Dzięki jeszcze raz. Jeśli nic mi jutro nie wypadnie to zerknę tam i dam znać jak to wygląda.
A no i jak już wyciągnę to maleństwo i nie będzie widać żadnych uszkodzeń to jak sprawdzić czy poprawnie pracuje ? Po prostu ma się dać go wciskać palcem czy jak ?
[B4 2.6 ABC] Cykanie ? Co to ?
jesli masz problemy z cisnieniem oleju to pewnie zatkane są kanały olejowe w głowicy i scierają się wałki rozrządu i też może stukać cykać itd a żeby wyjąć kolektory wydechowe trzeba odkręcić silnik z poduszek i unieść do góry ile się da albo wykręcić szpilki kolektorów z głowicy wtedy wyjdą do góry kolektory ale najlepsze dojscie jest gdy silnik leży poza karoserią
rychu421, problemów z ciśnieniem nie ma. Zegar zdaje się pokazuje tak jak powinno być. Tylko czasami kontrolka oleju się zaświeci. Dzisiaj się nie pokazała wogóle, wczoraj czasami się zaświeciła.
I dzięki za podpowiedź co do kolektorów. Będzie troche więcej czasu to się będę bawił. Jedynie denerwuje mnie brak dostępu do tych kolektorów... Nie ma gdzie łapy wsadzić.
[ Dodano: 2015-10-29, 09:29 ]
Dzisiaj zwrociłem uwagę że jak dam lekko ponad 1tys obr to cisnienie skacze już na 5bar... tak ma byc?
[ Dodano: 2015-10-29, 13:41 ]
No to ukręciłem zaworek w prawej głowicy... Jak wydłubac reszte (z gwintem) ....
I dzięki za podpowiedź co do kolektorów. Będzie troche więcej czasu to się będę bawił. Jedynie denerwuje mnie brak dostępu do tych kolektorów... Nie ma gdzie łapy wsadzić.
[ Dodano: 2015-10-29, 09:29 ]
Dzisiaj zwrociłem uwagę że jak dam lekko ponad 1tys obr to cisnienie skacze już na 5bar... tak ma byc?
[ Dodano: 2015-10-29, 13:41 ]
No to ukręciłem zaworek w prawej głowicy... Jak wydłubac reszte (z gwintem) ....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Można próbować wykręcać stukając jakimś śrobkrętem, punktakiem albo przecinakiem kierując uderzania pod takim kątem aby przy uderzeniach się wykręcał. Można próbować wbić klucz typu torx w środek i nim odkręcić. Tylko trzeba dobrać aby nie był za ciasny. Dalej zostaje jeszcze ostrożne rozwiercanie.
Albo można użyć specjalnych narzędzi na takie sytuacje.
Albo można użyć specjalnych narzędzi na takie sytuacje.
sprobuję jeszcze torxem. Teraz jade do aso zamowic zaworek. Może do soboty go sprowadzą. :roll: a w ten czas odmaluje pokrywy bo są brzydkie :mrgreen:
[ Dodano: 2015-10-29, 21:56 ]
Ok ładnie wyszło po wbiciu torxa. Teraz czekam na nowy zaworek i modle się żeby to on powodował taką prace silnika. Ale zastanawiam się jakim cudem on powoduje takie dźwięki ? Czytałem że niektórym po ich wyczyszczeniu różne odgłosy z silnika ucichły. Ale jak ? Dziwne. Zobaczymy co da to u mnie.
A tak to się badziewie ukręciło/ułamało:
Drugi wyszedł cały. Porządnie go wydmuchałem powietrzem. Były zawalone troche w środku.
[ Dodano: 2015-10-29, 21:56 ]
Ok ładnie wyszło po wbiciu torxa. Teraz czekam na nowy zaworek i modle się żeby to on powodował taką prace silnika. Ale zastanawiam się jakim cudem on powoduje takie dźwięki ? Czytałem że niektórym po ich wyczyszczeniu różne odgłosy z silnika ucichły. Ale jak ? Dziwne. Zobaczymy co da to u mnie.
A tak to się badziewie ukręciło/ułamało:
Drugi wyszedł cały. Porządnie go wydmuchałem powietrzem. Były zawalone troche w środku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Cały czas chcesz szczegółowych informacji a dlaczego a po co a jak to działa a nie potrafisz zrozumieć jak to działa. Sam zaworek nie powoduje hałasu. Tylko jak jest zabrudzony to nie jest szczelny i upuszcza za dużo ciśnienia w kanałach głowicy. Jak za małe ciśnienie to hydropopychacze zaworów nie działają prawidłowo i nie kasują luzu między zaworem a krzywką wałka rozrządu. Gdy ten luz jest za duży to wtedy popychacze stukają.BzykuPL pisze:Ale zastanawiam się jakim cudem on powoduje takie dźwięki ?
[/quote]Cały czas chcesz szczegółowych informacji a dlaczego a po co a jak to działa a nie potrafisz zrozumieć jak to działa.[/quote]
Kto pyta nie błądzi. Wypytuje by zrozumieć i wyłapać jak najwięcej. Zapamiętam na przyszłość i już nie będę musiał pytać po raz kolejny. Trochę wyrozumiałości, zrozum mnie. Dostaję sensowne i treściwe odpowiedzi za co jestem bardzo wdzięczny.
I dzięki za objaśnienie bo własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem
[ Dodano: 2015-10-31, 17:58 ]
Zaworek założony. Hmmm co mogę powiedzieć. Silnik na wolnych obrotach jest cichszy i wzasadzie słychać głównie wtryski. Ale po dodaniu gazu dalej słychać taki dizlowski pogłos. A w kabinie dalej cyna (ale ciszej) . Kontrolka od oleju dalej żyje własnym życiem.
Kto pyta nie błądzi. Wypytuje by zrozumieć i wyłapać jak najwięcej. Zapamiętam na przyszłość i już nie będę musiał pytać po raz kolejny. Trochę wyrozumiałości, zrozum mnie. Dostaję sensowne i treściwe odpowiedzi za co jestem bardzo wdzięczny.
I dzięki za objaśnienie bo własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem
[ Dodano: 2015-10-31, 17:58 ]
Zaworek założony. Hmmm co mogę powiedzieć. Silnik na wolnych obrotach jest cichszy i wzasadzie słychać głównie wtryski. Ale po dodaniu gazu dalej słychać taki dizlowski pogłos. A w kabinie dalej cyna (ale ciszej) . Kontrolka od oleju dalej żyje własnym życiem.