Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1z] -Turbina

fx65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2007, 08:33

[B4 1.9TDI 1z] -Turbina

Post autor: fx65 » 17 gru 2007, 10:16

Witam kolegów. Mam takie zapytanie: może ktoś podpowie jak użytkować turbinę aby jej żywotność była jak najdłuższa, i czy jest to wogóle możliwe, bo czytając na forum nigdzie nie znalazłem podobnego tematu co do żywotności turbiny i jej eksploatacji.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 17 gru 2007, 10:39

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 2242c5710c

tu znajdziesz wszystko co ci potrzeba

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 17 gru 2007, 10:40

niewiem jak to sie ma do audi ale mialem kiedys a raczej ojciec toyotke w tdieslu i na srodku deski rozd. byla nalepka po polsku a z boku tunela po angielsku..pisalo tam cos takiego uwaga silnik z turbodoladowaniem niewolno gasic zaraz po jezdzie nalezy odczekac zaleznie od predkosci z jaka sie jechalo od 20-120sekund na wolnych obrotach ....samochod mielismy od nowosci po 300tys km turbina nigdzie nie puszczala zadnego oleju luz ok ale niewiem jak sie to ma do audi w tdi

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 10:45

Przedewszystkim nie można poddawać turbiny dużym obiązeniom do puki olej nie osiągnie temperatury roboczej, turbina jest jednoczesnie smarowana i chłodzona olejem, wiec kiedy dajemy po gazie ne zimnym silnku katujemy turbine nie ma ona wórw czas odpowiedniego smarowania. Naspepna sprawa po agresywnej jeździe nie powinno gasić sie odrazu silnka, należy odczekać 2-3minuty na wolnych obtortach aby turbina wychamowała i przesytgła, oraz wymieniła olej, w innym wpadku po ponownym uruchomieniu silnka tubina bedzie chodziła "na sucho". Z pewnością na zywotnośc wpłynie również eksploatacja w czasie jazdy, czeste wyslianie - butowanie, skróci żywotność turbiny. Bardzo ważną sprawą na ktorą należy zwracać uwage podczas eksploatacji auta z turbina, jest wyminana filtra powietrza w scisle zamknietym czasie uzytkowania, brudny filt w bardzo dużym stopniu skraca żywotność turbiny, minaturowe ziarnka piasku potrafią wyszczerbić łopatki turbiny (sam cos takiego miałem w jednym aucie) również wymiana oleju jest bardzo wazna, oraz rodzaj oleju, najlpiej jak jest to pełny syntetyk. Zmiane filtra i oleju wg mnie najlepiej robić w granicach 8-10 tyś km. również w zależności od stylu jazdy. Przy agresynwym stylu jazdy i przy mniej sprzyjających warunkach (dość mocne zapylenie powietrza - drogi wiejskie, czesto tez poboczne) należy czesciej pamietać o filtru powietrza. Reasumując turbo nie boi sie dostać ostry wicski byle nie odbywało sie to na zimnym silnku i po jeździe nie został orazu zgaszony motor. Rwónież podczas normalnej jazdy w cyklu miejskim nie zaszkodz odczekać chwile przed zgaszeniem motoru, napewno choć troche to pomoze w przedłuzeniu żywotności turbiny. Natomiast jeśli chodzi o turbospreżarki ze zmneinną geometria - nie wystepują w 1Z- (VNT) to dla zdrowia turbiny wymagane jest od czasu do czasu przyciśnienie mocjeniej na gaz (w celu zapowbiegania zapiekaniu sie kierownic). Kolejną sprawą są wszelkiego rodzaju zawory upustowe tzw blow offy - w przypadku Diesli jest to czyste morderstwo dla turbiny - z jednej zasadniczej przyczyny, maxymalnie ropedzone turbo pompuje pod jakimś tam obciązeniem nagle otwiera sie zawór i upuszcza całe ciśnienie z dolotu turbina nagle na pełenej predkości pracuje bez obciązenia co powoduje ze wirnik aż "staje dęba" czesto tez prowadzi to do wyrwania łopatek bądź skrzywienia ośki. Wszelki rodzaje modyfiukacji dolotu (zwiekszenie ukłądu np wiekszy IC) bądź podnoszenie ćisnienia doladowania, powoduje nadmierne wysilenie turbiny również prowadzące do zmniejszenia jej żywotności. Jesli jest coś jeszcze co pominolem to sam chcetnie przeczytam <ok>

