[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
lukaszgucio1, obadaj najpierw czy klapa chodzi luźno i nigdzie nie ociera a tu msz jak można zregenerować swój https://audi80.pl/b4-abk-nie-boj-sie ... t15251.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Wrocław
mechanik przy wymianie rozrządu zaglądał do przepływomierza pod kątem właśnie chodzenia tej klapki, a czy taka praca silnika może być spowodowana źle ustawionym zapłonem? generalnie wyszło, ze poprzednie wymiany to była jakaś rzeźba i sobie panowie nanosili swoje pkt odniesienia, więc skoro rozrząd był przestawiony to i zapłon może być pokićkany. Z drugiej strony nie odczuwam problemów z pracą silnika podczas jazdy, przyspiesza, nie przerywa i płynnie ciągnie do wysokich obrotów. Pojeżdżę po magikach jak mi się sesja zluzuje.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
raczej nie wydaje mi się ale w ABK dobrze ustawiony zapłon to podstawa a jak to zrobić dobrze jest na forum opisanelukaszgucio1 pisze:a czy taka praca silnika może być spowodowana źle ustawionym zapłonem?
ja bym wybrał jednego dobrego mechanika niż kilku magikówlukaszgucio1 pisze:Pojeżdżę po magikach jak mi się sesja zluzuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Wrocław
Trochę czasu minęło jednakże w końcu znalazłem czas na zajęcie się audi i czuję się zobowiązany do napisania, że pomogło przeczyszczenie krokowca. Wymieniłem poklejoną obudowę filtra powietrza na całą. Klapka przepływomierza nie wygląda na pogiętą chodzi luźno, więc na razie dam przepływce spokój(chociaż już prawie jechałem z nią do boscha na regeneracje). Fura dostała też nową kopułkę, palec, świece, przewody WN i cewkę jednak nie sądzę aby to falowanie miało związek z zapłonem. Kręcąc się po parkingu zagrało mi głośno wspomaganie, wyczuwam kolejne wydatki... chociaż mam nadzieje że był to pojedyńczy incydent.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33
[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku
Witam wszyskich
Mam problem z obrotami na biegu jałowym przy zimnym silniku, w chłodniejsze dni od około 7°C w dół samochód nie utrzymuje stałych obotów, obroty spadają do 600rpm po czym rosną do 1600-1700 wygląda to tak jakbym dodawał gazu, zdarzy się też że zgaśnie gdy dojażdzam do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło,przy odpaleniu w środku nocy tj. Około 0-1°C przez pierwsze 20sekund muszę sam dodawać gazu inaczej padnie.
Samochód to b4 z silnikiem abk z LPG na pokładzie, dodam że dzieje się tak i na gazie i na benzynie a po 5minutach problem ustępuje , myślałem o czyszczeniu/wymianie silniczka krokowego
Może miał ktoś podobny problem?
Mam problem z obrotami na biegu jałowym przy zimnym silniku, w chłodniejsze dni od około 7°C w dół samochód nie utrzymuje stałych obotów, obroty spadają do 600rpm po czym rosną do 1600-1700 wygląda to tak jakbym dodawał gazu, zdarzy się też że zgaśnie gdy dojażdzam do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło,przy odpaleniu w środku nocy tj. Około 0-1°C przez pierwsze 20sekund muszę sam dodawać gazu inaczej padnie.
Samochód to b4 z silnikiem abk z LPG na pokładzie, dodam że dzieje się tak i na gazie i na benzynie a po 5minutach problem ustępuje , myślałem o czyszczeniu/wymianie silniczka krokowego
Może miał ktoś podobny problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To masz już pewnie coś podrutowane przez niekompetentnych majstrów. Bo w silnikach z obrotami sterowanymi przez ECU nie powinno się niczego regulować (jedynie w przypadku wymiany części, które wymagają montażu w odpowiedniej pozycje reguluje się aby trzymało fabryczne wartości).Dominik1234 pisze:Instalacja 2 generacji, ale oboty ustawiamy takim pokrętłem, także sam nie wiem czy silnik krokowy ma coś do tego
Niektórzy robią tak, że gdy silnik źle pracuje na benzynie przez złą dawkę paliwa (np. z powodu uszkodzonego przepływomierza albo dziurawego dolotu powietrza) to podkręcają przepustnicę ale, że na gazie dostaje lepiej dobraną mieszankę i ma wyższe obroty to też regulują reduktor, aby zubażając mieszankę obniżyć obroty.
Silnik benzynowy to nie diesel, że obroty i moc reguluje się samą dawką paliwa a powietrza może sobie ssać ile mu się podoba.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 lis 2015, 23:33