[B3 1.6 JK] Czujnik biegu pierwszego
[B3 1.6 JK] Czujnik biegu pierwszego
Posiadam czujniki parkowania przód i tył. tylne włączają się jak wiadomo z światłem wstecznym, lecz na przednie nie ma lepszego sposobu niż mrugnięcie światłami długimi lub hamulec. Ewentualnie można jeszcze zamontować dodatkowy włącznik żeby uaktywniał czujniki na przód. Niestety żaden z tych opcji mi nie odpowiada i kombinuje na czymś bardziej skomplikowanym i oryginalnym, Jak w temacie chce zrobić taki włącznik który będzie się stykał tylko z pierwszym biegiem. w pierwszej kolejności rozebrałem lewarek i próbowałem znaleźć możliwość zamontowania mikro styku, który stykał by się po kontakcie z lewarkiem wbitym na jeden . Co się okazało to nie takie proste bo 1 i 3 są bardzo podobne. Chce się podzielić z wami moim pomysłem i jednocześnie prosić was o pomoc. Może ktoś już kiedyś myślał o podobnej sprawie albo już to ktoś wykonał . Jeżeli sam wpadne na pomysł jak to zrobić to napewno napisze na forum.
No też jest dobra myśl. Ja kupiłem dzisiaj 2 włączniki i będę próbował je tak zamontować tak aby to wszystko działało. Mam już pewne pomysły . w plastiku obok lewarka jest taki element z dziura i chce tam wbić jakiś pręt w kształcie litery L a na końcu umieszczę włącznik. Może to będzie hulało. A nie wie ktoś może czy jest możliwość znalezienia bardziej nie zależnego położenia biegu pierwszego od dołu skrzyni przy cięgnach ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8418
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A czemu nie?? to zwykły analogowy sygnał i przy tych prędkościach częstotliwościach (1-20hz) właśnie będzie można porównać napięcia od żądanego. Oczywiście ten sygnał pierw trzeba by było obrobić co nie jest trudne.maciek889 pisze:Bo raczej z sygnałem częstotliwościowym z czujnika to się nie sprawdzi
No może faktycznie masz racje, i chyba jednak kupie jakiś oryginalny włącznik parktronic z innego auta , taki żeby był do zabudowy w otwór i dam go kolo ręcznego. Tak czy inaczej dziękuje za rozwianie wątpliwości ale chciałem jeszcze rozwinąć jeszcze temat z tym Komparatorem napięciowym. Bo to może być przydatne w innych przypadkach np. wykorzystać to do centrala. Żeby widział ruch auta i zamykał albo otwierał drzwi w trakcie jazdy.Jarewa pisze:Wystarczy zwykły komparator napięciowy zrobić.
Lecz mam pytanie? nie przyszło ci do głowy ze w korkach itd będzie to denerwować? co chwile pippippip itd.
W samochodach jest to rozwiązanie mechaniczne z przycisku nie automatyczne wtedy mamy wybór kiedy działa.
To juz jest w większości sterowników i działa po zaciągnięciu/puszczeniu ręcznym.[/quote]
No tak dokładnie, ale to rozwiązanie wydaje się banalne, ja miałem tak podłączone. Do czasu gdy przyszła zima gdzie się mniej albo wo gule nie używa ręcznego. próbowałem też z hamulcem, drzwi zamykały się np na pasach po trzymaniu hamulca lecz gdy auto ruszyło drzwi się nie otwierały bo nie widziała centrala ruchu auta. Nie znałem prędzej innej możliwości i taka rzecz o której tu wspominaliśmy mogła by się do tego przydać. Podłączenia typu ręczny i hamulec też są uciążliwe gdy wsiada pasażer. Ręczny trzeba upuszczać a przy hamulcu otwierać z pilota np. Jak możesz to napisz jak się zabrać za takie urządzenie lub nakieruj jakoś jak to ugryź elektryki się nie boje.
[ Dodano: 2015-11-12, 23:03 ]
Po długich poszukiwaniach w końcu znalazłem rozwiązanie na przycisk park tronik. Nie jestem jeszcze pewien na 100% ale z tego co czytałem i widzę. przycisk z galaxy i sharana powinien pasować do panelu z 80stki. Jeżeli ktoś wie na pewno czy to będzie pasować będę wdzięczny za pomoc. Będzie ładne i oryginalne, miejsce w panelu mam
No tak dokładnie, ale to rozwiązanie wydaje się banalne, ja miałem tak podłączone. Do czasu gdy przyszła zima gdzie się mniej albo wo gule nie używa ręcznego. próbowałem też z hamulcem, drzwi zamykały się np na pasach po trzymaniu hamulca lecz gdy auto ruszyło drzwi się nie otwierały bo nie widziała centrala ruchu auta. Nie znałem prędzej innej możliwości i taka rzecz o której tu wspominaliśmy mogła by się do tego przydać. Podłączenia typu ręczny i hamulec też są uciążliwe gdy wsiada pasażer. Ręczny trzeba upuszczać a przy hamulcu otwierać z pilota np. Jak możesz to napisz jak się zabrać za takie urządzenie lub nakieruj jakoś jak to ugryź elektryki się nie boje.
[ Dodano: 2015-11-12, 23:03 ]
Po długich poszukiwaniach w końcu znalazłem rozwiązanie na przycisk park tronik. Nie jestem jeszcze pewien na 100% ale z tego co czytałem i widzę. przycisk z galaxy i sharana powinien pasować do panelu z 80stki. Jeżeli ktoś wie na pewno czy to będzie pasować będę wdzięczny za pomoc. Będzie ładne i oryginalne, miejsce w panelu mam