fx65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2007, 08:33

Post autor: fx65 » 17 gru 2007, 11:13

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz, sporo z tematu wiedziałem ale chciałem się upewnić, uważam że wielu użytkowników disli z tego tematu skorzysta.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 17 gru 2007, 17:11

wypowiedz godna prawdziwego dieslomaniaka <ok>
ale sam tak myśle że gdyby kżdy chciał jeździćz uwagą o każdy mechanizm to ciężko by sie jeździło choć wiadomo że jeśli chodzi o turbine koszty wymiany/regeneracji nie są niskie

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 17:42

Generalnie ja stosuje sie tylko do wymiany fitra powietrza i oleju zgodnie z tym co napisałem wyżej, a z tym czasem odczekania to już u mnie gorzej, rano to tylko czasem nie butuje - zazwyczaj gdiześ sie śpeisze i nie pacze wtedy na to czy turbo zimne czy nie, a jak juz fest wstawiam to od czasu do czasu poczekam na schłodzenie turba :-P Wychodze z załozenia że jak ma paść to panie :mrgreen: Ale jak by ktoś pytał to zasady znam <ok>

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 17 gru 2007, 21:21

no niestety taka prawda ja nie butuje raczej na zimnym bo niestety pozbylem sie tak kiedys fajnej v6 posypaly sie panewki ...ale z tym gaszeniem to zazwyczaj naprawde musi auto dostac straszne baty wtedy mi sie przypomina zazwyczaj ta zasada z gaszeniem choc myslalem dawno temu o takim ukladzie zeby gasil silnik np po 1min od wylonczenia zaplonu ..ale teraz to juz widzialem gdzies na allegro gotowe tylko montowac :-) mysle ze to naprawde fajna sprawa choc ma swoje wady :-)..

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 18 gru 2007, 22:24

To ja zapyatm
Rano gdy odpalam silnik 1Z ciezkowato to wychodzi tzn nie tak za 1wszym razem jak juz odpale to z rury leci przez chwilke bialy dym czyli spala mi sie olej.Tego oleju ubywa mi malo ale ubywa moje pytanie czy wie ktos co to moze byc czy turbina czypierscienie padaja dolot w turbo jest lekko spocony ale to o niczym nie swiadczy spalania mam male.po lekkim nawet nagrzaniu silnika odpala bardszo leeko i szybko kopcenia bialego nie ma wiec co to moze byc ??? dzieki za odpowiedz

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2007, 23:25

biały dym po odpaleniu zimnego silnika to w sumie normalna sprawa. gorzej jak by kopciło na niebiesko i to nie po odpaleniu tylko podczas jazdy...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 gru 2007, 23:31

Potwierdzam. Biały dym to nic innego jak para wodna która paruje z układu wydechowego. U mnie jak auto postoi parę dni na dworze bez odpalania to nieźle dymi. Dodam że dymienie pojawia się po krótkiej chwili, po lekkim ogrzaniu układu wydechowego. Jak silnik i układ wydechowy nagrzeje się dymienia a właściwie parowania już nie ma.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 gru 2007, 19:19

prawdemówiąć ja jeszcze nie widziałęm diesla oczywiście pomijająć nowe i kilkuletnie żeby nie zakopcił podczas pierwszego strzału więc jeśli piszesz że dym biały to sie nie przejmuj ja jak odpalam to też zadymi lekko na niebiesko ale zaraz dymienie zanika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 gru 2007, 19:33

u mnie po nocy to puści jednego czarnego dyma i już nic nie dymi puźniej.

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 19 gru 2007, 20:29

To wyglada tak
Poleci po odpaleniu wlasnie niebieski zle napisalem wczesniej i ustaje za chwilke po 2-5 sek tylko martwi mnie to ze oleju ubawa troszeczke mi

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 gru 2007, 20:56

jaki masz przebieg w samochodzie, być może że jakieś minimalne ilości sie przepalają ale skoro za bardzo nie kopci na czany dym to jest jeszce ok i napisz ile ci ubywa tego oleju?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl