Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kontrolka check a awaria nastawnika

ODPOWIEDZ
nieświeć
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2010, 13:07

[B4 1.9 1Z] Kontrolka check a awaria nastawnika

Post autor: nieświeć » 03 lis 2015, 09:16

Witam. Mam pytanie. Czy w przypadku awarii nastawnika Bosch zaświeci się kontrolka check.
Mam w tej chwili taką sytuację. Samochód zapala normalnie, bieg jałowy praktycznie nie faluje, samochód ma moc. W czasie jazdy w pewnej chwili zachowuje sie tak jakbym zdjął nogę z gazu. Zapala się kontrolka check, dosłownie po sekundzie wszystko wraca do normy, kontrolka gaśninie samochód jedzie dalej. Usterka pojawia się róznych odstępach czasu. Nie mam vaga stąd moje pytanie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lis 2015, 09:57

nieświeć pisze:Czy w przypadku awarii nastawnika Bosch zaświeci się kontrolka check.
Nie jest to regułą i dzieje się to raczej rzadko ,zwykle przy mocno zaawansowanych objawach fiksującego nastawnika ,kiedy silnik gaśnie ,albo nie reaguje na gaz
nieświeć pisze: W czasie jazdy w pewnej chwili zachowuje sie tak jakbym zdjął nogę z gazu. Zapala się kontrolka check, dosłownie po sekundzie wszystko wraca do normy, kontrolka gaśninie samochód jedzie dalej. Usterka pojawia się róznych odstępach czasu.
Albo wtrysk sterujacy ,albo nastawnik . Niesprawność sterującego daje bardzo charakterystyczne objawy ,które raczej nie przypominają objawów "nastawnikowych " Wyglada to tak ,jakby w czasie jazdy ,wyłaczyć zapłon na sekundę ,auto gwałtownie szarpnie i jedzie dalej...dzieje się to zwykle w wyższych partiach obrotów i nieregularnie
nieświeć pisze: Nie mam vaga stąd moje pytanie.
Na 100% przy takich objawach,w sterowniku jest zapisany błąd ,wystrczy podpiąć vaga i odczytać ,żeby się dowiedzieć

PatrykCk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2015, 17:30

Post autor: PatrykCk » 03 lis 2015, 21:22

Co do wtrysku sterującego to jeździłem z niesprawnym dość długi okres czasu i objawy to przede wszystkim cały czas świecący się check, auto w trybie awaryjnym, max 120 i odejście jak stary żuk. Ogólnie nie było czym jechać, auto straciło 2/3 mocy. Skoro w Twoim przypadku samochód tylko na chwilę przełącza się w tryb awaryjny (stąd check) to ja raczej wykluczyłbym sterujący. Ale najpewniej będzie podjechać, podpiąc pod vaga i nie zastanawiać się czym to może być spowodowane, także szukaj kogoś kto może Ci auto podłączyć i dowiesz się wszystkiego. Błąd wtrysku sterującego to "542" :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2015, 13:53

PatrykCk pisze:Co do wtrysku sterującego to jeździłem z niesprawnym dość długi okres czasu i objawy to przede wszystkim cały czas świecący się check, auto w trybie awaryjnym, max 120 i odejście jak stary żuk.
Sterujacy może paść na dwa sposoby <ok> pierwszy ,tak jak u ciebie,cewka traci obwód ,skutek ,brak mocy i non stop mruga "check' ,albo w nowszych tdi ,mruga kontrolka świec .I tu jest cały czas jeden objaw ,oraz nie dający się skasować błąd G80 .Druga możliwość ,cewka ok.za to silnik przerywa w wyższych partiach obrotów ,jakby wyłaczył zapłon na sekundę .I tu nie dzieje się to cały czas ,tylko co jakiś czas "szarpnie "silnikiem ,i nie zawsze złapie błąd g80 ...w obu przypadkach wina sterującego ,a objawy zupełnie inne 8-)

nieświeć
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2010, 13:07

Post autor: nieświeć » 07 lis 2015, 14:10

vAG podpięty. Błąd 550. Wychodzi że szwankuje nastawnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2015, 14:37

nieświeć pisze: Błąd 550. Wychodzi że szwankuje nastawnik.
550 to bład kąta wtrysku . Także z nastawnikiem nie ma to raczej nic wspólnego .Jak pisałem już wielokrotnie ,bład związany z fiksującym nastawnikiem n146 ,występuje bardzo rzadko (widziałem tylko może dwa ,trzy razy )i zdarza się zwykle jak nastawnik fiksuje dość extremalnie ,czli silnik gasnie w czasie jazdy ,podczas wysprzęglania ,czy puszczenia gazu. Ale po opisanych przez Ciebie objawach ,nie mam najmniejszych wątpiliwości ,ze dzieje się to z powodu fiksującego nastawnika potencjometrycznego 8-) Także nie ma co upewniać się czy to na pewno nastawnik ,bo to akurat jest pewne ,tylko szukać sprawnego ,regenerować ,albo przerobić na indukcyjny 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl