Swap ABK na 5 garów
Swap ABK na 5 garów
Witam!
Od dłuzszego czasu myśle nad zmianą silnika w moim Cabie a docelowo chcialbym wrzucic 5 garów dla pięknego odgłosu z wydechu :mrgreen:
I teraz pytanie jaki silnik najlepiej by się do tego nadał?
Myślałem nad trzema :
- AZ*X 20V z Passata - niestety mały wybór egzemplarzy do swapu i nie najlepsza opinia na temat awaryjnosci tego silnika (rozciagajacy sie łancuch rozrządu)
- NG - i do tego wrzucic elektroniczny wtrysk Piggyback
- MC - z tym wgl nie miałem do czynienia , na plus że maja turbo (dobrze mowie? )
Odnośnie wsadzania 1.8 T juz przemyślałem temat , nawet byłem prawie po passata z tym silnikiem ale stwierdzam ze jednak az tak nie zalezy mi na mocy jak na dzwieku silnika
Od dłuzszego czasu myśle nad zmianą silnika w moim Cabie a docelowo chcialbym wrzucic 5 garów dla pięknego odgłosu z wydechu :mrgreen:
I teraz pytanie jaki silnik najlepiej by się do tego nadał?
Myślałem nad trzema :
- AZ*X 20V z Passata - niestety mały wybór egzemplarzy do swapu i nie najlepsza opinia na temat awaryjnosci tego silnika (rozciagajacy sie łancuch rozrządu)
- NG - i do tego wrzucic elektroniczny wtrysk Piggyback
- MC - z tym wgl nie miałem do czynienia , na plus że maja turbo (dobrze mowie? )
Odnośnie wsadzania 1.8 T juz przemyślałem temat , nawet byłem prawie po passata z tym silnikiem ale stwierdzam ze jednak az tak nie zalezy mi na mocy jak na dzwieku silnika
Ostatnio zmieniony 05 lis 2015, 09:36 przez Viteknt, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
7A z audi 90 to Ci mogę chyba z 3 namiary dać, ale tego silnika Tobie nie polecam.
Najprostszy z 5 cylindrowców to KG, można go odpalić na 4 kabelkach, 182 KM.
http://allegro.pl/silnik-audi-200-2-1-t ... 50132.html
tu masz u kolegi w Sulechowie.
Najprostszy z 5 cylindrowców to KG, można go odpalić na 4 kabelkach, 182 KM.
http://allegro.pl/silnik-audi-200-2-1-t ... 50132.html
tu masz u kolegi w Sulechowie.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
z tych o których mówimy tylko 7A i AAN mają elektroniczny, reszta to mechaniczne.
Dlatego najlepiej - AAN bo i najbardziej rozwojowy i części są, a roboty i tak tyle samo co przy innym swapie.
Co do 7A - silnik jest zajebisty, ale nie dla początkującego co zaczyna przygodę z pięciocylindrowcami. I w dodatku ŻADEN mechanik z okolic naszych nie zna się na 7A a to specyficzny silnik.
Długo by tłumaczyć.
Dlatego najlepiej - AAN bo i najbardziej rozwojowy i części są, a roboty i tak tyle samo co przy innym swapie.
Co do 7A - silnik jest zajebisty, ale nie dla początkującego co zaczyna przygodę z pięciocylindrowcami. I w dodatku ŻADEN mechanik z okolic naszych nie zna się na 7A a to specyficzny silnik.
Długo by tłumaczyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jedno i drugie ma swoje bolączki. Przy 2.3 masz inna chłodnicę i nie masz fabrycznie dolnego mocowania tej chłodnicy. Do tego mechaniczny wtrysk, chyba że zrobisz samo LPG tylko jeszcze wsadzić aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu + moduł zapłonowy z gaźnikowca i można mieć zapłon na kilku przewodach bez komputerów od ke-jeta.
Do tego będzie mógł kupić gotowy wydech pasujący do tego silnika i 80tki.
A 1.8 turbo wydech trzeba rzeźbić dolot od turbo przez intercooler do przepustnicy trzeba budować. Elektrykę bym powiedział że łatwiej będzie zrobić niż do 2.3 bo w A4kowych wiązkach wszystko jest w wiązce silnikowej a nie jak w audi 80 połowa wiązki siedzi w samochodzie. A do A4kowej wystarczy podać plus w 2-3 miejsca i można odpalać.
Do tego będzie mógł kupić gotowy wydech pasujący do tego silnika i 80tki.
A 1.8 turbo wydech trzeba rzeźbić dolot od turbo przez intercooler do przepustnicy trzeba budować. Elektrykę bym powiedział że łatwiej będzie zrobić niż do 2.3 bo w A4kowych wiązkach wszystko jest w wiązce silnikowej a nie jak w audi 80 połowa wiązki siedzi w samochodzie. A do A4kowej wystarczy podać plus w 2-3 miejsca i można odpalać.
Do skrzyni silnik powinien pasować, ludzie wkłądali na skrzynię ABT 1.8 turbo. A skrzynię z A4 też bez problemu siada na mocowania bo ludzie do TDI często wkładają skrzynie z A4ek.Leo pisze: i tak razem ze skrzynią, mocowaniami jej i wieeeeeloma innymi rzeczami.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 08:44 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.