Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 06 kwie 2015, 23:04

Nawiązując do problemu smrodu przy otwartych szybach to u mnie z kolei jest podobnie, tylko czuć zapach spalin/spalonej ropy. Wie ktoś czym to może być spowodowane? W nawiewach nic nie śmierdzi, tylko i wyłącznie przy otwartych szybach

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 kwie 2015, 06:25

Nieszczelność na wydechu.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 07 kwie 2015, 14:13

Czasami tak wciąga spaliny do środka przy otwartych szybach. Zwłaszcza gdy jest przeciąg, ale wydech trzeba sprawdzić.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 paź 2015, 07:22

Witam,
wrócę do tematu, ale troche z innej strony... samochód to audi a4 b5 1z, na liczniku przebieg 330tys. km., w rzeczywistości pewnie z jeden raz o przynajmniej 100tys. kręcony :/
samochód odpala zawsze nawet w największe mrozy, przyspieszenie w porządku, nawet może było lepiej niż mój cabriolet gdy miał seryjne 90KM, turbina nie gwiżdże specjalnie, spalanie ropy w normie w okolicach 6,5litra w lato do 7,5 litra w zimę, jednak coraz mocniej zdarza mu się kopcić na niebiesko, oczywiście zjada troche oleju w okolicach 300ml na 10tys. km., teraz tak hudy pisze że albo turbo puszcza, albo uszczelniacze, albo pierścienie na tłokach. Turbo bym odrzucił, zostały by pozostałe dwie opcje. Czy zalanie minerału pomoże? aktualnie 10w40 mobila od kilku ładnych lat (auto w rodzinie od 9 lat), wiem z innych tematów, że mocno odradzacie zalewanie minerału, ale dlaczego, stara gwardia twierdzi, że to jest naturalna kolej rzeczy, przy przebiegowych samochodach, że przechodzi się z syntetyku na pól i do minerału.

Dodatkowo, gdyby zająć się tymi uszczelniaczami czy pierścieniami to jaki jest zakres prac przy silniku, głównie chodzi mi o koszty, bo gdyby zalanie tego minerału pomogło w jakimś zadowalającym stopniu, to nie chce robić kapy silnika, z tego względu, że jest to poprostu nie opłacalne, auto nie jest pierwszej świeżości, nie jest mega zadbane wizualnie, więc sprzedaż takiego egzemplarza, także jest nie opłacalna, co byście doradzili?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 paź 2015, 07:46

Z tym minerałem to jest takie pieprzenie. Znam wiele osób które na mineralu jeżdżą od lat i nic im się nie dzieje. Ale ja osobiście zrobił bym coś innego. Po pierwsze wymienił bym uszczelniacze bo to nie duży koszt a nawet sam byś sobie z tym poradził. Dołu silnika bym nie ruszał jeśli nie bierze dużo oleju. A co do samego brania oleju to u siebie zauważyłem poprawę po płukance. Tzn olej znikał mi tylko podczas szybszej jazdy autostradą. Po płukance nie ubyło mi prawie nic z bagnetu na trasie 1400km głównie autostradą także to też może być wyjście.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 paź 2015, 07:56

A ja bym na początek zalał dobry olej a nie syf jakim jest mobil

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 paź 2015, 12:11

hudy, rozwiniesz kwestie wymiany tych uszczelniaczy, albo podrzucisz może tematem gdzie takie coś jest opisane?

kamsta, jaki olej proponujesz i jakie są jego koszty? czy marka filtru ma jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 paź 2015, 17:18

Kolczat pisze: czy marka filtru ma jakieś znaczenie?
Oczywiście, różne opinie krążą o filtronie. Dlatego najlepiej będzie zastosować filtr oleju Mann

Co do Oleju silnikoweo to:
Valvoline Maxlife diesel , Liqui Molly MOS2 , Motul 6100 SYNERGIE 10W40

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 29 paź 2015, 20:08

Kolczat pisze:hudy, rozwiniesz kwestie wymiany tych uszczelniaczy, albo podrzucisz może tematem gdzie takie coś jest opisane?
W skrócie to wygląda to tak że: ściągasz pasek rozrządu po uprzednim zablokowaniu pompy wtryskowej, demontaż wałka rozrządu, wyciągnięcie samoregulatorów, ściągnięcie sprężyn zaworowych i pokazują się uszczelniacze na prowadnicach zaworów.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 paź 2015, 20:09

Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Co do kosztów tych olejów to za pojemnik 5 litrów trzeba dać coś koło 130 zł.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 29 paź 2015, 20:17

kamsta pisze:Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Co do kosztów tych olejów to za pojemnik 5 litrów trzeba dać coś koło 130 zł.
VALVOLINE - ~90PLN

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 29 paź 2015, 21:18

Mhm.. wymieniajcie, kombinujcie i porównujcie.... Jak coś nie jest spartolone to się tego nie naprawia. Trzeba sobie zadać pytanie czy mniej niż pół miarki na bagnecie między wymianami jest warte jakiegokolwiek zachodu. Uszczelniacze wydają się zbyt błahym powodem do rozpinania rozrządu, dorabiania ściskaczy do sprężyn bo żeby to zrobić porządnie trzeba by było wymienić prowadnice zaworów bo nic nie jest wieczne i napewno są już podebrane, a do tego już trzeba ściągać czapkę... Także nie wynajdujcie sobie niepotrzebnej roboty, a za koszt uszczelniaczy zakup dobrego 4paka <ok>

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 paź 2015, 22:50

BorysTDI pisze:Mhm.. wymieniajcie, kombinujcie i porównujcie.... Jak coś nie jest spartolone to się tego nie naprawia. Trzeba sobie zadać pytanie czy mniej niż pół miarki na bagnecie między wymianami jest warte jakiegokolwiek zachodu. Uszczelniacze wydają się zbyt błahym powodem do rozpinania rozrządu, dorabiania ściskaczy do sprężyn bo żeby to zrobić porządnie trzeba by było wymienić prowadnice zaworów bo nic nie jest wieczne i napewno są już podebrane, a do tego już trzeba ściągać czapkę... Także nie wynajdujcie sobie niepotrzebnej roboty, a za koszt uszczelniaczy zakup dobrego 4paka <ok>
I tu kolega ma rację. Co do małego zużycia oleju to się zgodzę że nie na co się doszukiwać przyczyn. Ale z jednym się nie zgodzę. Twierdzę a nawet powiem że wiem z doświadczenie że wymiana samych uszczelniaczy daje jakiś tam skutek pozytywny. Zawsze to świeże uszczelnienie. Wiadom że jak prowadnica będzie zużyta to dalej góra będzie puszczać olej.

[ Dodano: 2015-10-29, 22:50 ]
DaMaGe pisze:
kamsta pisze:Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Co do kosztów tych olejów to za pojemnik 5 litrów trzeba dać coś koło 130 zł.
VALVOLINE - ~90PLN
W mojej okolicy ceny podobne.
Valvoline 95
Motul 6100 102
Liuy moly 132
I ten ostatni dedykowany to silników diesla z turbo z dużym przebiegiem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 paź 2015, 19:18

Wiadomo że przy tak znikomym zużyciu oleju to nic kolega nie powinien robić ale jeśli już by chciał to uszczelniacze i olej plus można pokusić się o płukankę. Tak czy inaczej 300ml to żadne zużycie. Jak by brał tyle na 1tys km to co innego.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 lis 2015, 07:16

no ładna gapa ze mnie, napisałem o problemach z a4 a zużyciu oleju z cabrio :mrgreen:
audi a4 o którym pisałem wcześniej zżera około 2 litry w przeciągu 10tys. km :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl