[B4 2.3 NG] 2.3E NG problem z obrotami.
Jeżeli odepnę wtyczkę od tego potenciometra przepustnicy to tego nie robi, nie faluje, trzyma jakieś obroty bodajże 1050rpm. Odpiąłem też wtyczkę od potencjometru przepływomierza i robi to samo jak odepniesz to robił to samo jak odpiąłem krokowiec na filmiku. Ani nie pali więcej ani nic, zimny pali lepiej i chodzi, nie trzęsie się tak, trzyma obroty wg. obrotomierza 900rpm a jak się zaczyna rozgrzewać obroty spadają, bywa że nawet 800rpm i jak dostanie wysoką temperaturę to faluje 900-1100rpm ok. I jestem w kropce a fachowców w okolicy od tego w sumie nie ma. :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Obejrzałem jeszcze raz twój film z lepszymi głośnikami i na 90% twój problem to wina nieszczelności albo brudnego zaworu biegu jałowego bo wyraźnie słychać, że załącza się cut-off.
Silnik jak łapie obroty, komputer myśli, że hamujesz silnikiem, bo przepustnica jest zamknięta + obroty wyższe niż 1100-1300 i odcina paliwo regulatorem ciśnienia paliwa obroty spadają komputer wznawia podawania paliwa i tak w kółko. Bo wyraźnie nie filmie słychać jak silnik wręcz gaśnie przy opadaniu obrotów a nie jest to łagodne falowanie.
Dlatego odłączenie regulatora pomaga bo przestaje odcinać paliwo. I też dlatego odłączenie czujnika przepustnicy pomaga bo wyłącza cut-off (komputer widzi że chcesz jechać więc przestaje odcinać paliwo gdy obroty są wyższe niż 1100-1300).
Silnik jak łapie obroty, komputer myśli, że hamujesz silnikiem, bo przepustnica jest zamknięta + obroty wyższe niż 1100-1300 i odcina paliwo regulatorem ciśnienia paliwa obroty spadają komputer wznawia podawania paliwa i tak w kółko. Bo wyraźnie nie filmie słychać jak silnik wręcz gaśnie przy opadaniu obrotów a nie jest to łagodne falowanie.
Dlatego odłączenie regulatora pomaga bo przestaje odcinać paliwo. I też dlatego odłączenie czujnika przepustnicy pomaga bo wyłącza cut-off (komputer widzi że chcesz jechać więc przestaje odcinać paliwo gdy obroty są wyższe niż 1100-1300).
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, 20:54 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Hmm dziwne, zawór biegu jałowego, czyli inaczej krokowiec tak, czyściłem go parę razy, w środku jest czysto i lekko wszystko chodzi. Co do nieszczelności to rozbierałem dziś wszystko, co podejrzane to albo zasmarowałem sylikonem albo naprawiłem jakoś nie wiem gdzie by tam jeszcze była nieszczelność. Chyba że sam krokowiec w sobie jest trafiony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Najlepiej popryskać czymś palnym wszystkie podejrzane miejsca. Dobrze sprawdza się propan butan bo nie trzeba prysnąć prosto w nieszczelność jak czymś ciekłym (plak, samostart, zmywacz). I razie zapłonu nie zostajesz z silnikiem pokrytym cieczą, która płonie.
Ewentualnie jeśli palisz papierowy to możesz wprowadzić dym tytoniowy do kolektora ssącego i patrzeć czy którędyś nie wychodzi.
Ewentualnie jeśli palisz papierowy to możesz wprowadzić dym tytoniowy do kolektora ssącego i patrzeć czy którędyś nie wychodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak tak się dzieje tylko na ciepłym to może być prędzej wina jakiegoś węża który robi się plastyczny po rozgrzaniu albo po postu na zimnym masz wyższy próg zadziałania odcięcia (bo na ssaniu są wyższe obroty) i do tego silnik ma możliwość ustawić sobie wyższe obroty otwierając zawór. Ale jak już się nagrzeje i potrzebne są niższe obroty do tego rozgrzany olej zmniejsza opory silnika to zawór stabilizacji obrotów nie da rady się tyle zamknąć aby spowodować ich zmniejszenie.
[ Dodano: 2015-10-15, 21:03 ]
[ Dodano: 2015-10-15, 21:03 ]
Może też być problem że ciągnie powietrze przez uszczelniaczy wtryskiwaczy a to już większa zabawa z uszczelnieniem.
[ Dodano: 2015-10-15, 21:03 ]
Jeśli się uniosły w ogóle to masz na 100% nieszczelność. Jakby były szczelne to nie byłoby absolutnie żadnej zmiany.chojnass pisze:Wczoraj psikałem trochę plakiem, różnica była lekka tylko jak psikałem w okolicach krokowca, w te węże lekko się uniosły obroty ale naprawdę delikatnie.
[ Dodano: 2015-10-15, 21:03 ]
Może też być problem że ciągnie powietrze przez uszczelniaczy wtryskiwaczy a to już większa zabawa z uszczelnieniem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może przy wymianie filtra powietrza ruszyłeś przewodami od wtryskiwaczy i zrobiła się nieszczelność. Dobrze jakbyś znalazł dobrego mechanika bo zaraz jakiś zacznie naprawiać to po swojemu i podkręci przepustnicę aby nie było cut-offu albo zrobi jakieś inne czary.
[ Dodano: 2015-10-15, 21:11 ]
Przy okazji wyciągania wtryskiwaczy pewnie trzeba będzie kupić gniazda wtrysków (bo się pewnie rozsypią) z ASO komplet jakieś 100zł. + oringi ale one są tanie.
[ Dodano: 2015-10-15, 21:11 ]
Przy okazji wyciągania wtryskiwaczy pewnie trzeba będzie kupić gniazda wtrysków (bo się pewnie rozsypią) z ASO komplet jakieś 100zł. + oringi ale one są tanie.
Może być że jakiś przewód ruszyłem bo wiadomo przy wymianie filtra wszystko tam jest sztywne i słabo dostępne, ale swoją drogą przewody są w kołnierzach, są prawie że na sztywno zamocowane do kolektora. Więc w sumie dziwne by to było troszkę. A fakt faktem zaczęło się tak dziać po wymianie filtra.
[ Dodano: 2015-10-15, 21:19 ]
A węże wtryskiwaczy? można kupić nowe czy są uniwersalne?
[ Dodano: 2015-10-15, 21:19 ]
A węże wtryskiwaczy? można kupić nowe czy są uniwersalne?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeszcze gdzieś w okolicach przepustnicy jest jeden albo takie cienkie plastikowe wężyki. Jak dobrze pamiętam jeden idzie do filtra powietrza, bo tam w środku jest taki odsysacz benzyny, która kapie z rozdzielacza a drugi idzie do regulatora ciśnienia paliwa (nie tego z wtyczką). Jakby któryś z nich się odłączył to też mogły by być problemy.
Ewentualnie można w twoim przypadku spróbować podregulować przepustnicy może jej zamknięcie zmieszyło by przepływ powietrza. Tylko pewnie trzeba by było podregulować czujnik zamknięcia bo pewnie by się na nim oparła przepustnica.
Ewentualnie można w twoim przypadku spróbować podregulować przepustnicy może jej zamknięcie zmieszyło by przepływ powietrza. Tylko pewnie trzeba by było podregulować czujnik zamknięcia bo pewnie by się na nim oparła przepustnica.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zaznaczone na czerwono obok niego moze być drugi taki sam.
http://images68.fotosik.pl/1262/ccfc3060b49079ab.jpg
http://images68.fotosik.pl/1262/ccfc3060b49079ab.jpg
Umnie jest ten którego nie zaznaczyłeś na zdjęciu, czarny gruby to TEN tak? ten który zaznaczyłeś na czerwono powinien być podpięty pod nim tak? umnie tego pod nim nie ma. Dziś rozbierałem to nic takiego nie było, pamiętał bym.