Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 1.9 tdi 1z] Wyciek z bloku??

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

[ b4 1.9 tdi 1z] Wyciek z bloku??

Post autor: Neo » 05 lis 2015, 12:23

Jak na zdejciu z prawej strony od kierowcy saczy sie plyn chloniczy
Pytanko do fachowcow co z tym zrobic czy uszczelka z pod glowicy przepuszcza ? i co moze byc przyczyna?



Obrazek

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 05 lis 2015, 15:49

Skąd cieknie to musisz sam ustalić. Jeśli spod uszczelki to najbardziej skuteczna naprawa to jej wwmiana. Jeśli na uszczelce nie będzie uszkodzenia to głowica do sprawdzenia a jeśli tu wszystko ok to blok do szlifu. Na szybko to są środki do uszczelniania wycieku. Ale jeśli auto ma dalej dobrze służyć to polecam naprawę.

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 05 lis 2015, 16:27

Cieknie z miejsca zaznaczonego czewrona kreska na laczeniu

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 05 lis 2015, 16:32

Jeśli nic się nie dzieje z temperaturą pracy silnika i ogrzewanie działa to spróbuj dodać środków uszczelniających w/g ich instrukcji.

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 05 lis 2015, 16:53

Wolalbym nie bo system moga zamulic jak juz robic to porzadnie dzieki za info

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lis 2015, 17:33

Obejrzyj dokładnie ten plastikowy króciec czy to spod niego poci się ewentualnie czy nie spływa po łbie śruby na króciec i potem na głowice.

Neo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 13 sie 2007, 13:15

Post autor: Neo » 05 lis 2015, 17:37

Cieknie wyłącznie z tego miejsca na łączeniu bloku wszystko inne jest suche

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 05 lis 2015, 21:15

masz tam kregielitowa uszczelke! to po pierwsze po drugie napewno juz ja kiedys zmieniał! i zapewne nie dokrecił odpowiednio glowicy. to znaczy w tych zwyklych uszczelkach po ich zalozeniu robimy 1000km i jezcze raz dokrecamy glowice o 90 stopni. i mozesz teraz to zrobic ale moze juz byc za pozno. jak nie pomoze to sciagaj czape i patrz co sie dzieje. polecam odrazu zakupic metalowa uszczelke problem zniknie. oczewiscie odrazu planowanie glowicy.

sorki bo pewny nie jestem czy to jest zwyka uszczelka czy metalowa. jezeli metal to nie dokrecaj jej teraz tylko rozbieraj i patrz co sie dzieje

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 06 lis 2015, 06:01

Może obejrzyj dokładnie jeszcze raz ten wyciek , bo jak Krzysiek 84 zauważył ,widać na śrubie króćca pozostałości po odparowanym płynie chłodniczym . Na głowicy pod króćcem też widać jakieś ślady .Króćce często pękają ,odkształcają się ,puszcza pod nimi uszczelka.

kfkfkf21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 lis 2015, 11:59
Lokalizacja: Garbów

Post autor: kfkfkf21 » 07 lis 2015, 14:09

miałem podobną sytuację. Też myślałem że to uszczelka pod głowicą ale skończyło sie na uszczelnieniu króćca. Odkręć króciec wyczyść jego brzeg i brzeg bloku, wymień uszczelkę. Ja na wszelki wypadek uszczelniłem jeszcze silikonem. Od tamtej pory jest OK

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lis 2015, 17:52

Oringi kup sobie takie porządne grube , bo te co są w zestawach z króćcem to nie nadają się.

Zestaw 1

Zestaw 2

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lis 2015, 17:11

Widać jak byk że leci z króćca. Wymień najlepiej cały gdyż może być pęknięty. Do tego oring i dobry silikon i będzie trzymać.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

b4 1.9tdi 1z wyciek z bloku??

Post autor: cinek29 » 13 lis 2015, 01:42

Witam mam audi b4 tdi 8lat i robiłem to dwa może trzy razy co koledzy wyżej zdiagnozowali ( króciec boczny głowicy) jeżeli chcesz jeździć tym samochodem to kup króciec oryginalny koszt 60-80z ł( i nowy oring do czujnika ECU) zamiennik będzie kosztował z 15zł. oczyść dobrze w tym miejscu głowicę (drobnym papierem 300-400) nie raz ta powierzchnia nie jest gładka jak powinna i posiada wżery, odtłuść posmaruj króciec i głowicę cienką warstwą uszczelniacza Dirco(jest dużo lepszy od silikonu-po którym nie raz aluminium koroduje) skręć to i pozostaw najlepiej na noc do zaschnięcia i zalej płyn powinno być dobrze. Króciec ten to częsty objaw w starszych tdi ,można też w tym starym wymienić oring ale jak założymy za gruby to zniszczymy flanszę króćca-peknie-często ona sama posiada mikro pęknięcia które pod wpływem temperatury i ciśnienia puszcza płyn. Dlatego od razu bym ją wymienił na ori. W ostateczności bym obstawiał uszczelkę pod głowicą -która pociągnie duże koszty

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lis 2015, 06:36

W tam. Nie ma potrzeby wydawać 80zł na kawałek plastiku. Z tym krućcem robiłem chyba 5 lat temu. Najpierw zastosowałem kiepski silikon i po roku puściło. Następnie dałem renzosil i trzyma już 4 lata. Oczywiście kruciec za kilka PLN. Dirko jest też dobry ale cholernie ciężko się go czyści

[ Dodano: 2015-11-13, 06:36 ]
hudy pisze:E tam. Nie ma potrzeby wydawać 80zł na kawałek plastiku. Z tym krućcem robiłem chyba 5 lat temu. Najpierw zastosowałem kiepski silikon i po roku puściło. Następnie dałem renzosil i trzyma już 4 lata. Oczywiście kruciec za kilka PLN. Dirko jest też dobry ale cholernie ciężko się go czyści

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2015, 10:47

Jest sens by kupować orginał. Nie jest kosmicznie drogi a ma się spokuj na lata. Zamienniki lubią pękać.

Widzisz hudy, przy orginale wystarczy zwykły oring, przy zamienniku musisz babrać się z silikonem. Niektórzy lubią mieć czyste łapki i robić raz a dobrze. A jeszcze trzeba przy sylikonowaniu zadbać o czystość i suchość elementów a przy orginale wycierasz z ewentualnego brudu i przykładasz.

Przyjdzie Ci kiedyś zmienić ten krocieć i spędzisz trochę czasu na oczyszczeniu głowicy z silikonu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl