Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Czy to wina zaworka N95

ODPOWIEDZ
Paweł30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:51
Lokalizacja: Bolesławiec

[B4 1.9 1Z 90KM] Czy to wina zaworka N95

Post autor: Paweł30 » 23 paź 2015, 21:31

Od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem 80, ale ostatnio zaczęła mieć dziwne objawy. Na początku nagle zaczeła gwizdać turbinka, ale zbytnio się tym nie przejmowałem bo nie straciła na mocy i nie jadła oleju, potem zaczeła mocno dymić na czarno przy gwałtownym dodawaniu gazu, a ostatnio przy mocniejszym dodawaniu gazu turbina zaczeła falować na obrotach co wyraźnie słychać i czuć przy przyśpieszaniu. Poczytałem trochę na forum, zrobiłem bajpas zaworka N95 i falowanie ustało i dymienie troszkę się zmniejszyło. Kupiłem więc nowy zaworek i nic się nie zmieniło dalej to samo, podmieniłem więc od kolegi z auta napewno sprawny i dalej to samo. Co może być przyczyną, że na bajpasie chodzi lepiej niż na zaworku ?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 23 paź 2015, 22:58

Kolejny przykład jawnego lenistwa. Jakbyś kolego poczytał trochę forum jak twierdzisz to byś nie zadał tego pytania. Więc wysil się trochę i nie rób tu bałaganu.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 paź 2015, 22:58

Wężyki poprawnie podłaczone :?:
Ten zaworek to N75
Jaki masz osprzęt , tzn przepływomierz powietrza produkcji ..........


Obrazek

Obrazek

Paweł30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:51
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Paweł30 » 23 paź 2015, 23:13

Tak wężyki poprawnie podłączone, wszystkie wymienione na nowe. Przepływomierz BOSCH.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 paź 2015, 23:36

Szczelność dolotu do sprawdzenia , bo czarny dym to nic innego jak nie spalona ropa.

Paweł30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:51
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Paweł30 » 23 paź 2015, 23:48

Węże od dolotu sprawdzone, są całe.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 paź 2015, 08:51

S ten krótki co do ssacego wczodzi

Paweł30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:51
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Paweł30 » 24 paź 2015, 10:16

Też jest cały.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 paź 2015, 10:59

Wskaźnik doładowania dobrze byłoby podpiąć i sprawdzić jak mocno faluje. Klapa upustowa spalin do sprawdzenia.

Paweł30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:51
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Paweł30 » 24 paź 2015, 11:41

Postaram się załatwić wskaźnik w przyszłym tygodniu, klapkę sprawdzałem i wydaje mi się, że działa. Sprawdzałem też poprzez poluzowanie węża na kolektorze dolotowym co się będzie działo jak zacznie ciągnąć lewe powietrze i falowanie wtedy ustało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga