Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Wyciek z pompy

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

[B4 1.9 TD AAZ] Wyciek z pompy

Post autor: bociek22 » 29 wrz 2015, 17:12

Witam. Zauważyłem wczoraj ze leje mi sie ropa z pod auta zaglądam pod maske a tam leje sie z pompy a dokładnie z śruby od strony rozrządu. Powiedzcie mi jak to uszczelnić


Obrazek

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 paź 2015, 12:33

Musisz niestety zdemontować pompę, co wiąże się z rozpięciem rozrządu :-(
Jeśli jednak jesteś w stanie sobie z tym poradzić to demontujesz pompę z auta, a następnie zdejmujesz jej górną pokrywę - tą w której osadzona jest dźwignia gazu (gdzieś na tym forum było to pokazane, jeśli tu nie znajdziesz to na pewno na forum VW GOLF w temacie dotyczącym Governor Moda będzie fotostory jak to zrobić). Gdy masz zdemontowaną górę pompy możesz wziąć się za tą śrubę z przodu. To co widać z góry gdy pompa siedzi na aucie to jest nakrętka na klucz o ile dobrze pamiętam 13 lub 15 a sama śruba jest na klucz imbusowy. Bierzesz odpowiednie klucze i odkręcasz najpierw samą nakrętkę całkowicie (jednocześnie musisz przytrzymać kluczem imbusowym śrubę tak aby się nie przekręciła, ma pozostać nieruchomo). Następnie weź jakiś ostry śrubokręt i zaznacz nim na łbie śruby kreskę tak aby ona wskazywała w górę (zanim zaczniesz obracać tą śrubą) i jeśli masz suwmiarkę to zmierz jak bardzo łeb śruby wystaje z korpusu pompy (zapisz sobie gdzieś tą wartość). Następnie wykręć śrubę licząc ile obrotów wykonać musiałeś aby ją całkowicie wykręcić. Zobaczysz, że śruba ma na sobie uszczelkę o-ring która jest przyczyną wycieku i którą należy wymienić. Tą i inne uszczelki znajdziesz na allegro wpisując "zestaw uszczelek pompy wtryskowej Bosch", oczywiście Ty musisz wybrać zestaw do pompy TD/D a nie TDI/SDI <ok>
Jak już wymienisz uszczelkę, to składasz wszystko w odwrotnej kolejności pilnując aby ta śruba której pozycję zaznaczałeś została wkręcona dokładnie tak samo jak była poprzednio. Jest to bardzo ważne, gdyż za jej pomocą reguluje się pracę pompy wtryskowej i o ile drobne odchyłki od poprzedniego ustawienia nie wpłyną na nic o tyle pomyłka np o obrót lub więcej może już spowodować złą pracę silnika. Przy wkręcaniu śruby warto jest posmarować nową uszczelkę z zewnątrz olejem napędowym a jak już masz górę pompy zdemontowaną to przy okazji zmień uszczelkę pokrywy pompy i uszczelkę trzpienia dźwigni gazu :-) Wbrew pozorom to co opisałem wcale nie jest trudne <ok> Podpowiem Ci jeszcze, że przy wykręcaniu tej śruby imbusowej z przodu pompy najlepiej jest mieć pompę w pozycji takiej w jakiej jest ona zamontowana na samochodzie - utrudni to ewentualne rozsypanie się elementów odśrodkowego regulatora obrotów ;-)

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 12 paź 2015, 15:28

Kurde troche za pozno bo juz sobie z tym poradziłem w troche taki dziwny sposób ponieważ pod tą nakrętke na klucz 14mm zamiast podkładki co tam była podłożyłem miedzianą podkładke i dokręciłem jak narazie zdaje egzamin ale na jak długo to zobaczymy. Jeśli znowu zacznie sie tam lać to bede juz wiedział co wtedy zrobić :-D

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 paź 2015, 22:34

Ta miedziana podkładka to średni pomysł moim zdaniem, ale skoro póki co działa to OK ;-)

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 12 paź 2015, 23:07

Nikt nic nie wiedział na ten temat a ropka sie lała więc musiałem cos sam wymyślic. Jak narazie to działa ale jak znowu zacznie sie lać to wtedy to rozbiore i zrobie tak jak ma być i przy okazji moze bym ogranicznik dawki odciął to i mocy troche przybędzie :-D

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 paź 2015, 23:59

Ogranicznik dawki odciąć, tzn Gov Mod zrobić ? Polecam jak najbardziej <ok>

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 13 paź 2015, 11:32

Gov mod to swoją drogą też można zrobić przy okazji rozebrania pompy ale ja mam jeszcze w niej takie cos jak ogranicznik dawki paliwa tzn jest to takie kowadelko na srodku pompy patrzac od strony błotniki kierowcy

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 paź 2015, 12:37

Chyba wiem już o co chodzi :-) To lepiej poszukaj pompy z 1,6TD lub samego LDA od takiej pompy wraz z boostpinem i uruchom normalne LDA <ok>

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 13 paź 2015, 12:58

Boost pin jest juz zalozony tylko jeszcze ten ogranicznik dawki ttzeba zlikwidowac i bedzie jezdzic juz przyzwoicie &#128512;

adriangit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2015, 22:43

Post autor: adriangit » 14 paź 2015, 10:51

Witam, podłączę sie do tematu choć u mnie jest trochę inaczej....posiadam silnik 1,9TD i dziś zauważyłem spory wyciek ropy tak jakby z pod pompy. Jakis czas temu wymieniałem oring na tym tzw. "rysiku" bo lało ze śruby tej z tyłu pompy z "grzybkiem" było to jakieś pół roku temu. Oczywiście wszystko poszło ok :) terz po jakimś czsie zauważyłem właśnie ten wyciek i nie wiem czy to nie jest jakieś powiazanie albo coś? Prosze o poradę co to może być i jak się za to zabrać....pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 paź 2015, 13:31

Wyciek na pewno z dołu pompy ? Może cieknie spod górnej pokrywy ? Masz pompę tzw półelektroniczną czy zwykłą ?

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 14 paź 2015, 15:49

Wyciek najprawdopodobniej bedzie spod przyspieszacza

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 paź 2015, 18:04

Wyciek spod przyspieszacza to prosta do usunięcia usterka :-) Niestety trzeba pompę wymontować z samochodu :-(

adriangit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2015, 22:43

Post autor: adriangit » 14 paź 2015, 20:18

Już raz to robiłem to myślę że uda mi się ponownie:)a mianowicie całą pompę?I co w tym przyspieszczu jest jakiś oring czy zwykła uszczelka? I jak się zabrać do tego demontażu?Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 paź 2015, 20:29

Musisz pompę zdjąć z silnika i wtedy możesz uszczelnić bez rozwalania pompy na czynniki pierwsze ;-) Tam jest o-ring, jeśli dobrze pamiętam, to musisz zdjąć dźwignię z ośki i wtedy zobaczysz ten o-ring, dokładnie nie pamiętam, bo dawno nie rozbierałem pompy z przyspieszaczem w takiej wersji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl