Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE] spadek wolnych obrotów po wymianie filtru LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

[B3 1.8 NE] spadek wolnych obrotów po wymianie filtru LPG

Post autor: gregc » 23 paź 2015, 14:50

Problem pojawił się po wymianie filtra LPG (reduktor tomasetto at07 http://www.tomasetto.com/foto/EVI/art_3 ... 07-3-b.jpg, instalacja I generacji). Przy wymianie innych podzespołów postanowiłem wymienić też ten filterek, koszt niewielki a odkąd mam autko nigdy do niego nie zaglądałem. Przy wymianie mały szok; cały filtr i komora filtra praktycznie zapchane szarym pyłem wniosek: jestem pierwszy który chyba tu zagląda. WYczyściłem komore sprężonym powietrzem, wymieniłem filtr,założyłem miniaturowy magnes i nowe uszczelki. Sprawdziłem również szczelność. Później pojawił się problem, po rozgrzaniu silnik nie trzyma wolnych obrotów, spadają do 200 a nawet 100. Wcześniej, przed wymianą, trzymał równo 900. Próba regulacji zaworem na wężu do miksera powoduje delikatny wzrost obrotów ale pogarsza osiągi,silnik szarpie przy przyśpieszaniu więc zawór został w wcześniejszej pozycji. Czy konieczna jest ponowna regulacja wolnych obrotów na reduktorze no i czy to wogóle koniecznie po wymianie zwykłego filtra?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 paź 2015, 14:59

gregc pisze: Próba regulacji zaworem na wężu do miksera powoduje delikatny wzrost obrotów ale pogarsza osiągi,silnik szarpie przy przyśpieszaniu więc zawór został w wcześniejszej pozycji. Czy konieczna jest ponowna regulacja wolnych obrotów na reduktorze no i czy to wogóle koniecznie po wymianie zwykłego filtra?
Właśnie ten zawór na wężu wpływa w głównej mierze na wyższe obroty i obciążenia. Jak chcesz regulować wolne obroty to zacznij od śrubki bypasu na parowniku (na mała na płaski śrubokręt na górze) ale za dużo jej nie wykręcaj. Możesz ją wkręcić do końca (ale nie dociskaj z całej siły) wykręć z 1-2 oboroty i reguluj plastikową śrubką z boku (ona jest od napięcia membrany).

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 23 paź 2015, 15:15

dzisiaj już tego nie będe robił; brak czasu. Dziwi mnie tylko że po wymianie filtra konieczna jest regulacja, no chyba że ktoś zamiast wymieniać filtr regulował obroty... Z tego co wiem bypass służy do regulacji dawki na wolnych obrotach i w silnikach gaźnikowych zaleca się zakręcenie a czarna do napięcia membrany. Powinien więc spróbować popuścić tylko śrubę na bypass-ie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 paź 2015, 16:01

Jak bypass nie pomoże to trzeba ruszyć napiecie membrany. Zmiana napięcia membrany nie wpłynie zbytnio na wyższe obroty ale ma kolosalny wpływ na niskie obroty. Nawet instalacje II generacji reguluje się wg. procedury tak że najpierw odpala się adaptacje przy 3000 obr/min a później tylko na wolnych obrotach ustawia napięcie membrany aby praca krokowca była w odpowiednim zakresie.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 24 paź 2015, 17:41

maciek889, punkcik za trafną podpowiedz. Regulacja śruby na bypass-ie i po problemie; dokręciłem ją do końca i wolne obroty znów na poziomie 900. Spuściłem też mazut z reduktora. Swoją drogą ktoś bardzo oszczędzał jeżeli żałował na filtr za 5zł a regulował tylko na reduktorze...Temat do zamknięcia

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 paź 2015, 19:30

Jeszcze zależy gdzie było tankowane. Czasem przez 50-100 tys. w filtrze będzie szczypta śmiecia a czasem wystarczy kilka razy zatankować na złej stacji i filtr zawalony na równo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl