[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Fahren, w tym miejscu zwykle bywają czujniki temp ecu tu jest chyba jakaś zaślepka bo silnik prawdopodobnie nie posiada ecu - celowo piszę prawdopodobnie bo nie znam tego silnika ale patrząc na mechanicznie sterowaną pompę to jest wielce prawdopodobne.
Druga sprawa termostaty zwykle w audi 80 bywają na dole za pompą wody a nie tu więc wprowadziłeś nas trochę w błąd pisząc że masz odpowietrznik za termostatem.
Chyba że tu jest jakoś inaczej to zwracam honor
Druga sprawa termostaty zwykle w audi 80 bywają na dole za pompą wody a nie tu więc wprowadziłeś nas trochę w błąd pisząc że masz odpowietrznik za termostatem.
Chyba że tu jest jakoś inaczej to zwracam honor
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Termostat powinien być albo inaczej, ma być tu fotka poniżej, tak przynajmniej podaje etka czyli jest jak chyba we wszystkich modelach 80
Innymi słowy to że górny wąż jest ciepły wcale nie oznacza że termostat działa lub nie, bo płyn krąży przez zbiorniczek wyrównawczy. W A80 są dwa obiegi wody mały i duży.
Jeśli jest jak wcześniej pisałeś że dół chłodnicy zimny to obstawiam że termostat nie działa.
Innymi słowy to że górny wąż jest ciepły wcale nie oznacza że termostat działa lub nie, bo płyn krąży przez zbiorniczek wyrównawczy. W A80 są dwa obiegi wody mały i duży.
Jeśli jest jak wcześniej pisałeś że dół chłodnicy zimny to obstawiam że termostat nie działa.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tak bardzo możliwe kolega już wcześniej mnie tak zamotał że hoho ale ja widzę tylko jakby kawałek czegoś i nie wiem czy to jakaś zaślepka czy kawałek czujnika. No i zdjęcie cit kiepskie i nie wiele widać.1,6td pisze:Kolego na górze to nie jest żadna zaślepka tylko powinien tam być czujnik 2-pinowy,
A skoro wskaźnik działa tzn. że ktoś gdzieś jakiś czujnik musiał podłączyć.
moim zdaniem nie spadła tylko widzisz nie poprawne dane. Opcje są dwie albo czujnik do bani albo uszkodzenie jest w liczniku, może stabilizator lub zimne luty + wymiana tego termostatu.Fahren pisze:Ale jakie masz inne wyjaśnienie, żeby w minutę temperatura spadła o jakieś 10 stopni zanim dolewka gdziekolwiek poszła?
Ale na początek należałoby zlokalizować gdzie ta woda się podziewa, jeśli nie gdzie nie wycieka to jest tylko jedna możliwość czyli do silnika, co oznacza uszczelkę pod głowicą.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
żeby był jasność to jest tylko pokrywa zaworów. Ona leży na głowicy a głowica leży na bloku i to ta druga uszczelka mogła ci pójść zaznaczam mogła.Fahren pisze:Żeby była jasność - głowica jest tam, gdzie są krzywki, czyli odkręcam tą część, która je okrywa i uszczelkę kładę między właśnie zdjętą pokrywę, a blok, zgadza się?
Po drugie by ją wymienić trzeba trochę wiedzy mieć bo trzeba rozpiąć rozrząd i co najważniejsze dobrze go potem spiąć a Ty skro pytasz o takie rzeczy to sądzę że jej nie masz i sam tego nie zrobisz.
Dlatego zanim cokolwiek będziesz z tym robił sprawdź czy to aby na pewno to :!:
ps A zapomniałem dodać że koszt taki będzie do ok 1000 zł bo przy tej okzaii należałoby jeszcze kilka rzeczy wymienić.
Fakt, zbyt zaawansowanych rzeczy przy silniku nie robiłem, temu wolę dopytać, niż rozwalić przypadkiem.
Przed czwartkiem z braku czasu wiedzieć nie będę na pewno. Wpierw termostat i połatany wąż do wymiany, zobaczę, co i czy coś to dało. Mniemam, że jeśli nie, to jednak ta uszczelka.
Właśnie zajrzałem pod maskę w poszukiwaniu gdzie mniej więcej ta uszczelka jest i być może pewną wskazówką będzie mokry dół osłony paska rozrządu. Mniej więcej przy wsuwce do silnika.
Przy okazji - gdybym jeździł bez termostatu, to efektem byłby tylko ciągle puszczony duży obieg, jak rozumiem. Czyli efekt taki, jak przy otwartym termostacie. Jak to wpłynie na silnik?
Do PS - Kilka rzeczy, tj pasek rozrządu i pompę wody zgaduję. I olej. Coś jeszcze?
Przed czwartkiem z braku czasu wiedzieć nie będę na pewno. Wpierw termostat i połatany wąż do wymiany, zobaczę, co i czy coś to dało. Mniemam, że jeśli nie, to jednak ta uszczelka.
Właśnie zajrzałem pod maskę w poszukiwaniu gdzie mniej więcej ta uszczelka jest i być może pewną wskazówką będzie mokry dół osłony paska rozrządu. Mniej więcej przy wsuwce do silnika.
Przy okazji - gdybym jeździł bez termostatu, to efektem byłby tylko ciągle puszczony duży obieg, jak rozumiem. Czyli efekt taki, jak przy otwartym termostacie. Jak to wpłynie na silnik?
Do PS - Kilka rzeczy, tj pasek rozrządu i pompę wody zgaduję. I olej. Coś jeszcze?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie to nie to, gdy ta uszczelka padnie częstym przypadkiem jest wywalanie wody na zewnątrz przy połączeniach przewodów, korkiem od zbiorniczka lub rozerwanie przewodów ale także może wciągać wodę do cylindra lub częstszy to to że płyn będzie dostawał się do oleju.Fahren pisze:Właśnie zajrzałem pod maskę w poszukiwaniu gdzie mniej więcej ta uszczelka jest i być może pewną wskazówką będzie mokry dół osłony paska rozrządu. Mniej więcej przy wsuwce do silnika.
będzie dużo więcej palił bo długo będzie się nagrzewałFahren pisze:Przy okazji - gdybym jeździł bez termostatu, to efektem byłby tylko ciągle puszczony duży obieg, jak rozumiem. Czyli efekt taki, jak przy otwartym termostacie. Jak to wpłynie na silnik?
filtr oleju, płyn chłodniczy, uszczelki kolektora wydechowego i ssącego a takę uszczelniacze dobrze by było wymienić no i planowanie głowicy w razie potrzeby.Fahren pisze:Do PS - Kilka rzeczy, tj pasek rozrządu i pompę wody zgaduję. I olej. Coś jeszcze?