Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Audik obecnie emerytura i trwa kompletowanie potrzebnych do remontu części, co dość opornie niestety idzie ale jednak powoli do przodu W tym roku zamierzam ogarnąć ten nieszczęsny tył a jakby dobrze szło to całkowicie blacharkę, z lakierem niestety będzie gorzej, bo to będzie dość gruby koszt Ale nie poddaję się, auto ma u mnie dożywocie, choćbym miał je remontować kilka lat nie pozbędę się go i też dostanie TDI <ok>
Ale chyba w tym przypadku będzie to pełne TDI bo mTDI już mam
Ale chyba w tym przypadku będzie to pełne TDI bo mTDI już mam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Witam po przerwie
Ciągłe problemy z kasą sprawiają, że auto stoi nie ruszone, jednak ostatnio za namową dziewczyny (wielkiej fanki Audi a zwłaszcza tych do połowy lat 90) uruchomiłem moją 80tkę, wyciągnąłem z garażu a nawet przejechałem kilka kilometrów <ok>
Jak już auto było wydostane z garażu to postanowiłem cyknąć kilka fotek
Tak więc Audi żyje i czeka na remont, w końcu się doczeka
Jedno jest pewne - nigdy się mojej 80tki nie pozbędę
Ciągłe problemy z kasą sprawiają, że auto stoi nie ruszone, jednak ostatnio za namową dziewczyny (wielkiej fanki Audi a zwłaszcza tych do połowy lat 90) uruchomiłem moją 80tkę, wyciągnąłem z garażu a nawet przejechałem kilka kilometrów <ok>
Jak już auto było wydostane z garażu to postanowiłem cyknąć kilka fotek
Tak więc Audi żyje i czeka na remont, w końcu się doczeka
Jedno jest pewne - nigdy się mojej 80tki nie pozbędę
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Minęły niemalże 3 lata od kiedy Audi ostatni raz było odpalone i jeździło. W tym roku przysiągłem sobie, że przywrócę auto do stanu jezdnego. Nie wiem co uda mi się zdziałać w kierunku renowacji (to zależy od tego jaka będzie moja sytuacja finansowa) ale chcę auto przywrócić do stanu jezdnego i po prostu pojeździć choć trochę. W sobotę jadę do rodzinnego domu (tam garażuje Audi, a mieszkam w Poznaniu) żeby wytargać Audicę z garażu i zobaczyć co trzeba zrobić aby mogła bezpiecznie jeździć. I tutaj pojawia się pytanie a w sumie to kilka pytań. Proszę przy tym o powagę i o powstrzymanie się od hejtów i komentarzy nie na temat.
Na co mam się przygotować uruchamiając auto nie ruszane od 3 lat? Czy mogę po prostu podłączyć naładowany akumulator, zagrzać świece i próbować odpalać? Czy lepiej będzie wykręcić świece żarowe (wykręcanie wtrysków w 1.6 TD to ryzykowna operacja) i ręcznie obrócić kilka razy wałem korbowym za pomocą klucza nałożonego na śrubę centralną mocującą koło pasowe? Domyślam się, że będzie problem z hamulcami i łożyskami na tylnej osi. Na jakie jeszcze ewentualne niespodzianki mam się przygotować? O podstawy takie jak wymiana płynów eksploatacyjnych nie pytam bo wiadomo, że będzie trzeba wymienić olej wraz z filtrem, płyn chłodnicy i hamulcowy a także warto by było wymienić pasek rozrządu.
Pozdrawiam i raz jeszcze proszę o pomoc i powstrzymanie się od złośliwości.
Na co mam się przygotować uruchamiając auto nie ruszane od 3 lat? Czy mogę po prostu podłączyć naładowany akumulator, zagrzać świece i próbować odpalać? Czy lepiej będzie wykręcić świece żarowe (wykręcanie wtrysków w 1.6 TD to ryzykowna operacja) i ręcznie obrócić kilka razy wałem korbowym za pomocą klucza nałożonego na śrubę centralną mocującą koło pasowe? Domyślam się, że będzie problem z hamulcami i łożyskami na tylnej osi. Na jakie jeszcze ewentualne niespodzianki mam się przygotować? O podstawy takie jak wymiana płynów eksploatacyjnych nie pytam bo wiadomo, że będzie trzeba wymienić olej wraz z filtrem, płyn chłodnicy i hamulcowy a także warto by było wymienić pasek rozrządu.
Pozdrawiam i raz jeszcze proszę o pomoc i powstrzymanie się od złośliwości.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Witam
Dzisiaj Audi odpaliło
Sprawdziłem w jakim stanie jest pasek rozrządu, obróciłem wał korbowy ręcznie kluczem założonym na śrubę centralną wału korbowego, następnie odłączyłem świece żarowe i elektrozawór stopu po czym pokręciłem trochę rozrusznikiem "na sucho".
Następnie podłączyłem wszystko tak jak trzeba i auto odpaliło od strzała po pierwszym podgrzaniu świec
Hamulcy nie złapało, ręczny działa strasznie ciężko i bardzo dziwnie, bo już na "pierwszy ząbek" trzyma tak, że samochodu nie da się przetoczyć. Wymieniłem filtr oleju i olej, za tydzień biorę się za ogarnięcie układu hamulcowego. Niestety okazało się, że zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego szlag trafił i muszę go wymienić Ma ktoś może takowy do B3 na stanie?
Dzisiaj Audi odpaliło
Sprawdziłem w jakim stanie jest pasek rozrządu, obróciłem wał korbowy ręcznie kluczem założonym na śrubę centralną wału korbowego, następnie odłączyłem świece żarowe i elektrozawór stopu po czym pokręciłem trochę rozrusznikiem "na sucho".
Następnie podłączyłem wszystko tak jak trzeba i auto odpaliło od strzała po pierwszym podgrzaniu świec
Hamulcy nie złapało, ręczny działa strasznie ciężko i bardzo dziwnie, bo już na "pierwszy ząbek" trzyma tak, że samochodu nie da się przetoczyć. Wymieniłem filtr oleju i olej, za tydzień biorę się za ogarnięcie układu hamulcowego. Niestety okazało się, że zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego szlag trafił i muszę go wymienić Ma ktoś może takowy do B3 na stanie?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zbiorniczek już mam załatwiony od znajomego w bdb stanie, jeśli znów zacznie się kruszyć to wtedy wymienię go na nowy FEBI z allegro. Wczoraj wymieniłem filtr oleju i olej, za tydzień biorę się za ogarnięcie hamulcy bo coś chrupie/chroboce przy hamowaniu hamulcem zasadniczym. Ręczny działa z tym że dziwnie bo na pierwszym ząbku już bardzo mocno trzyma, ale po opuszczeniu dźwigni puszcza - nie blokuje się. Przeglądnę zarówno hamulce tył jak i przód. Mam już nowy pasek rozrządu choć stary po 6 latach wygląda bardzo dobrze to i tak go wymienię. Mam też prawie nową (używaną zaledwie 5mc ia nadal w stanie jak nowa) rolkę rozrządu marki INA, która używana była w starym silniku w Passku.
Pozostaje jeszcze uszczelnić pompę wtryskową, wymienić żarówki z przodu (spalone włókna świateł mijania) i auto jest gotowe do jazdy
A co do upływu lat to pod koniec stycznia 2013 auto zaliczyło strzał w bagażnik i na początku lutego po zakupie Passata poszło na emeryturę. Po pół roku zostało przywrócone do codziennego użytku na czas remontu Passata i w maju 2014 poszło już na dobre na emeryturę. Od tego czasu stało nieruszane aż do sierpnia 2015 wtedy zostało odpalone (odpaliło bez żadnego problemu) i przejechało kilka kilometrów. Po tej krótkiej przejażdżce stało nieodpalane aż do wczoraj. W tym roku żadnych wielkich remontów nie robię - po prostu chcę pojeździć.
Aktualizacja 22.05.2018
W ostatnią sobotę zostały usprawnione hamulce na tylnej osi - nic nie trzeba było wymieniać, wystarczyło dokładne czyszczenie i wszystko znów działa jak należy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej także wymieniony i póki co jest OK, ale i tak znowu będzie trzeba go wymienić - jest to wersja bez czujnika Auto odpala bez żadnych problemów. Uszczelki do pompy wtryskowej zamówione, powinny niedługo dojechać. W piątek mam urlop więc wyciągam pompę z auta i uszczelniam ją Przy tej okazji zainstaluję parę modyfikacji takich jak np gov mod i timming mod (pompa 100% seryjna bo 10mm z Cromy poszło do Passata a po swapie na 1Z sprzedałem ją koledze Matt1988) zobaczymy co ten stary turbokibel SB jeszcze potrafi Przy okazji uszczelniania pompy wrzucam nowy pasek rozrządu i rolkę. Mam nadzieję, że silnik ten i ewentualnie (jak z kasą będzie kiepsko) następny sezon jeszcze przeżyje
Docelowo zmieniam go na inny również wysokoprężny jednak już na wtrysku bezpośrednim i tak jak 1Z w Passacie będzie to MTDI Z silnikami na wtrysku pośrednim żegnam się raczej definitywnie, bo technologia TDI ma same zalety i wcale nie musi oznaczać skomplikowanej elektroniki
A tak odpala 1.6 TD po 3 letnim postoju (kręcenie wstępne po odłączeniu świec żarowych oraz elektrozaworu STOP w pompie wtryskowej było po to aby "rozruszać" silnik przed właściwym odpaleniem)
Pozostaje jeszcze uszczelnić pompę wtryskową, wymienić żarówki z przodu (spalone włókna świateł mijania) i auto jest gotowe do jazdy
A co do upływu lat to pod koniec stycznia 2013 auto zaliczyło strzał w bagażnik i na początku lutego po zakupie Passata poszło na emeryturę. Po pół roku zostało przywrócone do codziennego użytku na czas remontu Passata i w maju 2014 poszło już na dobre na emeryturę. Od tego czasu stało nieruszane aż do sierpnia 2015 wtedy zostało odpalone (odpaliło bez żadnego problemu) i przejechało kilka kilometrów. Po tej krótkiej przejażdżce stało nieodpalane aż do wczoraj. W tym roku żadnych wielkich remontów nie robię - po prostu chcę pojeździć.
Aktualizacja 22.05.2018
W ostatnią sobotę zostały usprawnione hamulce na tylnej osi - nic nie trzeba było wymieniać, wystarczyło dokładne czyszczenie i wszystko znów działa jak należy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej także wymieniony i póki co jest OK, ale i tak znowu będzie trzeba go wymienić - jest to wersja bez czujnika Auto odpala bez żadnych problemów. Uszczelki do pompy wtryskowej zamówione, powinny niedługo dojechać. W piątek mam urlop więc wyciągam pompę z auta i uszczelniam ją Przy tej okazji zainstaluję parę modyfikacji takich jak np gov mod i timming mod (pompa 100% seryjna bo 10mm z Cromy poszło do Passata a po swapie na 1Z sprzedałem ją koledze Matt1988) zobaczymy co ten stary turbokibel SB jeszcze potrafi Przy okazji uszczelniania pompy wrzucam nowy pasek rozrządu i rolkę. Mam nadzieję, że silnik ten i ewentualnie (jak z kasą będzie kiepsko) następny sezon jeszcze przeżyje
Docelowo zmieniam go na inny również wysokoprężny jednak już na wtrysku bezpośrednim i tak jak 1Z w Passacie będzie to MTDI Z silnikami na wtrysku pośrednim żegnam się raczej definitywnie, bo technologia TDI ma same zalety i wcale nie musi oznaczać skomplikowanej elektroniki
A tak odpala 1.6 TD po 3 letnim postoju (kręcenie wstępne po odłączeniu świec żarowych oraz elektrozaworu STOP w pompie wtryskowej było po to aby "rozruszać" silnik przed właściwym odpaleniem)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: