[B4 2.8 AAH] Jaki klucz do dokrecenia głowicy
[B4 2.8 AAH] Jaki klucz do dokrecenia głowicy
mam pytanie czy ktos wie jaki klucz jest potrzebny do dokrecenia głowicy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No potrzebujesz klucz dynamometryczny o odpowiednim zakresie żebyś nie kupił takiego który może zmierzyć 100-230NM tylko taki 30-100NM.
I wiedzę jak go obsługiwać bo znam takich którzy słyszeli, że klucz przeskoczy gdy dociągnie się zadanym momentem. Tylko rozumieli to że w sensie, że nie powoli im kręcić dalej, więc kręcili aż urwali szpilkę. A tanie klucze wydają zazwyczaj cichy klik (nie dotyczy tych najtańszych ze wskazówką wychyłową) i niemal niewyczuwalny przeskok gdy osiągnie się ustawiony moment i w tym momencie należy przestać kręcić. Mocniejsze dociągania o zadany kąt też lepiej robić już zwykłym kluczem.
I wiedzę jak go obsługiwać bo znam takich którzy słyszeli, że klucz przeskoczy gdy dociągnie się zadanym momentem. Tylko rozumieli to że w sensie, że nie powoli im kręcić dalej, więc kręcili aż urwali szpilkę. A tanie klucze wydają zazwyczaj cichy klik (nie dotyczy tych najtańszych ze wskazówką wychyłową) i niemal niewyczuwalny przeskok gdy osiągnie się ustawiony moment i w tym momencie należy przestać kręcić. Mocniejsze dociągania o zadany kąt też lepiej robić już zwykłym kluczem.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 19:19 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
kto to pamięta bo zazwyczaj dobiera się metodą dopasowywania ze skrzynki narzędziowej. Zobacz czy nie masz tam może śrub na klucz RIBE: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-3-0907 ale to chyba w 1.8 20V zaczęli taki montować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak widzisz nikt ci nie powie bo już padły typy na torxa i spline wewnętrzne a wg twoich ostatnich postów myślę, że masz torxa albo spline zewnętrzny i pewnie dlatego nasadki od kluczy 6kątnych Ci nie pasują (choć wbijając na siłę są nikłe szanse na odkręcenie).
PS. Spline to ten tzw. torx 12kątny.
Najlepiej daj zdjęcie tych śrub bo możliwe że ktoś zmieniał przy okazji zdejmowania głowicy i dlatego nikt z tu obecnych nie może zgadnąć jakiego klucza potrzebujesz.
PS. Spline to ten tzw. torx 12kątny.
Najlepiej daj zdjęcie tych śrub bo możliwe że ktoś zmieniał przy okazji zdejmowania głowicy i dlatego nikt z tu obecnych nie może zgadnąć jakiego klucza potrzebujesz.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2015, 12:25 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
No możliwe że właśnie tak jest że ma zewnętrzny.Nawet dokupując do tego silnika nowe śruby Elring http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 202010000/ mam wewnętrzne 12kątne i były wewnętrzne.Pozdrawiam