[B4 2.0 ABK] nie odpala
Na gazie nie wiem ile jest przejeżdżone, bo auto mam od czerwca. Gaz został założony w 2008 roku, jest to pierwsza generacja. Jak na razie auto sprawuje się dobrze, odpala i przyśpiesza w miarę ok. Będę dawał znać co i jak. Mam jeszcze inny problem, a właściwie kilka. Otóż skąd ucieka mi płyn chłodniczy, nie mam pojęcia skąd. Co jakiś czas muszę dolewać, a na rurach od chłodnicy i od zbiorniczka nie ma śladów wycieku. Drugi problem jest taki, że wentylator się załącza przy 70 stopniach. Niebieski czujnik zmieniony, szary też. Trzeci to taki, że wentylator się nie załącza od razu tylko kilka, czasami kilkadziesiąt razy cyka przekaźnik, dopiero wtedy się włącza. Proszę o pomoc.
Podłączyłem dzisiaj jeszcze komputer u znajomego. Sonda lambda najwyraźniej działa. Jednak obroty pokazywał malutkie, 138, 240.zamierzam przeczyscic silniczek krokowy, mógł się zatrzeć. Czy jest na sali ktoś, kto napisałby mi krok po kroku jak czyści się silniczek krokowy? Czy wd40 i benzyna czy sama benzyna?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
najpierw wyczyść benzyną a potem przesmarować. Ale jeśli masz niskie obroty na ciepłym silniku to nie wiem czy czyszczenie pomoże bo zawór biegu jałowego zwykle już nie działa tzn. coś tam działa ale u mnie po zdjęciu wtyczki z niego silnik praktycznie pracuje bez zmian nie znacznie podnosi obr tak ze ±100 ale ja zdejmę na zimnym to gaśnie.szawel93 pisze:Czy wd40 i benzyna czy sama benzyna?
ale takie faktycznie masz bo coś mi tu nie ten teges, prędzej by zgasł niż chodził przy tak niskich obrotach.szawel93 pisze:138, 240.
W jakim przedziale pracuje sonda :?:
Szczerze już nie pamiętam, natomiast nie wyskoczył żaden błąd.PieterB pisze:W jakim przedziale pracuje sonda
Na ciepłym silniku utrzymywał piękne 2600/ 2800rpm :shock:Ale jeśli masz niskie obroty na ciepłym silniku to nie wiem czy czyszczenie pomoże
Rozumiem że zalać benzyną, zatkać otwory i wstrząsnąć parę razy czy wsadzić całe czy do wysokości ostatniego otworu? I czym przesmarować?
Przepraszam jeśli powtarzam (a na pewno powtarzam) temat i takie głupie pytania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz taki przełącznik: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3_2.jpg to zobacz czy z tyłu dobrze kostka siedzi. Oraz pod maską zlokalizuj wiązkę od gazu (idzie do parownika i elektrozaworu) i tam masz bezpiecznik i podłączenie do masy (czarny kabel z tej wiązki).
A jak masz inny przełącznik na daj foto jaki to napisze co sprawdzić.
A jak masz inny przełącznik na daj foto jaki to napisze co sprawdzić.
Mam właśnie taki, sprawdziłem kostkę, odpiąłem minusową klemę z aku, poczekał chwilę i zobaczyłem co będzie. Wszystko wróciło do normy zaczęły się przymrozki, jutro zobaczę czy z rana odpali bez problemu. Jak na razie pali i jeździ bez zarzutów czym może być spowodowana nierówna praca silnika na benzynie? Używam jej tylko do odpalania ale mimo wszystko chciałbym żeby było tak jak ma być. Teraz silnik chodzi podobnie jak stare, amerykańskie V8
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to że nie ma błędu to jeszcze nic nie znaczyszawel93 pisze:PieterB napisał/a:
W jakim przedziale pracuje sonda
Szczerze już nie pamiętam, natomiast nie wyskoczył żaden błąd.
zaraz bo się pogubiłem, przed chwilą pisałeś że utrzymuje niskie obrszawel93 pisze:Cytat:
Ale jeśli masz niskie obroty na ciepłym silniku to nie wiem czy czyszczenie pomoże
Na ciepłym silniku utrzymywał piękne 2600/ 2800rpm :shock:
a teraz takie wysokie :?:szawel93 pisze:Jednak obroty pokazywał malutkie, 138, 240.
nawet na noc możesz go zamoczonego zostawić, czym posmarować hmm, ja tam w40 robiłemszawel93 pisze:Rozumiem że zalać benzyną, zatkać otwory i wstrząsnąć parę razy czy wsadzić całe czy do wysokości ostatniego otworu? I czym przesmarować?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz gaz na mikserze to uszkodzony przepływomierz albo nieszczelności. Jak masz miernik to sprawdź jakie masz napiecie na wolnych obrotach między masą (-) a 2 pinem podłączonej kostki przepływomierza (zdejmij gumową osłonkę i podłącz się z tyłu). Możesz też sprawdzić jakąś małą żaróweczką czy wtryskiwacz rozruchowy startuje.jubar pisze: czym może być spowodowana nierówna praca silnika na benzynie?