Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Zablokowana pierwsza klapka tunelu nawiewu

ODPOWIEDZ
bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

[B4 2.8 AAH] Zablokowana pierwsza klapka tunelu nawiewu

Post autor: bart0390 » 30 paź 2015, 20:23

Mam takie pytanko. W moim audi B4, klimatyzacja manualna, jest problem taki że kręcąc pokrętłem siły dmuchawy słychać że biegi działają, tyle że czy to z kratek przednich, bocznych, na szybę czy na nogi nie czuć by w ogóle wiało powietrze, Podejrzewam że klapka w tunelu, ta pierwsza jest w pozycji zamkniętej. Dostałem się do panelu sterującego, ale nie ma do niego zamontowanej żadnej linki sterującej ową klapką. Chciałbym się dowiedzieć czy w tej klimie ta klapka jest sterowana linką czy jakimś silniczkiem elektrycznych i to on padł. Dodam że była zdejmowana deska rozdzielcza, po ponownym zamontowaniu normalnie działało a po kilku dniach pojawił się ten problem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 paź 2015, 09:48

W klimie manualnej jest na linkę.

Jedynie obieg wewnętrzny jest załączany elektrozaworem, który puszcze podciśnienie do siłownika.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 31 paź 2015, 13:25

Dzięki bardzo, czyli będę musiał zrzucić deskę, bo po zdjęciu radia i panelu sterowania nigdzie tej linki znaleźć nie mogę. A ta linka ma przypięcie do tej klapki w kanale od strony grodzi czy z drugiej strony, bo jak szukałem za schowkiem to też nie widziałem tej linki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 paź 2015, 17:15

Nie nie trzeba zrzucać deski. Zdejmij tylko osłonę tunelu. Albo powinno być widać mechanizmy linek po zdjęciu półki nad nogami kierowcy.
Jeśli przy kręceniu nie będzie widać aby jakaś linka się ruszała przy nagrzewnicy to wykręć panel z pokrętłami bo może w nim się odczepiła.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 paź 2015, 22:16

W klimie manualnej jest na linkę.
W klimie nie ma klapki zamykającej jak w przypadku zwykłej bez klimy. Wiec są tylko klapki do sterowania ciepło//zimno, szyba/nogi , kratki/szyba nogi. Zablokowanie której kolwiek nie skutkuje blokada przepływu wiać powinno.

Wychodzi na zatkany parownik przez brak filtra pyłkowego.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 paź 2015, 22:29

Racja, zresztą do tej pory źle myślałem, bo przeczytałem i myślałem, że autor tematu ma problemy z przełączeniem nawiewu nogi/szyba/kratki.

A nie ma tam klapki zaraz za filtrem pyłkowym? Bo chyba w klimatroniku jest.

[ Dodano: 2015-10-31, 22:29 ]
A może kable są zamienione na silniku wentylatora i kręci się w drugą stronę (juz nie pamiętam czy da się go podłączyć odwrotnie).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 paź 2015, 22:38

maciek889 pisze:A nie ma tam klapki zaraz za filtrem pyłkowym? Bo chyba w klimatroniku jest.
Jest ale w manualnej brak jest tylko obieg wewnętrz/zewnątz i nasuwa się pytanie czy ma filtr a jak ma to w jakim stanie? bo jak ma i jest zatkany to też taki objaw będzie i blednę co pisałem jak wyżej i czy klapka działa to ta pneumatyczna.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 01 lis 2015, 14:06

A więc tak, filtr jest nowy, więc on odpada. po włączeniu REC słychać że załącza się obieg wewnętrzny, ale nic się nie zmienia pod względem nadmuchu z kratek. Ewidentnie coś blokuje, myślałem że to ta klapka jak w wersji bez klimy, no ale mówicie że w klimie owej klapki nie ma, więc co innego mogło się zblokować? Przypomnę że po założeniu z powrotem deski nawiew przez pierwsze dni był, aż pewnego dnia stało się to z czym mam problem. Kable od dmuchawy nie były ruszane. A jeszcze dodam że z tyłu panelu sterowania jak się kręci tym pokrętłem od siły nadmuchu to od pozycji 0 do I widać jak bolec się rusza na którym powinna być założona linka. Wspomniane jeszcze zostało o zapchanym parowniku, coś w tym może być bo w sumie przejeździłem ten sezon bez filtra kabinowego i dopiero nie dano założyłem nowy. Idzie się dostać do tego parownika w celu przeczyszczenia w jakiś w miarę łatwy sposób ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2015, 17:37

bart0390 pisze: Idzie się dostać do tego parownika w celu przeczyszczenia w jakiś w miarę łatwy sposób ?
Ściągniecie dmuchawy silnika i przez otwór coś tam dojście jest.
bart0390 pisze: A jeszcze dodam że z tyłu panelu sterowania jak się kręci tym pokrętłem od siły nadmuchu to od pozycji 0 do I widać jak bolec się rusza na którym powinna być założona linka.
Bo sterownik panel jest uniwersalny do manualnej jak i do zwykłej bez klimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl