[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu
Witam po dłuższej przerwie. Pół roku temu zmieniłem poczciwą 80ke na passata B5 więc teraz rzadziej tu zaglądam (ale zaglądam bo uważam to forum za jedno z najlepszych). Ale wróćmy do tematu. Zanim sprzedałem moją 80ke odkryłem niechcący co było przyczyną wibracji i stuków. Otóż zapieczona śruba mocująca koła. Jakiś syf się tam zebrał i okazuje się że nawet jak mi goście pneumatykiem koła przykręcali to te koła (a raczej koło) tak naprawdę nie było przykręcone odpowiednio - wpadało w wibracje przy różnych prędkościach i stukało przy ruszaniu. Wyczyściłem śruby drucianką, posmarowałem smarem i problem nagle znikł. A odkryłem to w ten sposób że po odkręceniu koła nie mogłem w żaden sposób wkręcić 2ch śrub... Może komuś to pomoże
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, odświeżę temat, mam problem tego cholernego trzepania kierownicą przy hamowaniu, ostatnio zajrzałem do zawieszenia tulejki zmienione amortyzatory zmienione reszta jest wporządku, a drżenie kierownicy jest na zasadzie takiej że jadąc w okolicach 130-140 wyhamuje do setki to kierownica nie drgnie, natomiast od 100 do 40 nasilają się drgania wraz z mniejszą prędkością, już koła przerzucałem, z przodu na tył, komplet zimowych na stalówkach założyłem i to samo, już nie mam siły i pomysłów co moze być nie tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Podciągne troszkę na maglownicy i zobaczymy, czy coś się zmieni, a jutro polece wyważyć koła
Tarcze i klocki z tyłu zmieniałem niedawno Brembo+ferodo, zaciski, prowadnice wszystko ładnie pracuje przesmarowane, przód również był odświeżany na przodzie siedzą Zimmermanny i klocki Ate, Heble ogólnie mam takie jak powinny być tylko dobija mnie to drżenie im mniejsza prędkość tym bardziej telepie..
Tarcze i klocki z tyłu zmieniałem niedawno Brembo+ferodo, zaciski, prowadnice wszystko ładnie pracuje przesmarowane, przód również był odświeżany na przodzie siedzą Zimmermanny i klocki Ate, Heble ogólnie mam takie jak powinny być tylko dobija mnie to drżenie im mniejsza prędkość tym bardziej telepie..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
Ja bym obstawiał na tarcze. Jeśli chodzi o wyważenie kół i luzy na drążkach czy w ogóle w układzie kierowniczym to byłoby wyczuwalne w czasie jazdy już np przy 80 czy 100. Jak zmieniałem z 15 na 16 to tak miałem. Gość od którego wziąłem koła wyważał je na brudnych felach. Były strasznie ubłocone jak po offroadzie . Ja przed założeniem umyłem felgi aż miło i zonk Musiałem i tak jechać na wyważenie bo przy 80 już biło kierą Okazało się, że odważników połowa wystarczyła W życiu takich prostych felg używanych nie widziałem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Na zimnych hamulcach, po nocy tak jak rano lecę do pracy to sytuacja się nie zmienia tak samo telepie, no i jak delikatnie przycisne to czuć delikatnie telepanie, a na maglownicy jest ta śrubka pod serwem i troche podkręciłem, nie wiem czy coś pomoże czy niePieterB pisze:MarcinexB4, czy telepie jak hamujesz w miarę delikatnie? czy też telepie jak hamujesz dość mocno albo nawet bardzo mocno? czy pierwszych kilka hamowań jest oki(znaczy zimne hamulce) czy też telepie?a co tu można podciągnąć :?: bo jakoś nie kumamMarcinexB4 pisze:Podciągne troszkę na maglownicy
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a można fotkę prosić, bo u mnie właśnie taki jakby delkitny luz słychać z okolic maglownicy ale śrubki żadnej tam nie widziałem albo źle patrzyłemMarcinexB4 pisze:a na maglownicy jest ta śrubka pod serwem i troche podkręciłem, nie wiem czy coś pomoże czy nie
hmm, to chyba jednak nie to co u mnie było powodem telepaniaMarcinexB4 pisze:Na zimnych hamulcach, po nocy tak jak rano lecę do pracy to sytuacja się nie zmienia tak samo telepie, no i jak delikatnie przycisne to czuć delikatnie telepanie,
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Wszystko przesmarowane pracuje tak jak trzeba, dzisiaj poleciałem do innej wulkanizacji, to chłopak mi pokazał że jedną felgę mam krzywą i być może przez to się dzieje, a na drugim kole opona trochę na bok skakała, wyważył mi i jest róźnica bo trochę mniej telepie.Krzysiek 84 pisze:Prowadnice w jarzmach płynnie pracują :?: