Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 26 paź 2015, 15:28

Na gazie nie wiem ile jest przejeżdżone, bo auto mam od czerwca. Gaz został założony w 2008 roku, jest to pierwsza generacja. Jak na razie auto sprawuje się dobrze, odpala i przyśpiesza w miarę ok. Będę dawał znać co i jak. Mam jeszcze inny problem, a właściwie kilka. Otóż skąd ucieka mi płyn chłodniczy, nie mam pojęcia skąd. Co jakiś czas muszę dolewać, a na rurach od chłodnicy i od zbiorniczka nie ma śladów wycieku. Drugi problem jest taki, że wentylator się załącza przy 70 stopniach. Niebieski czujnik zmieniony, szary też. Trzeci to taki, że wentylator się nie załącza od razu tylko kilka, czasami kilkadziesiąt razy cyka przekaźnik, dopiero wtedy się włącza. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 paź 2015, 15:33

jubar pisze:Gaz został założony w 2008 roku, jest to pierwsza generacja.
a czyli zdjęcie nie Twoje bo miałem coś pisać bo widzę na fotce wtryskiwacze lpg, co mnie trochę w błąd wprowadziło
jubar pisze:a na rurach od chłodnicy i od zbiorniczka nie ma śladów wycieku.
a z tyłu silnika na króćcu :?:

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 paź 2015, 17:22

jak masz zwykły gaz to moje sugestia sprawdzenia cienkiego wężyka od gazu nie będzie miała zastosowanie bo do tylko do sekwencji się stosuje.

Co do wentylatora to od jego załączania jest czujnik na chłodnicy.

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 26 paź 2015, 22:08

I ten czujnik na chłodnicy może powodować za wczesne włączanie się wentylatora i cykanie przekaźnika? Jutro sprawdzę czy z tyłu silnika jest jakiś wyciek.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 paź 2015, 09:59

I ten czujnik na chłodnicy może powodować za wczesne włączanie się wentylatora i cykanie przekaźnika?
TAK, odłącz jego kostkę i zobacz czy przstanie, jest na dole chłodnicy po stronie pasażera.

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 27 paź 2015, 17:28

Podłączyłem dzisiaj jeszcze komputer u znajomego. Sonda lambda najwyraźniej działa. Jednak obroty pokazywał malutkie, 138, 240.zamierzam przeczyscic silniczek krokowy, mógł się zatrzeć. Czy jest na sali ktoś, kto napisałby mi krok po kroku jak czyści się silniczek krokowy? Czy wd40 i benzyna czy sama benzyna? ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 17:37

szawel93 pisze:Czy wd40 i benzyna czy sama benzyna? ;-)
najpierw wyczyść benzyną a potem przesmarować. Ale jeśli masz niskie obroty na ciepłym silniku to nie wiem czy czyszczenie pomoże bo zawór biegu jałowego zwykle już nie działa tzn. coś tam działa ale u mnie po zdjęciu wtyczki z niego silnik praktycznie pracuje bez zmian nie znacznie podnosi obr tak ze ±100 ale ja zdejmę na zimnym to gaśnie.
szawel93 pisze:138, 240.
ale takie faktycznie masz bo coś mi tu nie ten teges, prędzej by zgasł niż chodził przy tak niskich obrotach.


W jakim przedziale pracuje sonda :?:

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 27 paź 2015, 17:54

Dzisiaj kolejny problem, audi nie widzi gazu. Przełącznik w ogóle się nie świeci, silnik pracuje tylko na benzynie. Swoją drogą stało się to po odłączeniu tego czujnika przy chłodnicy, ale myślę że to nie ma żadnego znaczenia. Co jest tym razem?

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 27 paź 2015, 18:24

PieterB pisze:W jakim przedziale pracuje sonda
Szczerze już nie pamiętam, natomiast nie wyskoczył żaden błąd.
Ale jeśli masz niskie obroty na ciepłym silniku to nie wiem czy czyszczenie pomoże
Na ciepłym silniku utrzymywał piękne 2600/ 2800rpm :shock:
Rozumiem że zalać benzyną, zatkać otwory i wstrząsnąć parę razy czy wsadzić całe czy do wysokości ostatniego otworu? I czym przesmarować?
Przepraszam jeśli powtarzam (a na pewno powtarzam) temat i takie głupie pytania :-P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 paź 2015, 18:42

Jak masz taki przełącznik: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3_2.jpg to zobacz czy z tyłu dobrze kostka siedzi. Oraz pod maską zlokalizuj wiązkę od gazu (idzie do parownika i elektrozaworu) i tam masz bezpiecznik i podłączenie do masy (czarny kabel z tej wiązki).
A jak masz inny przełącznik na daj foto jaki to napisze co sprawdzić.

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 27 paź 2015, 19:10

Mam właśnie taki, sprawdziłem kostkę, odpiąłem minusową klemę z aku, poczekał chwilę i zobaczyłem co będzie. Wszystko wróciło do normy :) zaczęły się przymrozki, jutro zobaczę czy z rana odpali bez problemu. Jak na razie pali i jeździ bez zarzutów :D czym może być spowodowana nierówna praca silnika na benzynie? Używam jej tylko do odpalania ale mimo wszystko chciałbym żeby było tak jak ma być. Teraz silnik chodzi podobnie jak stare, amerykańskie V8

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 19:17

szawel93 pisze:PieterB napisał/a:
W jakim przedziale pracuje sonda
Szczerze już nie pamiętam, natomiast nie wyskoczył żaden błąd.
to że nie ma błędu to jeszcze nic nie znaczy
szawel93 pisze:Cytat:
Ale jeśli masz niskie obroty na ciepłym silniku to nie wiem czy czyszczenie pomoże

Na ciepłym silniku utrzymywał piękne 2600/ 2800rpm :shock:
zaraz bo się pogubiłem, przed chwilą pisałeś że utrzymuje niskie obr
szawel93 pisze:Jednak obroty pokazywał malutkie, 138, 240.
a teraz takie wysokie :?:
szawel93 pisze:Rozumiem że zalać benzyną, zatkać otwory i wstrząsnąć parę razy czy wsadzić całe czy do wysokości ostatniego otworu? I czym przesmarować?
nawet na noc możesz go zamoczonego zostawić, czym posmarować hmm, ja tam w40 robiłem

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 27 paź 2015, 19:21

maciek889 pisze:zaraz bo się pogubiłem, przed chwilą pisałeś że utrzymuje niskie obr
p
Tak program odczytywał dane i pokazywał.
PieterB pisze:nawet na noc możesz go zamoczonego zostawić
Całego?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 19:27

szawel93 pisze:PieterB napisał/a:
nawet na noc możesz go zamoczonego zostawić

Całego?
z wyjątkiem miejsca na wtyczkę ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 paź 2015, 19:30

jubar pisze: czym może być spowodowana nierówna praca silnika na benzynie?
Jak masz gaz na mikserze to uszkodzony przepływomierz albo nieszczelności. Jak masz miernik to sprawdź jakie masz napiecie na wolnych obrotach między masą (-) a 2 pinem podłączonej kostki przepływomierza (zdejmij gumową osłonkę i podłącz się z tyłu). Możesz też sprawdzić jakąś małą żaróweczką czy wtryskiwacz rozruchowy startuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl