Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Gaśnie przy skręcie w lewo

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Janek011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2015, 07:52

[B4 2.6 ABC] Gaśnie przy skręcie w lewo

Post autor: Janek011 » 30 wrz 2015, 08:04

Witam.
Jeżeli temat się już pojawił to przeprasza ale nie znalazłem.

Mój problem polega na tym że przy skręcie kierownicą w lewo o ponad 90 stopni samochód spada z obrotów aż w końcu zgaśnie. Nie odpala w tej pozycji, dopiero kiedy kierownicę bardziej dokręcę w lewo o kolejne 90 stopni lub po prostu wyprostuję. W prawo nie ma żadnego problemu. Gdy mam powyżej 2 tys. obrotów samochód jest w stanie się wybronić z gaśnięcia jednak skaczą obroty. Przy bardzo szybkim skręcie w lewo nawet nie zafalują obroty.
Czytałem już o przekaźnikach i bezpiecznikach pompy... wszystko sprawdzone kontrolką, prąd dochodzi jak powinien, przekaźniki tykają że aż słuchać miło, bezpiecznik igła bo wymieniony na nowy. Przy kolumnie kierownicy żadne kable się nie plątają jedyny kable który się porusza przy skręcie to z poduchy ale to wiadomo iż tak jest.

Bardzo proszę o pomoc bo rozkładam już ręce...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2015, 09:45

Sprawdzałeś pod maską czy któryś z drążków kierowniczych nie ociera o kable? Jak np. kable czujników indukcyjnych wału byłyby za luźno to mogłyby ocierać o drążek kierowniczy.
A gaśnie tak jakby zapłon ktoś wyłączał czy jakby nie miał siły? Może maglownica stawia taki opór że pompa hamuje silnik.

Janek011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2015, 07:52

Post autor: Janek011 » 30 wrz 2015, 14:11

Drążki kierownicze były wymienione dwa tygodnie temu i ustawiona zbieżność oraz kąty kół.
Ale do pewności sprawdzę bo może faktycznie coś jest luźnego.

Ciężko powiedzieć jak gaśnie.. tak jak mówię... najpierw spadają obroty i jak zdążę obrócić kierownicą bardziej to się wybroni i, a jak zostawię w tej pozycji (w lewo o 90 stopni) to poszarpie autem i zgaśnie.

Jedno czego nie opisałem to to że dzieje się tak tylko i wyłącznie jak kręcę w lewo gdy kola są na wprost lub skierowane w lewo (po jednym obrocie kierownicy). Jak koła są skręcone w prawo i chcę je wyprostować to nie mam najmniejszego problemu.

Znajomy stwierdził mały wyciek na maglownicy ale olej we wspomaganiu jest prawie do maxa.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2015, 18:44

A gaśnie podczas jazdy czy na postoju? Czasem przy zwykłym gazie siły odśrodkowe działają na membrany w parowniku i powodują gaśnięcie.

Awatar użytkownika
639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 lut 2015, 18:02

Post autor: 639 » 30 wrz 2015, 20:48

maciek889 pisze:A gaśnie podczas jazdy czy na postoju? Czasem przy zwykłym gazie siły odśrodkowe działają na membrany w parowniku i powodują gaśnięcie.
dokładnie to samo chciałem zasugerować. częsty problem przy starym parowniku przy 2-ej generacji LPG

Janek011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2015, 07:52

Post autor: Janek011 » 01 paź 2015, 07:47

A wiec tak..
kable przy drążkach sprawdzone... niema nic luźnego ani ocierającego co by mogło powodować przygasanie... brat kręcił kierownicą a ja w kanale powoli sprawdzałem.

Gaśnięcie występuje na lpg (stag IV) jak i na benzynie- jak i na postoju tak i w ruchu- bez różnicy dla auta.

Dzisiaj jeszcze rano zauważyłem że był problem nawet z powracaniem na zimnym silniku... jak się zagrzał to powrót kół do wychylenia zero bez problemu.

Macie jeszcze jakieś pomysły ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 paź 2015, 10:41

Zdejmij pasek napędzający pompę wspomagania i wtedy zobacz co się będzie działo.

Janek011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2015, 07:52

Post autor: Janek011 » 11 paź 2015, 08:02

problem rozwiązany.
Uszkodzone kable czujnika wału. Przy skręcie dochodziło do zwarcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga