[B4 1.9 TD AAZ] Wyciek z pompy
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Musisz niestety zdemontować pompę, co wiąże się z rozpięciem rozrządu
Jeśli jednak jesteś w stanie sobie z tym poradzić to demontujesz pompę z auta, a następnie zdejmujesz jej górną pokrywę - tą w której osadzona jest dźwignia gazu (gdzieś na tym forum było to pokazane, jeśli tu nie znajdziesz to na pewno na forum VW GOLF w temacie dotyczącym Governor Moda będzie fotostory jak to zrobić). Gdy masz zdemontowaną górę pompy możesz wziąć się za tą śrubę z przodu. To co widać z góry gdy pompa siedzi na aucie to jest nakrętka na klucz o ile dobrze pamiętam 13 lub 15 a sama śruba jest na klucz imbusowy. Bierzesz odpowiednie klucze i odkręcasz najpierw samą nakrętkę całkowicie (jednocześnie musisz przytrzymać kluczem imbusowym śrubę tak aby się nie przekręciła, ma pozostać nieruchomo). Następnie weź jakiś ostry śrubokręt i zaznacz nim na łbie śruby kreskę tak aby ona wskazywała w górę (zanim zaczniesz obracać tą śrubą) i jeśli masz suwmiarkę to zmierz jak bardzo łeb śruby wystaje z korpusu pompy (zapisz sobie gdzieś tą wartość). Następnie wykręć śrubę licząc ile obrotów wykonać musiałeś aby ją całkowicie wykręcić. Zobaczysz, że śruba ma na sobie uszczelkę o-ring która jest przyczyną wycieku i którą należy wymienić. Tą i inne uszczelki znajdziesz na allegro wpisując "zestaw uszczelek pompy wtryskowej Bosch", oczywiście Ty musisz wybrać zestaw do pompy TD/D a nie TDI/SDI <ok>
Jak już wymienisz uszczelkę, to składasz wszystko w odwrotnej kolejności pilnując aby ta śruba której pozycję zaznaczałeś została wkręcona dokładnie tak samo jak była poprzednio. Jest to bardzo ważne, gdyż za jej pomocą reguluje się pracę pompy wtryskowej i o ile drobne odchyłki od poprzedniego ustawienia nie wpłyną na nic o tyle pomyłka np o obrót lub więcej może już spowodować złą pracę silnika. Przy wkręcaniu śruby warto jest posmarować nową uszczelkę z zewnątrz olejem napędowym a jak już masz górę pompy zdemontowaną to przy okazji zmień uszczelkę pokrywy pompy i uszczelkę trzpienia dźwigni gazu Wbrew pozorom to co opisałem wcale nie jest trudne <ok> Podpowiem Ci jeszcze, że przy wykręcaniu tej śruby imbusowej z przodu pompy najlepiej jest mieć pompę w pozycji takiej w jakiej jest ona zamontowana na samochodzie - utrudni to ewentualne rozsypanie się elementów odśrodkowego regulatora obrotów
Jeśli jednak jesteś w stanie sobie z tym poradzić to demontujesz pompę z auta, a następnie zdejmujesz jej górną pokrywę - tą w której osadzona jest dźwignia gazu (gdzieś na tym forum było to pokazane, jeśli tu nie znajdziesz to na pewno na forum VW GOLF w temacie dotyczącym Governor Moda będzie fotostory jak to zrobić). Gdy masz zdemontowaną górę pompy możesz wziąć się za tą śrubę z przodu. To co widać z góry gdy pompa siedzi na aucie to jest nakrętka na klucz o ile dobrze pamiętam 13 lub 15 a sama śruba jest na klucz imbusowy. Bierzesz odpowiednie klucze i odkręcasz najpierw samą nakrętkę całkowicie (jednocześnie musisz przytrzymać kluczem imbusowym śrubę tak aby się nie przekręciła, ma pozostać nieruchomo). Następnie weź jakiś ostry śrubokręt i zaznacz nim na łbie śruby kreskę tak aby ona wskazywała w górę (zanim zaczniesz obracać tą śrubą) i jeśli masz suwmiarkę to zmierz jak bardzo łeb śruby wystaje z korpusu pompy (zapisz sobie gdzieś tą wartość). Następnie wykręć śrubę licząc ile obrotów wykonać musiałeś aby ją całkowicie wykręcić. Zobaczysz, że śruba ma na sobie uszczelkę o-ring która jest przyczyną wycieku i którą należy wymienić. Tą i inne uszczelki znajdziesz na allegro wpisując "zestaw uszczelek pompy wtryskowej Bosch", oczywiście Ty musisz wybrać zestaw do pompy TD/D a nie TDI/SDI <ok>
Jak już wymienisz uszczelkę, to składasz wszystko w odwrotnej kolejności pilnując aby ta śruba której pozycję zaznaczałeś została wkręcona dokładnie tak samo jak była poprzednio. Jest to bardzo ważne, gdyż za jej pomocą reguluje się pracę pompy wtryskowej i o ile drobne odchyłki od poprzedniego ustawienia nie wpłyną na nic o tyle pomyłka np o obrót lub więcej może już spowodować złą pracę silnika. Przy wkręcaniu śruby warto jest posmarować nową uszczelkę z zewnątrz olejem napędowym a jak już masz górę pompy zdemontowaną to przy okazji zmień uszczelkę pokrywy pompy i uszczelkę trzpienia dźwigni gazu Wbrew pozorom to co opisałem wcale nie jest trudne <ok> Podpowiem Ci jeszcze, że przy wykręcaniu tej śruby imbusowej z przodu pompy najlepiej jest mieć pompę w pozycji takiej w jakiej jest ona zamontowana na samochodzie - utrudni to ewentualne rozsypanie się elementów odśrodkowego regulatora obrotów
Kurde troche za pozno bo juz sobie z tym poradziłem w troche taki dziwny sposób ponieważ pod tą nakrętke na klucz 14mm zamiast podkładki co tam była podłożyłem miedzianą podkładke i dokręciłem jak narazie zdaje egzamin ale na jak długo to zobaczymy. Jeśli znowu zacznie sie tam lać to bede juz wiedział co wtedy zrobić
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Witam, podłączę sie do tematu choć u mnie jest trochę inaczej....posiadam silnik 1,9TD i dziś zauważyłem spory wyciek ropy tak jakby z pod pompy. Jakis czas temu wymieniałem oring na tym tzw. "rysiku" bo lało ze śruby tej z tyłu pompy z "grzybkiem" było to jakieś pół roku temu. Oczywiście wszystko poszło ok terz po jakimś czsie zauważyłem właśnie ten wyciek i nie wiem czy to nie jest jakieś powiazanie albo coś? Prosze o poradę co to może być i jak się za to zabrać....pozdrawiam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: