to mówią
Od małego moim takim pierwszym cieszącym oko samochodem był Golf 1,2 jednak natknąłem się na to forum i jakoś po przejrzeniu kilku tematów z "odpicowanymi" b4 uznałem, że byłoby super mieć je jako pierwszy "własny" samochód
Tak więc przejechałem się kilka razy do sąsiadów i wyrwałem ową Audicę:
Model: 80 B4
Rok: 1994
Wersja: Sedan
Silnik: 1.9 TDI 1z 90km
Przebieg 188tyś pod koniec sierpnia. Obecnie 202tyś. Ile w tym prawdy?
Co ciekawego z wyposażenia:
*klimatyzacja ręczna, w pełni sprawna
*El. lusterka
*Podgrzewana tylnia szyba
*Hak <czasem przydatny>
*Auto Alarm i Centralny zamek < z tym auto alarmem to nie wiem, ale są naklejki na szybach a pilota brak xD >
Co zostało zrobione:
*Zmiana oleju obowiązkowo
*Nowe przeguby
*Nowe łączniki stabilizatorów
*Nowe tuleje wahaczy
*Nowa Pompa wtryskiwaczy z wersji 110km
*Wymieniony fotel pasażera <jakiś brudas dziurę petem wypalił...>
*Obszyte siedzisko kierowcy oraz boczki oparcia < materiał lekko starty >
*Wymieniona podsufitka na skórzaną, poprzednia nie wytrzymała prania i spadła jak to zwykle bywa
*Nabita klimatyzacja
*Odświeżony lakier pseudo "preparatem" do odświeżania lakieru <bez polerowania>
*Nowe kapcie
Jakie plany na przyszłość :
*Niedługo wymiana rozrządu;
*Hamulce < na pewno założę większe, fabryczne są moim zdaniem takie 5/10 >
*Odnowa lakieru/polerka + malowanie nadkola <ktoś przetarł i zamalował sprayem -,- na zdjęciach nie widać, potem dodam więcej fotek>
*Lekko obniżyć tak -40mm przód i tył
chciałbym zostawić oryginalne alufelgi więc nie wiem czy zbyt niskie zejście nie zepsuje ich uroku
*Trzeba też zrobić coś z wiązką kabli w klapie bagażnika...Naprawione <pozdrawiam osobę, która pozaciskała kable w XX punktach i ich nie przylutowała..>
*Poprawa oświetlenia drogi
*Montaż podłokietnika
*Większe wtryski
*Komp 16bit
Jakie plany na bardzo daleką przyszłość :
* Mam wizję auta w bliskim oryginale wizualnym i potworem pod maską <ok> <ok> Sleeper? ;D
*Wybaczcie niewiedzę, to pierwszy samochód, który zamierzam sam naprawiać/modzić.
Wiążę przyszłość z mechatroniką i wolałbym wszystko robić samemu, aby się czegoś nauczyć Porady i pomysły mile widziane <piwko>
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, 17:17 przez mlodylbk, łącznie zmieniany 4 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Szukaj wentylowanej tarczy 280x22 i zaciski z jarzmami od benzynowych silników 115, 133,150 km.*Hamulce < na pewno założę większe, fabryczne są moim zdaniem takie 5/10 >
Kolega Łukasz ma swap hamulców na sprzedaż z tarczami i klockami.
https://audi80.pl/profiles/30218.htm
A pompe to sam dół miałeś tylko zakładany :?:
Bo afn ma inne kostki i nastawnika nie podłaczysz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Może Philipsa*No i jeszcze zostają te nieszczęsne światła, które są bardzo słabe. Nad ksenonem nie myślałem. Jakieś propozycje?
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 0-Set.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
@Krzysiek 84
Foto wrzucę jutro, komora niewyczyszczona ale dopiero zaczynam pracę nad nią
Tak, mam pierburga pod maską przypomniało mi się
Ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy? Mam kompletny silnik AFN i jest padnięty sterujący i zwykły, 2 sprawne <podobno> przymierzałem się do zamontowania ich w moim zetorze. Może ktoś na forum się tym zajmuje i zrobiłby dobrą cenę :mrgreen: :mrgreen:
Foto wrzucę jutro, komora niewyczyszczona ale dopiero zaczynam pracę nad nią
Tak, mam pierburga pod maską przypomniało mi się
testowałeś je już?Krzysiek 84 pisze:Może Philipsa*No i jeszcze zostają te nieszczęsne światła, które są bardzo słabe. Nad ksenonem nie myślałem. Jakieś propozycje?
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 0-Set.html
Ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy? Mam kompletny silnik AFN i jest padnięty sterujący i zwykły, 2 sprawne <podobno> przymierzałem się do zamontowania ich w moim zetorze. Może ktoś na forum się tym zajmuje i zrobiłby dobrą cenę :mrgreen: :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jeszcze nie testowałem, ale w poniedziałek chyba kupie i wstawie je od razu , bo filtr paliwa bede zmieniać i osłone założe na silnik.mlodylbk pisze: testowałeś je już?
Ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy? Mam kompletny silnik AFN i jest padnięty sterujący i zwykły, 2 sprawne <podobno> przymierzałem się do zamontowania ich w moim zetorze. Może ktoś na forum się tym zajmuje i zrobiłby dobrą cenę :mrgreen: :mrgreen:
Co do wtryskiwaczy to jak miałbyś cały komplet ze sprawnym sterującym to mógłbyś wysłać swoje na wymiane końcówek 216-tek wzm.
Choć mają i Gotowe Zestawy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tak jak mówiłem, pierburg. W boschu przepływki rzadko kiedy siadają.
Przepływka to nie zamiennik, tylko ori nowsza.
Modzić mozna, droga otwarta plus pełna diagnostyka poprzez vaga <ok> <ok>
zmieniaj hamulce na wentylowane 280x22 i też lepszy hamulec bedzie po kilku głębszych hamowaniach z większej prędkości.
Co do mocy to zależy w jaką moc mniej więcej celujesz , trzeba będzie przygotować auto mechanicznie , a na koniec zgrać wszystko softem by wykorzystać potencjał dołożonych gratów :mrgreen:
Przepływka to nie zamiennik, tylko ori nowsza.
Modzić mozna, droga otwarta plus pełna diagnostyka poprzez vaga <ok> <ok>
zmieniaj hamulce na wentylowane 280x22 i też lepszy hamulec bedzie po kilku głębszych hamowaniach z większej prędkości.
Co do mocy to zależy w jaką moc mniej więcej celujesz , trzeba będzie przygotować auto mechanicznie , a na koniec zgrać wszystko softem by wykorzystać potencjał dołożonych gratów :mrgreen:
Wszystko brzmi super ;P ale nasuwają się kolejne pytania..
Czytając tematy o 1z wywnioskowałem, iż bez komputera 16bit mało co się zmodzi <do pewnego momentu 8bit się nada jednak... mam 1000pomysłów na minutę >
1. Jak znaleźć odpowiedni komputer
2. Jak już go znadję to jak zamontować < przeszukałem forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Może czegoś nie doczytałem albo źle szukałem. >
3. Skąd zamówić w miarę dobre końcówki wtryskiwaczy aby się nie posypały za XX kilometrów.
Planuję założyć te wtryski od afn z koncówkami p764/216 + zmienić komputer na 16bit i jakiś lepszy soft.
jak uda się wycisnąć 140-150km będzie <ok> <ok> <ok>
Czytając tematy o 1z wywnioskowałem, iż bez komputera 16bit mało co się zmodzi <do pewnego momentu 8bit się nada jednak... mam 1000pomysłów na minutę >
1. Jak znaleźć odpowiedni komputer
2. Jak już go znadję to jak zamontować < przeszukałem forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Może czegoś nie doczytałem albo źle szukałem. >
3. Skąd zamówić w miarę dobre końcówki wtryskiwaczy aby się nie posypały za XX kilometrów.
Planuję założyć te wtryski od afn z koncówkami p764/216 + zmienić komputer na 16bit i jakiś lepszy soft.
jak uda się wycisnąć 140-150km będzie <ok> <ok> <ok>