Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] strasznie wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

[2.0 ABT] strasznie wolne obroty

Post autor: culesik91 » 07 paź 2015, 21:35

Witam, problem wygląda tak, silnik ABT, strasznie wolne obroty po wylaczeniu ssania, przy wysprzeglaniu potrafi az zawibrowac w taki sposób jakby chciał zgasnąć, a czasami nawet gasnie, krokowiec według mnie chodzi, przy wlaczeniu zapłonu ustawia przepustnice dobrze, to znaczy uchyla ja delikatnie, lewusów zadnych tez raczej nie lapie, na odpalonym ruszałem całym filtrem w rozne strony i zero zmian w pracy silnika, dodam ze nie zawsze się tak dzieje, ale coraz częściej, wtrysk z obserwacji leje normalnie paliwko w przepustnice, pytanie czy można wplynac na te obroty ? z ilu czujnikow ecu dostaje informacje po których dostosowywuje obroty ?

[ Dodano: 2015-10-07, 21:35 ]
niestety mam wersje z big benem, obrotow w konkretnej liczbie nie potrafie podac, chodzi często jak stary rozkekotany ropniak, wszystko az wibruje, cala buda
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 18:43 przez culesik91, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 paź 2015, 22:45

Masz LPG? Raczej problem z krokowcem albo czujnikiem położenia przepustnicy bo sterownik jak może będzie starał się utrzymać zadane obroty. Jeszcze raz sprawdź szczekność, szczególnie połączenia serwa hamulców.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 paź 2015, 23:35

culesik91, _uwaga

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 10 paź 2015, 18:52

Mam LPG, przewod do serwa szczelny, zamieniłem silniczek krokowy na sprawny, od golfa 1.8, 4 pinowy, golf ladnie trzymal obroty..ale, dalej to samo, jak odpale i bystro dodam gazu to pusto przez chwilke i dopiero lapie, odpalac tez ciężko, kreci kreci i po zalapaniu każdy gar się odpala oddzielnie chyba :D, może ten czujnik polozenia przepustnicy co ? tylko ja go odkrecilem dzisiaj chcąc przeczyscic lecz tam nie ma co czyscic, szczelnie zamknięte a w srodku ladnie wygada, a jeszcze pytanie odpaliłem dzisiaj go i jak chodzil odpialem niebieski czujnik, czy powinna być jakas reakcja po jego odpięciu ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2015, 19:07

Jak rozkręcałeś czujnik położenia przepustnicy to później trzeba umieć go ustawić bo mogą być problemy.

Próbowałeś odłączać akumulator na kilkanaście minut, później odpalić i sprawdzić jakie są obroty?

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 10 paź 2015, 19:52

Ale ja odkrecilem te czarna oslonke tylko od tego czujnika polozenia przpustnicy, trochę z ciekawości i trochę z nadzieja ze cos tam zobaczę co przykuje uwagę, no i nic, dokrecilem z powrotem i to samo, reset ecu poprzez odlaczenie aku robilem, objawy dalej te same..:( dzieje się to i na lpg i na pb wiec raczej na pewno cos wspólnego musi być, tyko na pb obroty sa ciut ciut większe, ale taki naprawdę maly ciut ledwo zauważalny

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2015, 20:04

Jak osłonkę tylko odkręcałeś to nie powinno to nic zepsuć. Jak masz ABT z późniejszego okresu produkcji to można by zacząć oglądać wskazania jakie widzi ECU i porównać je ze sprawnym samochodem.

A kiedyś ten samochód dobrze chodził? Czy masz tak od początku?

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 10 paź 2015, 20:18

Problem z odpalaniem był od początku, tylko sporo rzadziej się zdarzal, ostatnio coraz częściej musze sporo pokrecic, no i te obroty kiedyś miał wyższe, nie wiele ale jednak miał, nie telepał się tak. Wracajac do niebieskiego czujnika, czy powinna być jaka reakcja po jego odlaczeniu ? gdy jest on odlaczony to rozumiem ze sterownik nie ma z niego danych, i tu pytanie..nie majac z niego danych "zakłada" ze temp plynu jest chlodna ? czy zakłada ze jest cieplejsza i dawkuje paliwo odnośnie tej temp ? Czy może zapamietuje jakies dane których się ze tak powiem "trzyma" nawet gdy jest odlaczony ten czujnik ? Poza tym nie mam jak podejrzeć wskazan z "zdrowego" abt zbytnio :(

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2015, 20:23

Po odłączeniu czujnika zazwyczaj komputer steruje tak paliwem i obrotami jakby silnik miał 20 stopi C, ale nie daje ręki że w każdym tak jest. Czujnik temperatury płynu możesz zmierzyć miernikiem na pomiarze oporu (ohm) bo dane do niego są łatwo dostępne.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 paź 2015, 20:24

culesik91 pisze:gdy jest on odlaczony to rozumiem ze sterownik nie ma z niego danych, i tu pytanie..nie majac z niego danych "zakłada" ze temp plynu jest chlodna ?
chyba -30 a na pewno sporo na minusie i nie warto jeździć z odpiętym


a jutro z ciekawości sprawdzę to u siebie

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 10 paź 2015, 20:53

W sumie po odpaleniu jak postoi trochę ma te obroty większe, pochodzi na nich trochę osiagajac jakas temp i nagle spowalniają jak ssanie się wylaczy, czyli podejrzewam ze czujnik ok, zastanawialo mnie tyko wlasnie czy jego odpięcie cos powoduje, bo jak odpialem ( gdy już się obroty zwolnily) nie było zadnej reakcji w pracy silnika

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 paź 2015, 20:57

culesik91, na pewno różnica w spalaniu by była :-P , a samo odpięcie zwykle nie powoduje żadnych objawów ale z tego co wiem to też nie reguła. Dużo zależy od kondycji silnika i pozostałego osprzętu.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 10 paź 2015, 21:15

No dobra a jeszcze jedno, przepustnica "fizycznie" otwarta maksymalnie w momencie kręcenia rozrusznikiem, paliwo dawkowane, a nie zapala, dopiero pa jakims czasie stałego kręcenia zalapuje...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2015, 22:28

Jak trzeba długo kręcić to może parownik puszcza gaz po zgaszeniu i silnik musi przepompować czysty gaz aby mógł zaciągnąć powietrza. W ten sposób silnik będzie ciężko odpalał czy to na gazie czy benzynie.
Druga sprawa jeśli palisz z benzyny to może być niskie ciśnienia paliwa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 paź 2015, 18:42

Panowie sprawdziłem dziś z odpiętym czujnikiem niebieskim ecu widzi temp -40°C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl