Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 JK] Czujnik biegu pierwszego

ODPOWIEDZ
BoOsS1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:42

[B3 1.6 JK] Czujnik biegu pierwszego

Post autor: BoOsS1 » 10 lis 2015, 20:10

Posiadam czujniki parkowania przód i tył. tylne włączają się jak wiadomo z światłem wstecznym, lecz na przednie nie ma lepszego sposobu niż mrugnięcie światłami długimi lub hamulec. Ewentualnie można jeszcze zamontować dodatkowy włącznik żeby uaktywniał czujniki na przód. Niestety żaden z tych opcji mi nie odpowiada i kombinuje na czymś bardziej skomplikowanym i oryginalnym, Jak w temacie chce zrobić taki włącznik który będzie się stykał tylko z pierwszym biegiem. w pierwszej kolejności rozebrałem lewarek i próbowałem znaleźć możliwość zamontowania mikro styku, który stykał by się po kontakcie z lewarkiem wbitym na jeden . Co się okazało to nie takie proste bo 1 i 3 są bardzo podobne. Chce się podzielić z wami moim pomysłem i jednocześnie prosić was o pomoc. Może ktoś już kiedyś myślał o podobnej sprawie albo już to ktoś wykonał . Jeżeli sam wpadne na pomysł jak to zrobić to napewno napisze na forum.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lis 2015, 10:22

To może dwa mikrostyki jeden aby wykrywał przesunięcie lewarka w lewo a drugi do przodu. Do tego zrobić dźwignie na jakichś sprężystych blaszkach.

BoOsS1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:42

Post autor: BoOsS1 » 11 lis 2015, 21:33

No też jest dobra myśl. Ja kupiłem dzisiaj 2 włączniki i będę próbował je tak zamontować tak aby to wszystko działało. Mam już pewne pomysły . w plastiku obok lewarka jest taki element z dziura i chce tam wbić jakiś pręt w kształcie litery L a na końcu umieszczę włącznik. Może to będzie hulało. A nie wie ktoś może czy jest możliwość znalezienia bardziej nie zależnego położenia biegu pierwszego od dołu skrzyni przy cięgnach ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2015, 22:48

Z dźwignia sobie odpuść zbyt duże tolerancje przy wibracji jeszcze wieksze, lepiej wymodzić układ na sygnale prędkości.

BoOsS1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:42

Post autor: BoOsS1 » 11 lis 2015, 23:10

To jest bardzo ciekawe co piszesz z tym sygnałem prędkości kiedyś mi to przeszło przez myśl żeby zrobić coś takiego np do 20km/h ale szybko mi ten pomysł przeszedł bo zdawał mi się nie wykonalny w 80-stce. Może Ty wiesz coś na ten temat i opiszesz tutaj jak sie za to zabrac.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 19:48

Wystarczy zwykły komparator napięciowy zrobic.

Lecz mam pytanie? nie przyszło ci do głowy ze w korkach itd będzie to denerwować? co chwile pippippip itd.

W samochodach jest to rozwiązanie mechaniczne z przycisku nie automatyczne wtedy mamy wybór kiedy działa.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 20:10

Jarewa pisze:Wystarczy zwykły komparator napięciowy zrobic.
A gdzie go wpiąć? Pod sterowanie wskazówki? Bo raczej z sygnałem częstotliwościowym z czujnika to się nie sprawdzi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 20:59

maciek889 pisze:Bo raczej z sygnałem częstotliwościowym z czujnika to się nie sprawdzi
A czemu nie?? to zwykły analogowy sygnał i przy tych prędkościach częstotliwościach (1-20hz) właśnie będzie można porównać napięcia od żądanego. Oczywiście ten sygnał pierw trzeba by było obrobić co nie jest trudne.

BoOsS1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:42

Post autor: BoOsS1 » 12 lis 2015, 21:30

Jarewa pisze:Wystarczy zwykły komparator napięciowy zrobić.

Lecz mam pytanie? nie przyszło ci do głowy ze w korkach itd będzie to denerwować? co chwile pippippip itd.

W samochodach jest to rozwiązanie mechaniczne z przycisku nie automatyczne wtedy mamy wybór kiedy działa.
No może faktycznie masz racje, i chyba jednak kupie jakiś oryginalny włącznik parktronic z innego auta , taki żeby był do zabudowy w otwór i dam go kolo ręcznego. Tak czy inaczej dziękuje za rozwianie wątpliwości ale chciałem jeszcze rozwinąć jeszcze temat z tym Komparatorem napięciowym. Bo to może być przydatne w innych przypadkach np. wykorzystać to do centrala. Żeby widział ruch auta i zamykał albo otwierał drzwi w trakcie jazdy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 22:18

BoOsS1 pisze:Bo to może być przydatne w innych przypadkach np. wykorzystać to do centrala. Żeby widział ruch auta i zamykał albo otwierał drzwi w trakcie jazdy
To juz jest w większości sterowników i działa po zaciągnięciu/puszczeniu ręcznym.

BoOsS1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:42

Post autor: BoOsS1 » 12 lis 2015, 23:03

To juz jest w większości sterowników i działa po zaciągnięciu/puszczeniu ręcznym.[/quote]

No tak dokładnie, ale to rozwiązanie wydaje się banalne, ja miałem tak podłączone. Do czasu gdy przyszła zima gdzie się mniej albo wo gule nie używa ręcznego. próbowałem też z hamulcem, drzwi zamykały się np na pasach po trzymaniu hamulca lecz gdy auto ruszyło drzwi się nie otwierały bo nie widziała centrala ruchu auta. Nie znałem prędzej innej możliwości i taka rzecz o której tu wspominaliśmy mogła by się do tego przydać. Podłączenia typu ręczny i hamulec też są uciążliwe gdy wsiada pasażer. Ręczny trzeba upuszczać a przy hamulcu otwierać z pilota np. Jak możesz to napisz jak się zabrać za takie urządzenie lub nakieruj jakoś jak to ugryź elektryki się nie boje.

[ Dodano: 2015-11-12, 23:03 ]
Po długich poszukiwaniach w końcu znalazłem rozwiązanie na przycisk park tronik. Nie jestem jeszcze pewien na 100% ale z tego co czytałem i widzę. przycisk z galaxy i sharana powinien pasować do panelu z 80stki. Jeżeli ktoś wie na pewno czy to będzie pasować będę wdzięczny za pomoc. Będzie ładne i oryginalne, miejsce w panelu mam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl