Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Cykanie ? Co to ?

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 09:47

bzibzi, rozwiń swą myśl :P co z tym fantem zrobic i jak sprawdzic? Czasami się kontrolka oleum zapali w trakcie jazdy.

rychu421
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 paź 2015, 23:33
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: rychu421 » 28 paź 2015, 16:56

ja bym sprawdził kolektor czy nie popękały kierownice powietrza i czy silnik ich nie zasysa do cylindrów (kawałków plastiku) miałem to w swojej v6 ale nie narobiły szkód i przy tym dość ciężko paliła

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 17:14

Te kierownice czy co to było w kolektorze wywaliłem. 4 te łopatki utknęły w gornej częsci kolektora. I wydaje mi się że samochod zaczął lepiej odpalać, a na pewno lepiej ciągnie od 3 tys.. No ale dźwięk nie ustał. Jakieś porady jak obejrzeć kolektory wydchowe ? od spodu czy od góry się do nich lepiej dostać?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 18:16

Z filmu to mi wygląda na klepiące popychacze. Jak wcześniej pisał kolega może to być problem z zaworkami w głowicy co też jeśli się całkiem rozpadną będzie powodować problemy z ciśnieniem oleju.
Jego numer to: 078103363P jak wklepiesz w google obrazki to będziesz widział gdzie to jest i jak wygląda: https://www.google.pl/search?q=07810336 ... 80&bih=887
Jest po jednym na każdej głowicy.

I na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo może jeździsz z za niskim ciśnieniem to zarzynasz silnik.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 18:36

maciek889, dzięki sprawdze to. One sie zapychają rozpadają czy co robią ? A zegar w kabinie nie wykryje tego spadku ciśnienia w tym miejscu ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 19:07

A masz dodatkowe zegary ze wskaźnikiem ciśnienia oleju?

A te zaworki się kruszą zwykle przy ich wykręcaniu rozpadają się w drobny mak.
Nowe w ASO kosztują coś około 100zł za sztukę.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 19:17

Tak zegry mam. Hmm to wykręcanie ich może byc ryzykowne. Za co one odpowiadają lub jaką pełnią funkcje ? Jak działają. Dobrze żebym wiedział czego oczekiwac po ich wykręceniu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 20:15

Jak masz zegary to jakie ciśnienie pokazuje na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach? I jakie przy 2000 obr/min i jakie gdy kontrolka się zapala.
BzykuPL pisze:Za co one odpowiadają lub jaką pełnią funkcje ? Jak działają. Dobrze żebym wiedział czego oczekiwac po ich wykręceniu.
Wypuszczają olej gdy ciśnienie osiągnie zbyt dużą wartość. Przynajmniej to sugeruje ich niemiecka nazwa rückschlagventil.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 20:54

Na wolnych przy rozgrzanym silniku ok 2,2-2,3. Przy 2tys sprawdze przy powrocie z roboty i napiszę. Ale podczas jazdy jest ponad 5 lub nawet max co tam na zegarze jest. A kontrolka zapala się jak jej się zachce. czasami na wolnych czasami przy stałych obrototach jak i przy hamowaniu silnikiem czy przyspieszaniu. Gaśnie też sama z siebie i nie ma na to wpływu czy przegazuje czy zejdę z obrotami

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 28 paź 2015, 21:00

co do zaworków nie slyszalem żeby się rozpadaly przy wykręcaniu . bardziej one same się rozpadają i dlatego nie trzymają ciśnienia prosta budowa spezynka z klapka przymykajaca i koronka przytrzymujaca wszystko w kupie . Maja za zadanie trzymać wlasciwe ciśnienie na szklankach . Pijcie Borygo <wodka>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 21:17

Szukałem o tym rozpadaniu się zaworków i znalazłem temat: topics79/aah-czy-wymiana-szklanek-usuwa ... 81656.html
Są sygnały że ich wyczyszczenie ucisza popychacze.

Co do ich rozpadu to tu są sygnały: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 4#p1468874
Zaworki wymienione. jeden się rozpadł podczas wyciągania. silnik pracuje elegancko ciśnienie ok. dzięki za pomoc
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5#p1288985
Zaworki te odpowiadaja za podanie ciśnienia oleju wszystkim szkankom i bardzo często w tych silnikach zaworki rozpadają się przez co ciśnienie wogóle nie idzie do szklanek tylko wywala pod pokrywę głowicy co często przyczynia się do wycieków z pod tej pokrywy.
Ogólnie na audi klub polska jest dużo o tych zaworkach.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 21:18

I Jeśli ciśnienie jest zbyt duże przez zatkanie to popychacze klepią ? czy jak sie rozpadnie i ciśnienie cały czas ucieka to klepią ? no i czy zegar w kabinie wychwyca tę usterke zaworka? Sorka że tak wypytuje ale chciał bym co nieco przyswoić bo do tej pory to grzebałem w silnikach motocyklowych i jakiś bardzo prostych samochodowych.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 21:25

Ciśnienie jest za małe bo przy tej konstrukcji będą się nie domykać. Przy za dużym ciśnieniu szklanki by nie hałasowały a nawet mogły by się tak rozejść że zawory by się nie domykały.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 28 paź 2015, 22:23

maciek889, na prawde dzięki za chęć pomocy mi w tym problemie. Jutro dam znać co zastałem. Rozumiem że znjde te zaworki zaraz pod pokrywą zaworów ? Bez zbędnego rozbebeszania silnika?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 23:02

BzykuPL pisze:Rozumiem że znjde te zaworki zaraz pod pokrywą zaworów ? Bez zbędnego rozbebeszania silnika?
Tak pod pokrywą powinno być widać: http://i2.photobucket.com/albums/y14/Pa ... lValve.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga