Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

[B4 2.0 ABK] Niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu.

Post autor: mayster750 » 29 wrz 2015, 17:31

Witam, dziś załozyłem dodatkowe zegary na zimnym aucie cisnienie oleju utrzymuje się w granicach 3atm a na rozgrzanym około 1.5 czy to są prawidłowe ciśnienia?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 29 wrz 2015, 20:31

Nie napisałeś na jakich obrotach masz te ciśnienia ale za niskie. Na zimnym bez różnicy na jakich obrotach ma być 5. Na rozgrzanym na biegu jałowym powinno być 2 (ja mam coś koło 1.5) a powyżej 2.5 tyś ponad 4.

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 19 paź 2015, 08:55

Pozwolę sobie odgrzać troche temat. Ostatnio zmienilem olej na mobil 10w40 plus standardowo wymiana filtra oleju. Po wymianie powstał problem mianowicie po odpaleniu przez 2-3sekundy paliła sie kontrolka oleju a przy nagrzanym silniku ciśnienie na wolnych obrotach schodziło poniżej 2barow. Stwierdziłem,ze winny byl filtr. Zmienilem go ponownie uzupełniłem stan i wszystko bylo ok przez cale dwa dni. Teraz problem powrócił.. Oleju nie ubywa, a po dłuższym postoju jak odpalam przez te 2-3sekundy dzwonią zawory. Po chwili wszystko się stabilizuje przy zimnym mam 5barow. Po rozgrzaniu ciśnienie znow spada poniżej 2bar. I teraz pojawia się zagwozdka . Winien jest znowu filtr? Czy to moze niewłaściwy olej? A moze winna jest pompa oleju? Dodam ze chwile przed 3k obrotow mam ciśnienie 5barow,wiec pompa raczej odpada. Chyba,ze to czujnik.mnie oszukuje.. Nie wiem juz jak podejść do tego zagadnienia..

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 paź 2015, 09:51

A przed wymianą oleju jakie miałeś ciśnienie?

1.5 bara to chyba norma w bardziej wyeksploatowanym silniku 4 cylindrowym audi. A olej mobila lubi być bardzo rzadki po nagrzaniu dlatego sporo silników bierze go sporo więcej niż np. lotosa czy orlenu. Choć parametr 40 powinien gwarantować że wszystkie z tym oznaczeniem powinny mieć tą samą gęstość po nagrzaniu.

michau_cee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 20 paź 2014, 09:44
Imię: Michał
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: michau_cee » 19 paź 2015, 10:01

Ja na zniszczonych panewkach i pompie oleju mialem na rozgrzanym ok 0,5 cisnienie, wtedy mozna sie martwic :-P nowe panewki pompa oleju na cieplym od 1,1 do 1,7 i jest wszystko w porzadku ;-)

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 19 paź 2015, 14:16

Przed wymianą na wolnych stal na dwóch barach. Samochod mam od niedawna i nie wiem co bylo wczesniej,moze ktos jakiegoś doktora lał.
A olej jest rzeczywiście bardzo rzadki. Najbardziej denerwuje mnie ta paląca sie kontrolka plus dzwoniące zawory przy odpaleniu. Wczesniej tego nie bylo
Zastanawiam się czy nie zmienić tego oleju, choc przyznam szczerze troche szkoda mi kasy..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2015, 15:16

Serus, jaki olej i jaki filtr :?: miałem podobne objawy z zapalająca się kontrolką na filtron'ie po zmianie na man'a problem ustał

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 19 paź 2015, 15:38

Olej mobil pól syntetyk. A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
No nic spróbuję jutro zmienić ten filtr jeszcze i zobacze jaki będzie dalszy obrót sprawy. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2015, 15:47

Serus pisze:A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
no gdzieś mam w domu pudełko po tym filtron'ie ale chyba inny nr chodź mogę się mylić
Nie zmienia to jednak faktu że filtron zdziadział strasznie zawsze na nich jeździłem i nie było problemu ale po tych akcjach nigdy go więcej nie kupię.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 paź 2015, 15:55

Serus pisze: A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
Wg. strony producenta http://www.wixfiltron.com.pl/index.php/ ... 2&v2=10031 to się zgadza.
Serus pisze:o wymianie powstał problem mianowicie po odpaleniu przez 2-3sekundy paliła sie kontrolka oleju a
A co w czasie palenia się tej kontrolki pokazuje wskaźnik ciśnienia oleju? Może czujnik długo się załącza.

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 28 paź 2015, 15:48

Nic nie pokazuje w czasie świecenia kontrolki. Kontrolka gaśnie i wskaźnik szybuje do 5bar. Z tym,ze nie przy każdym odpaleniu tak sie dzieje.
A cos na rzeczy jest,skoro potrafią zagrać zawory.

Jeszcze takie pytanie czysto teoretyczne. Czy z racji zanieczyszczenia czujnik oleju moze podawać błędne dane /wariować? I gdzie on się znajduje?


Filtr zmieniony na knehta. Ciśnienia sie ustabilizowały, nie klekocze przy rozruchu,kontrolka nadal sie zapala. Może na dniach uda mi sie do kogoś podjechac i sprawdzić manometrem ciśnienie oleju. Bo juz serio nie mam pomysłów.

[ Dodano: 2015-10-28, 15:48 ]
Koledzy problem wciąż występuje. Jakies pomysły? Czemu po wymianie filtra jest ok, a później przy odpaleniu zimnego silnika pali sie kontrolka oleju przez okolo 3sekundy. Czy winny moze byc zbyt rzadki olej?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 paź 2015, 15:58

Serus pisze: Czemu po wymianie filtra jest ok, a później przy odpaleniu zimnego silnika pali sie kontrolka oleju przez okolo 3sekundy. Czy winny moze byc zbyt rzadki olej?
raczej zbyt gęsty jak już
ciśnienie sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2015, 15:58

Nastepnym razem jak bedzieć wlewac olej do silnika to weź trochę lepszy:
Valvoline maxlife , Liqui molly MOS2 , Motul 6100 SYNERGIE

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 28 paź 2015, 16:44

Płukanka silnika i ponowna wymiana?
Niestety ciśnienia nie sprawdziłem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2015, 17:20

Serus pisze:Płukanka silnika i ponowna wymiana?
Może być i płukanka, jak sa jakieś osady to wypłuka od razu.
płukanka to Liqui molly pro line engine flush

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl