Witam. Mam pytanie. Czy w przypadku awarii nastawnika Bosch zaświeci się kontrolka check.
Mam w tej chwili taką sytuację. Samochód zapala normalnie, bieg jałowy praktycznie nie faluje, samochód ma moc. W czasie jazdy w pewnej chwili zachowuje sie tak jakbym zdjął nogę z gazu. Zapala się kontrolka check, dosłownie po sekundzie wszystko wraca do normy, kontrolka gaśninie samochód jedzie dalej. Usterka pojawia się róznych odstępach czasu. Nie mam vaga stąd moje pytanie.
[B4 1.9 1Z] Kontrolka check a awaria nastawnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie jest to regułą i dzieje się to raczej rzadko ,zwykle przy mocno zaawansowanych objawach fiksującego nastawnika ,kiedy silnik gaśnie ,albo nie reaguje na gaznieświeć pisze:Czy w przypadku awarii nastawnika Bosch zaświeci się kontrolka check.
Albo wtrysk sterujacy ,albo nastawnik . Niesprawność sterującego daje bardzo charakterystyczne objawy ,które raczej nie przypominają objawów "nastawnikowych " Wyglada to tak ,jakby w czasie jazdy ,wyłaczyć zapłon na sekundę ,auto gwałtownie szarpnie i jedzie dalej...dzieje się to zwykle w wyższych partiach obrotów i nieregularnienieświeć pisze: W czasie jazdy w pewnej chwili zachowuje sie tak jakbym zdjął nogę z gazu. Zapala się kontrolka check, dosłownie po sekundzie wszystko wraca do normy, kontrolka gaśninie samochód jedzie dalej. Usterka pojawia się róznych odstępach czasu.
Na 100% przy takich objawach,w sterowniku jest zapisany błąd ,wystrczy podpiąć vaga i odczytać ,żeby się dowiedziećnieświeć pisze: Nie mam vaga stąd moje pytanie.
Co do wtrysku sterującego to jeździłem z niesprawnym dość długi okres czasu i objawy to przede wszystkim cały czas świecący się check, auto w trybie awaryjnym, max 120 i odejście jak stary żuk. Ogólnie nie było czym jechać, auto straciło 2/3 mocy. Skoro w Twoim przypadku samochód tylko na chwilę przełącza się w tryb awaryjny (stąd check) to ja raczej wykluczyłbym sterujący. Ale najpewniej będzie podjechać, podpiąc pod vaga i nie zastanawiać się czym to może być spowodowane, także szukaj kogoś kto może Ci auto podłączyć i dowiesz się wszystkiego. Błąd wtrysku sterującego to "542"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sterujacy może paść na dwa sposoby <ok> pierwszy ,tak jak u ciebie,cewka traci obwód ,skutek ,brak mocy i non stop mruga "check' ,albo w nowszych tdi ,mruga kontrolka świec .I tu jest cały czas jeden objaw ,oraz nie dający się skasować błąd G80 .Druga możliwość ,cewka ok.za to silnik przerywa w wyższych partiach obrotów ,jakby wyłaczył zapłon na sekundę .I tu nie dzieje się to cały czas ,tylko co jakiś czas "szarpnie "silnikiem ,i nie zawsze złapie błąd g80 ...w obu przypadkach wina sterującego ,a objawy zupełnie inne 8-)PatrykCk pisze:Co do wtrysku sterującego to jeździłem z niesprawnym dość długi okres czasu i objawy to przede wszystkim cały czas świecący się check, auto w trybie awaryjnym, max 120 i odejście jak stary żuk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
550 to bład kąta wtrysku . Także z nastawnikiem nie ma to raczej nic wspólnego .Jak pisałem już wielokrotnie ,bład związany z fiksującym nastawnikiem n146 ,występuje bardzo rzadko (widziałem tylko może dwa ,trzy razy )i zdarza się zwykle jak nastawnik fiksuje dość extremalnie ,czli silnik gasnie w czasie jazdy ,podczas wysprzęglania ,czy puszczenia gazu. Ale po opisanych przez Ciebie objawach ,nie mam najmniejszych wątpiliwości ,ze dzieje się to z powodu fiksującego nastawnika potencjometrycznego 8-) Także nie ma co upewniać się czy to na pewno nastawnik ,bo to akurat jest pewne ,tylko szukać sprawnego ,regenerować ,albo przerobić na indukcyjny 8-)nieświeć pisze: Błąd 550. Wychodzi że szwankuje nastawnik.