[B4 2.0 ABK] Niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
[B4 2.0 ABK] Niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu.
Witam, dziś załozyłem dodatkowe zegary na zimnym aucie cisnienie oleju utrzymuje się w granicach 3atm a na rozgrzanym około 1.5 czy to są prawidłowe ciśnienia?
Pozwolę sobie odgrzać troche temat. Ostatnio zmienilem olej na mobil 10w40 plus standardowo wymiana filtra oleju. Po wymianie powstał problem mianowicie po odpaleniu przez 2-3sekundy paliła sie kontrolka oleju a przy nagrzanym silniku ciśnienie na wolnych obrotach schodziło poniżej 2barow. Stwierdziłem,ze winny byl filtr. Zmienilem go ponownie uzupełniłem stan i wszystko bylo ok przez cale dwa dni. Teraz problem powrócił.. Oleju nie ubywa, a po dłuższym postoju jak odpalam przez te 2-3sekundy dzwonią zawory. Po chwili wszystko się stabilizuje przy zimnym mam 5barow. Po rozgrzaniu ciśnienie znow spada poniżej 2bar. I teraz pojawia się zagwozdka . Winien jest znowu filtr? Czy to moze niewłaściwy olej? A moze winna jest pompa oleju? Dodam ze chwile przed 3k obrotow mam ciśnienie 5barow,wiec pompa raczej odpada. Chyba,ze to czujnik.mnie oszukuje.. Nie wiem juz jak podejść do tego zagadnienia..
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A przed wymianą oleju jakie miałeś ciśnienie?
1.5 bara to chyba norma w bardziej wyeksploatowanym silniku 4 cylindrowym audi. A olej mobila lubi być bardzo rzadki po nagrzaniu dlatego sporo silników bierze go sporo więcej niż np. lotosa czy orlenu. Choć parametr 40 powinien gwarantować że wszystkie z tym oznaczeniem powinny mieć tą samą gęstość po nagrzaniu.
1.5 bara to chyba norma w bardziej wyeksploatowanym silniku 4 cylindrowym audi. A olej mobila lubi być bardzo rzadki po nagrzaniu dlatego sporo silników bierze go sporo więcej niż np. lotosa czy orlenu. Choć parametr 40 powinien gwarantować że wszystkie z tym oznaczeniem powinny mieć tą samą gęstość po nagrzaniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 paź 2014, 09:44
- Imię: Michał
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Przed wymianą na wolnych stal na dwóch barach. Samochod mam od niedawna i nie wiem co bylo wczesniej,moze ktos jakiegoś doktora lał.
A olej jest rzeczywiście bardzo rzadki. Najbardziej denerwuje mnie ta paląca sie kontrolka plus dzwoniące zawory przy odpaleniu. Wczesniej tego nie bylo
Zastanawiam się czy nie zmienić tego oleju, choc przyznam szczerze troche szkoda mi kasy..
A olej jest rzeczywiście bardzo rzadki. Najbardziej denerwuje mnie ta paląca sie kontrolka plus dzwoniące zawory przy odpaleniu. Wczesniej tego nie bylo
Zastanawiam się czy nie zmienić tego oleju, choc przyznam szczerze troche szkoda mi kasy..
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wg. strony producenta http://www.wixfiltron.com.pl/index.php/ ... 2&v2=10031 to się zgadza.Serus pisze: A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
A co w czasie palenia się tej kontrolki pokazuje wskaźnik ciśnienia oleju? Może czujnik długo się załącza.Serus pisze:o wymianie powstał problem mianowicie po odpaleniu przez 2-3sekundy paliła sie kontrolka oleju a
Nic nie pokazuje w czasie świecenia kontrolki. Kontrolka gaśnie i wskaźnik szybuje do 5bar. Z tym,ze nie przy każdym odpaleniu tak sie dzieje.
A cos na rzeczy jest,skoro potrafią zagrać zawory.
Jeszcze takie pytanie czysto teoretyczne. Czy z racji zanieczyszczenia czujnik oleju moze podawać błędne dane /wariować? I gdzie on się znajduje?
Filtr zmieniony na knehta. Ciśnienia sie ustabilizowały, nie klekocze przy rozruchu,kontrolka nadal sie zapala. Może na dniach uda mi sie do kogoś podjechac i sprawdzić manometrem ciśnienie oleju. Bo juz serio nie mam pomysłów.
[ Dodano: 2015-10-28, 15:48 ]
Koledzy problem wciąż występuje. Jakies pomysły? Czemu po wymianie filtra jest ok, a później przy odpaleniu zimnego silnika pali sie kontrolka oleju przez okolo 3sekundy. Czy winny moze byc zbyt rzadki olej?
A cos na rzeczy jest,skoro potrafią zagrać zawory.
Jeszcze takie pytanie czysto teoretyczne. Czy z racji zanieczyszczenia czujnik oleju moze podawać błędne dane /wariować? I gdzie on się znajduje?
Filtr zmieniony na knehta. Ciśnienia sie ustabilizowały, nie klekocze przy rozruchu,kontrolka nadal sie zapala. Może na dniach uda mi sie do kogoś podjechac i sprawdzić manometrem ciśnienie oleju. Bo juz serio nie mam pomysłów.
[ Dodano: 2015-10-28, 15:48 ]
Koledzy problem wciąż występuje. Jakies pomysły? Czemu po wymianie filtra jest ok, a później przy odpaleniu zimnego silnika pali sie kontrolka oleju przez okolo 3sekundy. Czy winny moze byc zbyt rzadki olej?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko