Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Swap ABK na 5 garów

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Swap ABK na 5 garów

Post autor: Viteknt » 04 lis 2015, 22:42

Witam!

Od dłuzszego czasu myśle nad zmianą silnika w moim Cabie a docelowo chcialbym wrzucic 5 garów dla pięknego odgłosu z wydechu :mrgreen:

I teraz pytanie jaki silnik najlepiej by się do tego nadał?

Myślałem nad trzema :

- AZ*X 20V z Passata - niestety mały wybór egzemplarzy do swapu i nie najlepsza opinia na temat awaryjnosci tego silnika (rozciagajacy sie łancuch rozrządu)

- NG - i do tego wrzucic elektroniczny wtrysk Piggyback

- MC - z tym wgl nie miałem do czynienia , na plus że maja turbo (dobrze mowie? )

Odnośnie wsadzania 1.8 T juz przemyślałem temat , nawet byłem prawie po passata z tym silnikiem ale stwierdzam ze jednak az tak nie zalezy mi na mocy jak na dzwieku silnika :)
Ostatnio zmieniony 05 lis 2015, 09:36 przez Viteknt, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lis 2015, 22:44

Viteknt pisze:AWX 20V
AWX to 1.9TDI.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 05 lis 2015, 09:36

Ajj moj blad , mialem na myśli AZX :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lis 2015, 10:03

No to kurde masz kolegę 18 km od NT speca od 2.2T20v a na forum pytasz? :P

Jak dla mnie, każdy swap z Twojego silnika na 5 cylindrów to już jest trochę roboty, sporo części do wymiany, ale nie ma tego złego....

Jeśli już robić, to żeby jechało, więc wiesz... ja tam bym wsadził AANa :D

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 11 lis 2015, 10:55

Chcesz mieć coś klasycznego, oryginalnego, ciekawego, 5 garków to może dobrym wyborem było by MC + jakiś Stand Alone ;-) Do tego wydech przelot i będzie git :-)

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 11 lis 2015, 23:39

MC w jakich autach występował?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 lis 2015, 23:42

audi 100, audi 200. Model C3.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 12 lis 2015, 23:29

Szukam 7A lub MC i niestety ale wybór zerowy prawie :-/

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lis 2015, 07:23

7A z audi 90 to Ci mogę chyba z 3 namiary dać, ale tego silnika Tobie nie polecam.
Najprostszy z 5 cylindrowców to KG, można go odpalić na 4 kabelkach, 182 KM.
http://allegro.pl/silnik-audi-200-2-1-t ... 50132.html

tu masz u kolegi w Sulechowie.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 13 lis 2015, 14:54

7a nie polecasz ze względu na awaryjność ? I pytanie czy KG ma wtrysk elektroniczny czy mechaniczny ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lis 2015, 15:59

z tych o których mówimy tylko 7A i AAN mają elektroniczny, reszta to mechaniczne.
Dlatego najlepiej - AAN bo i najbardziej rozwojowy i części są, a roboty i tak tyle samo co przy innym swapie.
Co do 7A - silnik jest zajebisty, ale nie dla początkującego co zaczyna przygodę z pięciocylindrowcami. I w dodatku ŻADEN mechanik z okolic naszych nie zna się na 7A a to specyficzny silnik.
Długo by tłumaczyć.

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 13 lis 2015, 15:59

Ten KG z linku co dał Leo jest na mechanicznym wtrysku.

Treichel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2015, 21:54

Post autor: Treichel » 17 lis 2015, 19:56

Witam, podepne sie pod temat. Posiadam audi z silnikiem 1.6 ada na wykonczeniu i mam pytanie ktory swap jest "łatwiejszy" na 2.3 aar czy 1.8 aeb ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 lis 2015, 20:46

1.8 aeb ale to i tak razem ze skrzynią, mocowaniami jej i wieeeeeloma innymi rzeczami.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lis 2015, 22:15

Jedno i drugie ma swoje bolączki. Przy 2.3 masz inna chłodnicę i nie masz fabrycznie dolnego mocowania tej chłodnicy. Do tego mechaniczny wtrysk, chyba że zrobisz samo LPG tylko jeszcze wsadzić aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu + moduł zapłonowy z gaźnikowca i można mieć zapłon na kilku przewodach bez komputerów od ke-jeta.
Do tego będzie mógł kupić gotowy wydech pasujący do tego silnika i 80tki.

A 1.8 turbo wydech trzeba rzeźbić dolot od turbo przez intercooler do przepustnicy trzeba budować. Elektrykę bym powiedział że łatwiej będzie zrobić niż do 2.3 bo w A4kowych wiązkach wszystko jest w wiązce silnikowej a nie jak w audi 80 połowa wiązki siedzi w samochodzie. A do A4kowej wystarczy podać plus w 2-3 miejsca i można odpalać.
Leo pisze: i tak razem ze skrzynią, mocowaniami jej i wieeeeeloma innymi rzeczami.
Do skrzyni silnik powinien pasować, ludzie wkłądali na skrzynię ABT 1.8 turbo. A skrzynię z A4 też bez problemu siada na mocowania bo ludzie do TDI często wkładają skrzynie z A4ek.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 08:44 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl