Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] demontaż / wyjęcie rozrusznika w aucie z klimaty

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[B4 1.9 1Z] demontaż / wyjęcie rozrusznika w aucie z klimaty

Post autor: Sando » 20 paź 2015, 22:14

Szanowni Koledzy!

Proszę o rady lub wskazówki pomocne do w miarę bezproblemowego demontażu rozrusznika z silnika TDI 1Z.
Rozrusznik do czasu wymiany skrzyni biegów sprawował się bez zarzutu, podczas zmiany skrzyni biegów przewody idące do rozrusznika nie były odkręcane ani zdejmowane. Jednak po wymianie skrzyni ledwie kręci i potrzeba było kabli z drugiego auta aby ledwie co odpalił.
W Audi jest zamontowana klimatyzacja manualna i aluminiowe rurki od sprężarki klimatyzacji blokują możliwość cofnięcia rozrusznika w kierunku chłodnicy, pomimo odkręcenia dwóch śrub mocujących rozrusznik do obudowy sprzęgła. Odległość tylnej części rozrusznika do tych rurek to około 3,5-4 cm.
Mam pewną koncepcję wymiany, ale z tego co podpatrzyłem to uzyskałbym w miarę dobry dostęp po odkręceniu 4 śrub na klucz 18 mm mocujących ławę oraz jednej śruby na poduszce skrzyni biegów z prawej strony. Domyślam się, że spowoduje to konieczność ponownego ustawienia geometrii z przodu auta.
Proszę o pomoc, bo auto już drugi tydzień stoi w garażu.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f5930da6375aed86

Obrazek

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 21 paź 2015, 11:00

Demontaż ramy pomocniczej lub alternator i opuszczenie kompresora klimy razem z wężami na podłogę, jak będzie mało miejsca to jeszcze wspornik klimy i alternatora.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 21 paź 2015, 12:11

Odkręć alternator potem masz 4 śruby na klucz 13 które trzymają łapę kompresora i alternatora po opuszczeniu powinien wyjść .

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 22 paź 2015, 07:31

Wczoraj uporałem się z problemem poprzez odkręcenie 2 śrub przednich od ławy oraz jednej od prawej tylnej poduszki skrzyni biegów oraz poluzowałem dwie tylne śruby od ławy - dostęp do rozrusznika znakomity.
Rozrusznik zdemontowałem (jak się później okazało) tylko po to aby go rozebrać, wyczyścić i zamontować z powrotem - był w świetnym stanie.
Powodem słabego kręcenia rozrusznika okazał się nie podłączony kabel masowy, który "schował" się w wiązce z innymi kablami - po dokręceniu go do silnika wszystko wróciło do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl