[B4 2.3 NG] Problemy z odpalaniem, spadek mocy..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
- Lokalizacja: Suwałki
[B4 2.3 NG] Problemy z odpalaniem, spadek mocy..
Witam . Jestem nowy na forum także o ewentualnych bledach w posscie prosze upominac.
Posiadam Audi Coupe b4 2.3 NG + lpg 2 gen.
Od jakiegos czasu mam z Nia straszne problemy.. tanio kupileem wiec pomyslalem by sobie Ją troche ożywić.
Z rana Audi ciezko paliła z kluczyka, trzeba bylo krecic z 3/4 razy zeby zalapala i odpalila . Odpalalem tylko na pb. Gdy juz silnik zalapywal strasznie sie meczyl, trzeslo calym samochodem i trzymalo 200 obrotow, pozniej silnik wskakiwal na normalne obroty rmtzn 900/1000 . Poki sie troche nie zagrzal przy dodawaniu gazu normalnie gasl i znow byl problem z odpaleniem.. cieply pali od strzala, nie bylo z tym problemu. W 100% mam przedmuchana usszczelke pod glowica gdyż ubywa Mi troszke plynu chlodzacego i śmierdzi w kabinie palonym plynem.
Drugim problemem jest to , że trzyma za wysokie obroty, dzieje sie tak tylko wtedy kiedy troszke przybutuje. Wczesniej obroty trzymala normalnie i normalnie odpalala. Z dnia na dzien bylo gorzej. Wymienialem swiece zaplonowe dla pewnosci, stare swieczki bylo lekko obkopcone.
Aktualnie Andzia stoi u kolegi który mial co nie co przy Niej pogrzebac. Sprawdzil cisnienie na cylindrach i wacha sie od 11 do 13, tak Mi powiedzial. Wspominal że po odpieciu krokowca silnik nawet z obrotow nie zszedl. Teraz inaczej niz na hol jej nie odpale. Nie wiem co juz robic, auto jest Mi potrzebne na gwalt .
Koledzy co poradzicie ?
Posiadam Audi Coupe b4 2.3 NG + lpg 2 gen.
Od jakiegos czasu mam z Nia straszne problemy.. tanio kupileem wiec pomyslalem by sobie Ją troche ożywić.
Z rana Audi ciezko paliła z kluczyka, trzeba bylo krecic z 3/4 razy zeby zalapala i odpalila . Odpalalem tylko na pb. Gdy juz silnik zalapywal strasznie sie meczyl, trzeslo calym samochodem i trzymalo 200 obrotow, pozniej silnik wskakiwal na normalne obroty rmtzn 900/1000 . Poki sie troche nie zagrzal przy dodawaniu gazu normalnie gasl i znow byl problem z odpaleniem.. cieply pali od strzala, nie bylo z tym problemu. W 100% mam przedmuchana usszczelke pod glowica gdyż ubywa Mi troszke plynu chlodzacego i śmierdzi w kabinie palonym plynem.
Drugim problemem jest to , że trzyma za wysokie obroty, dzieje sie tak tylko wtedy kiedy troszke przybutuje. Wczesniej obroty trzymala normalnie i normalnie odpalala. Z dnia na dzien bylo gorzej. Wymienialem swiece zaplonowe dla pewnosci, stare swieczki bylo lekko obkopcone.
Aktualnie Andzia stoi u kolegi który mial co nie co przy Niej pogrzebac. Sprawdzil cisnienie na cylindrach i wacha sie od 11 do 13, tak Mi powiedzial. Wspominal że po odpieciu krokowca silnik nawet z obrotow nie zszedl. Teraz inaczej niz na hol jej nie odpale. Nie wiem co juz robic, auto jest Mi potrzebne na gwalt .
Koledzy co poradzicie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdź dwupinowy czujnik temperatury płynu tego na górze miernikiem na pomiarze oporu ( pomiar do 5000 ohm) mierzysz między minusem na akumulatorze a każdym z pinów powinno być zależnie od temperatury:
20*C - 2500 ohm
40*C - 1250
60*C - 575
80*C - 325
Sprawdź czy wtryskiwacz rozruchowy działa.
Kolejna sprawa to czy talerz w przepływomierzu nie jest zgięty jeśli jest zgięty to trzeba naprostować ustawić aby nie ocierał i wyregulować mieszankę imbusem w otworze między gumą a rozdzielaczem.
Jeśli nie wiesz o czym pisze to edukuj się z innych tematów na forum, bo to nie jest taka prosta sprawa opisać wszystko co może być nie tak z mechanicznym wtryskiem.
20*C - 2500 ohm
40*C - 1250
60*C - 575
80*C - 325
Sprawdź czy wtryskiwacz rozruchowy działa.
Kolejna sprawa to czy talerz w przepływomierzu nie jest zgięty jeśli jest zgięty to trzeba naprostować ustawić aby nie ocierał i wyregulować mieszankę imbusem w otworze między gumą a rozdzielaczem.
Jeśli nie wiesz o czym pisze to edukuj się z innych tematów na forum, bo to nie jest taka prosta sprawa opisać wszystko co może być nie tak z mechanicznym wtryskiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
- Lokalizacja: Suwałki
Talerz w przeplywce jeest prosty, sprawdzalem i nie obciera , jest prosty. Wtrysk rozruchowy ma cos do tego jesli na ciepłym silniku pali na pb od strzala? Mam na 100% uszczelke pod glowica wydmuchana, mozliwe ze to moze byc tylko tego wina ? Wyczytalem gdzies ze jak czujnik jest uwalony to silnik nie ma zalacza ssania ale nie wglebiam sie w to narazie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Choć teraz doczytałem ze posiada lpg nie podobają mi sie te rzeczy :
Te objawy mogą tez wskazywać na padnięty układ wtryskowy. Zobacz jak zapali z odpiętym wtryskiwaczu rozruchowym z dwie próby z rana.
I niestety muszę ci powiedzieć ze kopiłeś sobie "bombe" pieniężna
Krzysio 2.3 pisze:Drugim problemem jest to , że trzyma za wysokie obroty, dzieje sie tak tylko wtedy kiedy troszke przybutuje. Wczesniej obroty trzymala normalnie i normalnie odpalala.
Biorąc po uwagę LPG pewnie było kombinowane przy regulatorze biegu jałowego bo musiało ciekawe czy go nie odcieli i nie ustawili przepustnice na stałe obroty.Krzysio 2.3 pisze:Wspominal że po odpieciu krokowca silnik nawet z obrotow nie zszedl.
Te objawy mogą tez wskazywać na padnięty układ wtryskowy. Zobacz jak zapali z odpiętym wtryskiwaczu rozruchowym z dwie próby z rana.
I niestety muszę ci powiedzieć ze kopiłeś sobie "bombe" pieniężna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
- Lokalizacja: Suwałki
Wczesniej tak nie bylo , trzymalo obroty rowne 1000/1100 na lpg bo nwm czy obroty byly regulowane. Zaczelo trzymac wieksze od kiedy zaczela ciezej palic. Zauwazylem na gumie od przeplywki ze sa 2 dziury.. i juz lapie lewe powietrze.
Lecimy z kolega zdejmowac glowice, maly remoncik jej sie przyda, uszczelnimy dolot itp , poskladamy i zobaczymy jak bd odpalac.
[ Dodano: 2015-11-17, 22:01 ]
Dzisiaj zdjelismy glowice, uszczelka nie wyglada zbyt ciekawie , zawory w dosyc dobrym stanie. Nie wiem czy to cos pomoze ale odkrecajac wtryski z rozdziellacza , z wtrysku rozruchowego dało straszne cisnienie i przez parenascie sekund wybijalo benzyne.
Lecimy z kolega zdejmowac glowice, maly remoncik jej sie przyda, uszczelnimy dolot itp , poskladamy i zobaczymy jak bd odpalac.
[ Dodano: 2015-11-17, 22:01 ]
Dzisiaj zdjelismy glowice, uszczelka nie wyglada zbyt ciekawie , zawory w dosyc dobrym stanie. Nie wiem czy to cos pomoze ale odkrecajac wtryski z rozdziellacza , z wtrysku rozruchowego dało straszne cisnienie i przez parenascie sekund wybijalo benzyne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Mi się wydaje że przez przewód w. rozruchowego paliwo wypchnął akumulator ciśnienia paliwa. A przy wtryskach nie wyleci dużo bo paliwo nie jest zbyt ściśliwe, przewody też są twarde czy też brak tam jest jakiejkolwiek poduszki powietrznej, która by wypchnęła paliwo.
To zdejmowanie głowicy to było po jakiejś diagnozie? Czy tylko tak profilaktycznie z nadzieją, że jakimś cudem rozwiąże to problemy (którego źródłem jest mechaniczny wtrysk a nie uszczelka pod głowicą albo sama głowica).Krzysio 2.3 pisze:Lecimy z kolega zdejmowac glowice, maly remoncik jej sie przyda, uszczelnimy dolot itp , poskladamy i zobaczymy jak bd odpalac.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W tych przewodach przekrój sporo większy wiec samo w sobie jest już akumulatorem. Zawsze jak rozkręcałem przy sprawnym wylatywało około 5ml co prawda nie tyle co przy rozruchowym ale na tyle by zobaczyć paliwo i to tez świadczy o sprawności mechanicznego.maciek889 pisze:przewody też są twarde czy też brak tam jest jakiejkolwiek poduszki powietrznej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
- Lokalizacja: Suwałki
Z pozostaalych wtryskow tez wybijalo paliwo, niewiiele ale wybilo taak jak kolega wyzej napisal jakies 5/10 ml . Uszczellka wypalona w kilku miejscach, trzeba bylo wyrywac Ją z bloku, kanaliki w uszczelce ktorymi przeplywal plyn w wiekszosci były zawalone jakiem czarno-pomaranczowym syfem..
[ Dodano: 2015-11-18, 09:12 ]
Bylo to po diagnozie. Sprawdziliśmy cisnienie na cylkach to na 2 bylo okolo 10/10.5 i w okolicach tych cylindrow byla wypalona i lekko przedmuchana uszczelka. Mniej wiecej na 300km zjadalo Mi litr plynu chlodzacego.
[ Dodano: 2015-11-18, 09:12 ]
Bylo to po diagnozie. Sprawdziliśmy cisnienie na cylkach to na 2 bylo okolo 10/10.5 i w okolicach tych cylindrow byla wypalona i lekko przedmuchana uszczelka. Mniej wiecej na 300km zjadalo Mi litr plynu chlodzacego.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie wszystkie kanały sa przelotowe uszczelka połowe blokuje ale to zobaczysz po nowej uszczelce bodajrze brzegowe cylindry mają wszystkie cztery, cylindry środkowe po dwie u gury i sam środek dodatkowo jeden na dole tak jakoś było bo z pamięci pisze.Krzysio 2.3 pisze:kanaliki w uszczelce ktorymi przeplywal plyn w wiekszosci były zawalone jakiem czarno-pomaranczowym syfem..