[B3 1.8 NE] spadek wolnych obrotów po wymianie filtru LPG
[B3 1.8 NE] spadek wolnych obrotów po wymianie filtru LPG
Problem pojawił się po wymianie filtra LPG (reduktor tomasetto at07 http://www.tomasetto.com/foto/EVI/art_3 ... 07-3-b.jpg, instalacja I generacji). Przy wymianie innych podzespołów postanowiłem wymienić też ten filterek, koszt niewielki a odkąd mam autko nigdy do niego nie zaglądałem. Przy wymianie mały szok; cały filtr i komora filtra praktycznie zapchane szarym pyłem wniosek: jestem pierwszy który chyba tu zagląda. WYczyściłem komore sprężonym powietrzem, wymieniłem filtr,założyłem miniaturowy magnes i nowe uszczelki. Sprawdziłem również szczelność. Później pojawił się problem, po rozgrzaniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, spadają do 200 a nawet 100. Wcześniej, przed wymianą, trzymał równo 900. Próba regulacji zaworem na wężu do miksera powoduje delikatny wzrost obrotów ale pogarsza osiągi,silnik szarpie przy przyśpieszaniu więc zawór został w wcześniejszej pozycji. Czy konieczna jest ponowna regulacja wolnych obrotów na reduktorze no i czy to wogóle koniecznie po wymianie zwykłego filtra?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Właśnie ten zawór na wężu wpływa w głównej mierze na wyższe obroty i obciążenia. Jak chcesz regulować wolne obroty to zacznij od śrubki bypasu na parowniku (na mała na płaski śrubokręt na górze) ale za dużo jej nie wykręcaj. Możesz ją wkręcić do końca (ale nie dociskaj z całej siły) wykręć z 1-2 oboroty i reguluj plastikową śrubką z boku (ona jest od napięcia membrany).gregc pisze: Próba regulacji zaworem na wężu do miksera powoduje delikatny wzrost obrotów ale pogarsza osiągi,silnik szarpie przy przyśpieszaniu więc zawór został w wcześniejszej pozycji. Czy konieczna jest ponowna regulacja wolnych obrotów na reduktorze no i czy to wogóle koniecznie po wymianie zwykłego filtra?
dzisiaj już tego nie będe robił; brak czasu. Dziwi mnie tylko że po wymianie filtra konieczna jest regulacja, no chyba że ktoś zamiast wymieniać filtr regulował obroty... Z tego co wiem bypass służy do regulacji dawki na wolnych obrotach i w silnikach gaźnikowych zaleca się zakręcenie a czarna do napięcia membrany. Powinien więc spróbować popuścić tylko śrubę na bypass-ie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak bypass nie pomoże to trzeba ruszyć napiecie membrany. Zmiana napięcia membrany nie wpłynie zbytnio na wyższe obroty ale ma kolosalny wpływ na niskie obroty. Nawet instalacje II generacji reguluje się wg. procedury tak że najpierw odpala się adaptacje przy 3000 obr/min a później tylko na wolnych obrotach ustawia napięcie membrany aby praca krokowca była w odpowiednim zakresie.