Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Brak wolnych obrotów.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

[B3 2.0 3A] Brak wolnych obrotów.

Post autor: mayster750 » 29 paź 2015, 14:40

Witam, mam taki problem otóż jak silnik jest zimny nie może utrzymać wolnych obrotów. Jak jest ciepły to przebiera nie ma wolnych obrotów nie raz przy spuszczeniu z gazu auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. W aucie jest goła benzyna auto nigdy nie widziało gazu. Nurtuje mnie co to może być.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 paź 2015, 15:05

1. Szczelność wszystkiego co gumowe pod maską + szczelność wtryskiwaczy w gniazdach
2. regulacja mieszanki na rozdzielaczu
3. ciśnienie paliwa

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 29 paź 2015, 15:34

OK posprawdzam a mam pytanie czemu ona na zimnym ciężko pali trzeba kilka razy przekręcić? Mam jeszcze w planach wymienić czujniki temperatur.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 paź 2015, 16:20

Może źle palić jeśli dawka na przepływomierzu będzie źle ustawiona. Do tego odbój przepływomierza wygnie się klapa będzie opadać poniżej "lejka" to też będzie źle odpalać.

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 29 paź 2015, 21:05

Obrazek który to ten regulator mieszanki? Bo do końca nie wiem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 paź 2015, 21:39

Regulator mieszanki to numer 5. Ale w tym temacie nic o nim nie wspominałem.

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 30 paź 2015, 13:39

maciek889 pisze:1. Szczelność wszystkiego co gumowe pod maską + szczelność wtryskiwaczy w gniazdach
2. regulacja mieszanki na rozdzielaczu
3. ciśnienie paliwa
tutaj o tym wspomniałeś :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 paź 2015, 15:48

Chodziło mi ręczna regulację. Do aby ją przeprowadzić trzeba wydłubać korek w rozdzielaczu a później reguluje się długim kluczem imbusowym chyba 4 czy 5mm.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... cisadj.jpg
Tylko najlepiej regulować na analizatorze albo jak się ma sprawną sondę lambda to patrząc z użyciem miernika badać natężenie prądu na regulatorze o który wyżej wymieniłeś.

Ostatnio podawałem jak bez analizatora to wyregulować.
1. Rozgrzej samochód i zgaś
2. Odłącz regulator
3. podłącz miernik na pomiar napięcia do 20V do czarnego kabla sondy (nie musisz rozłączać)
4. Regulujesz aby uzyskać mniej więcej 0,5V. Jeśli będziesz miał 0,5V a samochód będzie źle pracował to sondę masz zepsutą.
5. Gasisz samochód
6. wpinasz się w kabel regulatora mierząc ampery, oczywiście regulator podłączasz: http://images78.fotosik.pl/2/fe3d9077a87822eb.jpg
7. odpalasz i badasz jak zmienia się natężenie (A) na regulatorze.

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 01 lis 2015, 15:39

maciek889, napisałem Ci PW bardzo potrzebuje twojej pomocy.

[ Dodano: 2015-11-01, 15:39 ]
Mam problem bo raz ma wolne obroty raz nie ma. I ogóle po odpaleniu chodzi tak jak by na trzy cylindry strzela z rury itd nie ma mocy po przegazowaniu tak do 4.5tyś obrotów auto ma moc nie strzela z rury co to moze byc?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2015, 11:09

ja ci nie powiem z tego co opisu który dałeś. najlepiej by było sprawdzić czy to przez paliwo. Tylko bez analizatora albo odpalenia na paliwie alternatywnym może być trudno.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 09 lis 2015, 23:17

Ustawić mieszankę spróbuj - da się to zrobić jak sonda lambda działa i jak czujnik temperatury z tyłu bloku silnika jest dobry
Link jak to zrobić
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl