Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Vigasyu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2011, 14:36
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: Vigasyu » 18 sty 2015, 14:37

sprawdź krokowieć

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2015, 16:05

lukaszgucio1, jak był strzał to zerknął bym do przepływomierza

lukaszgucio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukaszgucio1 » 18 sty 2015, 17:57

właśnie się zastanawiam czy nie kupić obudowy od razu z przepływomierzem skoro za samą obudowę wołają po 200 a z przepływomierzem 400. Dzięki za odpowiedzi posprawdzam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2015, 17:59

lukaszgucio1, obadaj najpierw czy klapa chodzi luźno i nigdzie nie ociera a tu msz jak można zregenerować swój https://audi80.pl/b4-abk-nie-boj-sie ... t15251.htm

lukaszgucio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukaszgucio1 » 18 sty 2015, 18:50

mechanik przy wymianie rozrządu zaglądał do przepływomierza pod kątem właśnie chodzenia tej klapki, a czy taka praca silnika może być spowodowana źle ustawionym zapłonem? generalnie wyszło, ze poprzednie wymiany to była jakaś rzeźba i sobie panowie nanosili swoje pkt odniesienia, więc skoro rozrząd był przestawiony to i zapłon może być pokićkany. Z drugiej strony nie odczuwam problemów z pracą silnika podczas jazdy, przyspiesza, nie przerywa i płynnie ciągnie do wysokich obrotów. Pojeżdżę po magikach jak mi się sesja zluzuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2015, 18:56

lukaszgucio1 pisze:a czy taka praca silnika może być spowodowana źle ustawionym zapłonem?
raczej nie wydaje mi się ale w ABK dobrze ustawiony zapłon to podstawa a jak to zrobić dobrze jest na forum opisane
lukaszgucio1 pisze:Pojeżdżę po magikach jak mi się sesja zluzuje.
ja bym wybrał jednego dobrego mechanika niż kilku magików ;-)

lukaszgucio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukaszgucio1 » 16 mar 2015, 16:05

Trochę czasu minęło jednakże w końcu znalazłem czas na zajęcie się audi i czuję się zobowiązany do napisania, że pomogło przeczyszczenie krokowca. Wymieniłem poklejoną obudowę filtra powietrza na całą. Klapka przepływomierza nie wygląda na pogiętą chodzi luźno, więc na razie dam przepływce spokój(chociaż już prawie jechałem z nią do boscha na regeneracje). Fura dostała też nową kopułkę, palec, świece, przewody WN i cewkę jednak nie sądzę aby to falowanie miało związek z zapłonem. Kręcąc się po parkingu zagrało mi głośno wspomaganie, wyczuwam kolejne wydatki... chociaż mam nadzieje że był to pojedyńczy incydent.

Dominik1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33

[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku

Post autor: Dominik1234 » 18 lis 2015, 23:49

Witam wszyskich
Mam problem z obrotami na biegu jałowym przy zimnym silniku, w chłodniejsze dni od około 7°C w dół samochód nie utrzymuje stałych obotów, obroty spadają do 600rpm po czym rosną do 1600-1700 wygląda to tak jakbym dodawał gazu, zdarzy się też że zgaśnie gdy dojażdzam do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło,przy odpaleniu w środku nocy tj. Około 0-1°C przez pierwsze 20sekund muszę sam dodawać gazu inaczej padnie.
Samochód to b4 z silnikiem abk z LPG na pokładzie, dodam że dzieje się tak i na gazie i na benzynie a po 5minutach problem ustępuje , myślałem o czyszczeniu/wymianie silniczka krokowego
Może miał ktoś podobny problem?

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 19 lis 2015, 01:06

Zrób to właśnie w pierwszej kolejności czyli wyczyść regulator biegu jałowego w Benz ekstrakcyjnej

Dominik1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33

Post autor: Dominik1234 » 19 lis 2015, 02:46

A co z przekaźnikiem 30? Może też być jego wina?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2015, 09:03

Dominik1234, a co za instalacja lpg :?:

Dominik1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33

Post autor: Dominik1234 » 19 lis 2015, 11:05

Instalacja 2 generacji, ale oboty ustawiamy takim pokrętłem, także sam nie wiem czy silnik krokowy ma coś do tego

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lis 2015, 11:27

Dominik1234 pisze:Instalacja 2 generacji, ale oboty ustawiamy takim pokrętłem, także sam nie wiem czy silnik krokowy ma coś do tego
To masz już pewnie coś podrutowane przez niekompetentnych majstrów. Bo w silnikach z obrotami sterowanymi przez ECU nie powinno się niczego regulować (jedynie w przypadku wymiany części, które wymagają montażu w odpowiedniej pozycje reguluje się aby trzymało fabryczne wartości).

Niektórzy robią tak, że gdy silnik źle pracuje na benzynie przez złą dawkę paliwa (np. z powodu uszkodzonego przepływomierza albo dziurawego dolotu powietrza) to podkręcają przepustnicę ale, że na gazie dostaje lepiej dobraną mieszankę i ma wyższe obroty to też regulują reduktor, aby zubażając mieszankę obniżyć obroty.
Silnik benzynowy to nie diesel, że obroty i moc reguluje się samą dawką paliwa a powietrza może sobie ssać ile mu się podoba.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2015, 14:01

Dominik1234, może zapodaj jakąś fotkę jak to u ciebie jest to może do czegoś dojdziemy, bo jak pisze maciek889, coś masz podrutowane.

Dominik1234
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33

Post autor: Dominik1234 » 20 lis 2015, 18:24

Obrazek
Dzisiaj rano zgasł mi na skrzyżowaniu na gazie, pozatym pobawiłem się nim trochę i zaobserwowałem że na benzynie działa gorzej niż na gazie, co nie zmienia faktu że na gazie też nie pracuje równo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl