[B4 2.6 ABC] Cykanie ? Co to ?
Te kierownice czy co to było w kolektorze wywaliłem. 4 te łopatki utknęły w gornej częsci kolektora. I wydaje mi się że samochod zaczął lepiej odpalać, a na pewno lepiej ciągnie od 3 tys.. No ale dźwięk nie ustał. Jakieś porady jak obejrzeć kolektory wydchowe ? od spodu czy od góry się do nich lepiej dostać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z filmu to mi wygląda na klepiące popychacze. Jak wcześniej pisał kolega może to być problem z zaworkami w głowicy co też jeśli się całkiem rozpadną będzie powodować problemy z ciśnieniem oleju.
Jego numer to: 078103363P jak wklepiesz w google obrazki to będziesz widział gdzie to jest i jak wygląda: https://www.google.pl/search?q=07810336 ... 80&bih=887
Jest po jednym na każdej głowicy.
I na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo może jeździsz z za niskim ciśnieniem to zarzynasz silnik.
Jego numer to: 078103363P jak wklepiesz w google obrazki to będziesz widział gdzie to jest i jak wygląda: https://www.google.pl/search?q=07810336 ... 80&bih=887
Jest po jednym na każdej głowicy.
I na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo może jeździsz z za niskim ciśnieniem to zarzynasz silnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz zegary to jakie ciśnienie pokazuje na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach? I jakie przy 2000 obr/min i jakie gdy kontrolka się zapala.
Wypuszczają olej gdy ciśnienie osiągnie zbyt dużą wartość. Przynajmniej to sugeruje ich niemiecka nazwa rückschlagventil.BzykuPL pisze:Za co one odpowiadają lub jaką pełnią funkcje ? Jak działają. Dobrze żebym wiedział czego oczekiwac po ich wykręceniu.
Na wolnych przy rozgrzanym silniku ok 2,2-2,3. Przy 2tys sprawdze przy powrocie z roboty i napiszę. Ale podczas jazdy jest ponad 5 lub nawet max co tam na zegarze jest. A kontrolka zapala się jak jej się zachce. czasami na wolnych czasami przy stałych obrototach jak i przy hamowaniu silnikiem czy przyspieszaniu. Gaśnie też sama z siebie i nie ma na to wpływu czy przegazuje czy zejdę z obrotami
co do zaworków nie slyszalem żeby się rozpadaly przy wykręcaniu . bardziej one same się rozpadają i dlatego nie trzymają ciśnienia prosta budowa spezynka z klapka przymykajaca i koronka przytrzymujaca wszystko w kupie . Maja za zadanie trzymać wlasciwe ciśnienie na szklankach . Pijcie Borygo <wodka>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Szukałem o tym rozpadaniu się zaworków i znalazłem temat: topics79/aah-czy-wymiana-szklanek-usuwa ... 81656.html
Są sygnały że ich wyczyszczenie ucisza popychacze.
Co do ich rozpadu to tu są sygnały: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 4#p1468874
Są sygnały że ich wyczyszczenie ucisza popychacze.
Co do ich rozpadu to tu są sygnały: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 4#p1468874
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5#p1288985Zaworki wymienione. jeden się rozpadł podczas wyciągania. silnik pracuje elegancko ciśnienie ok. dzięki za pomoc
Ogólnie na audi klub polska jest dużo o tych zaworkach.Zaworki te odpowiadaja za podanie ciśnienia oleju wszystkim szkankom i bardzo często w tych silnikach zaworki rozpadają się przez co ciśnienie wogóle nie idzie do szklanek tylko wywala pod pokrywę głowicy co często przyczynia się do wycieków z pod tej pokrywy.
I Jeśli ciśnienie jest zbyt duże przez zatkanie to popychacze klepią ? czy jak sie rozpadnie i ciśnienie cały czas ucieka to klepią ? no i czy zegar w kabinie wychwyca tę usterke zaworka? Sorka że tak wypytuje ale chciał bym co nieco przyswoić bo do tej pory to grzebałem w silnikach motocyklowych i jakiś bardzo prostych samochodowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak pod pokrywą powinno być widać: http://i2.photobucket.com/albums/y14/Pa ... lValve.jpgBzykuPL pisze:Rozumiem że znjde te zaworki zaraz pod pokrywą zaworów ? Bez zbędnego rozbebeszania silnika?