Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2,6 V6 ABC] Czujniki Ciśnienia oleju

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
HubertusB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
Lokalizacja: Pruszków

[ B4 2,6 V6 ABC] Czujniki Ciśnienia oleju

Post autor: HubertusB4 » 12 lis 2015, 11:44

Witam,

Jak w temacie potrzebuję pomocy w podłączeniu owych czujników.

Najlepiej jakby ktoś miał schemat podłączenia tych czujników albo był w stanie podpowiedzieć jak wygląda ich prawidłowe podłaczenie, iż wydaje mi się że nie jest to poprawnie zrobione.
Silnik z pojazdu był wyciągany wraz z deską rozdzielczą od momentu złożenia coś się nie zgadza.
Chciałbym najpierw zobaczyć czy wszystko jest OK zamiast bez sensu wymieniać owy czujnik.

Proszę o pomoc

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 13:04

Tu masz schemat podłączenia czujników do liczników z auto-checkiem (graficzny wyświetlacz): http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig36.pdf

Tu masz schemat do mini checka (3 kontrolki na środku na górze licznika). http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf

Jeszcze kwestia czy masz dodatkowe zegary z wskaźnikiem ciśnienia oleju.

Na obu schematach czujniki masz w prawym dolnym rogu dokumentu. Kolor przewodów któregoś z czujników może się nie zgadzać ze schematem więc dobrze abyś przedwonił kable do kostki licznika.

Czujnik niskiego ciśnienia ma zwykle plastik niebieski jeśli masz dodatkowe zegary to będzie styk WK banki. A czujnik wysokiego ciśnienia zwykle czerwony.
Jak masz inne kolory to można miernikiem albo lampką kontrolną sprawdzić który łączy wyjście z masą na zgaszonym silniku (ten będzie niskiego ciśnienia). Po odpaleniu czujnik niskiego ciśnienia powinien rozłączyć masę a wysokiego połączyć z masą (czasem trzeba zwiększyć obroty aby ten wysokiego ciśnienia się załączył)

HubertusB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HubertusB4 » 12 lis 2015, 16:17

W tych schematach brakuje mi tzw. bańki czujnik 2 pinowy.

Masz może informację jeszcze w takiej konfiguracji ?

Mam drugi typ licznika z trzema migającymi kontrolkami, rzecz jasna zegary dodatkowe też posiadam ( temp oleju / ciśnienie / ładowanie) bo posiadam Cabrio.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 16:36

Tu masz schemat od zegarów: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig35.pdf właśnie widzę że kabel do dod zegarów i niskiego ciśnienia mają ten sam kolor. Tylko może to być błąd w schematach.

Na czujniku od dod. zegarów masz oznaczenia WK to miejsce do podłączenia przewody od kontrolki. Ten przewód możesz znaleźć w taki sposób:
1. odłącz wszystkie 3 przewody
2. włącz zapłon dobrze jakbyś miał kogoś kto by siedział w aucie i patrzył na liczniki
3. dotykasz kablami do masy. Jak trafisz na kabel od dod. zegarów to wskazówka pójdzie na 0 (podłączasz ten kabel pod G na "bańce"). jak trafisz na kabel czujnika niskiego ciśnienia to kontrolka będzie się zapalać jak tylko dotkniesz do masy (podłączasz pod WK "bańki"). Jeśli trafisz na kabel od czujnika wysokiego ciśnienia to kontrolka może pojawić się po jakimś czasie, migać i brzęczyk może piszczeć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl