Witam,
Jak w temacie potrzebuję pomocy w podłączeniu owych czujników.
Najlepiej jakby ktoś miał schemat podłączenia tych czujników albo był w stanie podpowiedzieć jak wygląda ich prawidłowe podłaczenie, iż wydaje mi się że nie jest to poprawnie zrobione.
Silnik z pojazdu był wyciągany wraz z deską rozdzielczą od momentu złożenia coś się nie zgadza.
Chciałbym najpierw zobaczyć czy wszystko jest OK zamiast bez sensu wymieniać owy czujnik.
Proszę o pomoc
[ B4 2,6 V6 ABC] Czujniki Ciśnienia oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu masz schemat podłączenia czujników do liczników z auto-checkiem (graficzny wyświetlacz): http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig36.pdf
Tu masz schemat do mini checka (3 kontrolki na środku na górze licznika). http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf
Jeszcze kwestia czy masz dodatkowe zegary z wskaźnikiem ciśnienia oleju.
Na obu schematach czujniki masz w prawym dolnym rogu dokumentu. Kolor przewodów któregoś z czujników może się nie zgadzać ze schematem więc dobrze abyś przedwonił kable do kostki licznika.
Czujnik niskiego ciśnienia ma zwykle plastik niebieski jeśli masz dodatkowe zegary to będzie styk WK banki. A czujnik wysokiego ciśnienia zwykle czerwony.
Jak masz inne kolory to można miernikiem albo lampką kontrolną sprawdzić który łączy wyjście z masą na zgaszonym silniku (ten będzie niskiego ciśnienia). Po odpaleniu czujnik niskiego ciśnienia powinien rozłączyć masę a wysokiego połączyć z masą (czasem trzeba zwiększyć obroty aby ten wysokiego ciśnienia się załączył)
Tu masz schemat do mini checka (3 kontrolki na środku na górze licznika). http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf
Jeszcze kwestia czy masz dodatkowe zegary z wskaźnikiem ciśnienia oleju.
Na obu schematach czujniki masz w prawym dolnym rogu dokumentu. Kolor przewodów któregoś z czujników może się nie zgadzać ze schematem więc dobrze abyś przedwonił kable do kostki licznika.
Czujnik niskiego ciśnienia ma zwykle plastik niebieski jeśli masz dodatkowe zegary to będzie styk WK banki. A czujnik wysokiego ciśnienia zwykle czerwony.
Jak masz inne kolory to można miernikiem albo lampką kontrolną sprawdzić który łączy wyjście z masą na zgaszonym silniku (ten będzie niskiego ciśnienia). Po odpaleniu czujnik niskiego ciśnienia powinien rozłączyć masę a wysokiego połączyć z masą (czasem trzeba zwiększyć obroty aby ten wysokiego ciśnienia się załączył)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:51
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu masz schemat od zegarów: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig35.pdf właśnie widzę że kabel do dod zegarów i niskiego ciśnienia mają ten sam kolor. Tylko może to być błąd w schematach.
Na czujniku od dod. zegarów masz oznaczenia WK to miejsce do podłączenia przewody od kontrolki. Ten przewód możesz znaleźć w taki sposób:
1. odłącz wszystkie 3 przewody
2. włącz zapłon dobrze jakbyś miał kogoś kto by siedział w aucie i patrzył na liczniki
3. dotykasz kablami do masy. Jak trafisz na kabel od dod. zegarów to wskazówka pójdzie na 0 (podłączasz ten kabel pod G na "bańce"). jak trafisz na kabel czujnika niskiego ciśnienia to kontrolka będzie się zapalać jak tylko dotkniesz do masy (podłączasz pod WK "bańki"). Jeśli trafisz na kabel od czujnika wysokiego ciśnienia to kontrolka może pojawić się po jakimś czasie, migać i brzęczyk może piszczeć.
Na czujniku od dod. zegarów masz oznaczenia WK to miejsce do podłączenia przewody od kontrolki. Ten przewód możesz znaleźć w taki sposób:
1. odłącz wszystkie 3 przewody
2. włącz zapłon dobrze jakbyś miał kogoś kto by siedział w aucie i patrzył na liczniki
3. dotykasz kablami do masy. Jak trafisz na kabel od dod. zegarów to wskazówka pójdzie na 0 (podłączasz ten kabel pod G na "bańce"). jak trafisz na kabel czujnika niskiego ciśnienia to kontrolka będzie się zapalać jak tylko dotkniesz do masy (podłączasz pod WK "bańki"). Jeśli trafisz na kabel od czujnika wysokiego ciśnienia to kontrolka może pojawić się po jakimś czasie, migać i brzęczyk może piszczeć.