Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2015, 15:25

Fahren, w tym miejscu zwykle bywają czujniki temp ecu tu jest chyba jakaś zaślepka bo silnik prawdopodobnie nie posiada ecu - celowo piszę prawdopodobnie bo nie znam tego silnika ale patrząc na mechanicznie sterowaną pompę to jest wielce prawdopodobne.
Druga sprawa termostaty zwykle w audi 80 bywają na dole za pompą wody a nie tu więc wprowadziłeś nas trochę w błąd pisząc że masz odpowietrznik za termostatem.
Chyba że tu jest jakoś inaczej to zwracam honor :-)

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 16:15

Zdjęcie nr 3. - rura, na której jest napis idzie do chłodnicy na górę. Logicznym dla mnie, że skoro się grzeje, to termostat tamtędy wodę puszcza, więc wpięty do termostatu jest

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2015, 16:39

Termostat powinien być albo inaczej, ma być tu fotka poniżej, tak przynajmniej podaje etka czyli jest jak chyba we wszystkich modelach 80

Obrazek

Innymi słowy to że górny wąż jest ciepły wcale nie oznacza że termostat działa lub nie, bo płyn krąży przez zbiorniczek wyrównawczy. W A80 są dwa obiegi wody mały i duży.

Jeśli jest jak wcześniej pisałeś że dół chłodnicy zimny to obstawiam że termostat nie działa.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 18:01

Czyli - wykręcić, wrzucić we wrzątek i czekać na efekty?

1,6td

Post autor: 1,6td » 21 lis 2015, 18:15

Kolego na górze to nie jest żadna zaślepka tylko powinien tam być czujnik 2-pinowy,który odpowiada za wskazania temperatury na zegarach.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 18:22

Tą czujkę mam w zbiorniczku wyrównawczym. Mniemam po tym, że jak dolewałem wody, to jeszcze przed odpaleniem temperatura spadała na wskaźniku o dobre 10 stopni.

1,6td

Post autor: 1,6td » 21 lis 2015, 18:30

W którym miejscu ją masz wpiętą w tym zbiorniczku,ja jedynie co tam mam to czujnik odpowiadający za stan płynu który jest na dole zbiorniczka.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 18:38

No to o tym mówię. Ale jakie masz inne wyjaśnienie, żeby w minutę temperatura spadła o jakieś 10 stopni zanim dolewka gdziekolwiek poszła? Ktoś się kabelkami bawił i wskaźnik podpiął pod kontrolkę?

1,6td

Post autor: 1,6td » 21 lis 2015, 18:50

Czyli ktoś ładną huj..e wykonał.Jak przekręcisz kluczyk to mryga na zegarach kontrolka od płynu.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 18:54

No tak. I wskaźnik temp też działa.

Wg zdjęcia to przy najniższej rurze są śruby wprowadzone w pompę. Termostat jest najpewniej tam?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2015, 19:25

1,6td pisze:Kolego na górze to nie jest żadna zaślepka tylko powinien tam być czujnik 2-pinowy,
no tak bardzo możliwe kolega już wcześniej mnie tak zamotał że hoho ale ja widzę tylko jakby kawałek czegoś i nie wiem czy to jakaś zaślepka czy kawałek czujnika. No i zdjęcie cit kiepskie i nie wiele widać.
A skoro wskaźnik działa tzn. że ktoś gdzieś jakiś czujnik musiał podłączyć.
Fahren pisze:Ale jakie masz inne wyjaśnienie, żeby w minutę temperatura spadła o jakieś 10 stopni zanim dolewka gdziekolwiek poszła?
moim zdaniem nie spadła tylko widzisz nie poprawne dane. Opcje są dwie albo czujnik do bani albo uszkodzenie jest w liczniku, może stabilizator lub zimne luty + wymiana tego termostatu.

Ale na początek należałoby zlokalizować gdzie ta woda się podziewa, jeśli nie gdzie nie wycieka to jest tylko jedna możliwość czyli do silnika, co oznacza uszczelkę pod głowicą.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 20:23

Żeby była jasność - głowica jest tam, gdzie są krzywki, czyli odkręcam tą część, która je okrywa i uszczelkę kładę między właśnie zdjętą pokrywę, a blok, zgadza się?

Jak wspominałem, diesli się dopiero uczę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2015, 20:39

Fahren pisze:Żeby była jasność - głowica jest tam, gdzie są krzywki, czyli odkręcam tą część, która je okrywa i uszczelkę kładę między właśnie zdjętą pokrywę, a blok, zgadza się?
żeby był jasność ;-) to jest tylko pokrywa zaworów. Ona leży na głowicy a głowica leży na bloku i to ta druga uszczelka mogła ci pójść zaznaczam mogła.
Po drugie by ją wymienić trzeba trochę wiedzy mieć bo trzeba rozpiąć rozrząd i co najważniejsze dobrze go potem spiąć a Ty skro pytasz o takie rzeczy to sądzę że jej nie masz i sam tego nie zrobisz.
Dlatego zanim cokolwiek będziesz z tym robił sprawdź czy to aby na pewno to :!:

ps A zapomniałem dodać że koszt taki będzie do ok 1000 zł bo przy tej okzaii należałoby jeszcze kilka rzeczy wymienić.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 20:48

Fakt, zbyt zaawansowanych rzeczy przy silniku nie robiłem, temu wolę dopytać, niż rozwalić przypadkiem.

Przed czwartkiem z braku czasu wiedzieć nie będę na pewno. Wpierw termostat i połatany wąż do wymiany, zobaczę, co i czy coś to dało. Mniemam, że jeśli nie, to jednak ta uszczelka.

Właśnie zajrzałem pod maskę w poszukiwaniu gdzie mniej więcej ta uszczelka jest i być może pewną wskazówką będzie mokry dół osłony paska rozrządu. Mniej więcej przy wsuwce do silnika.

Przy okazji - gdybym jeździł bez termostatu, to efektem byłby tylko ciągle puszczony duży obieg, jak rozumiem. Czyli efekt taki, jak przy otwartym termostacie. Jak to wpłynie na silnik?

Do PS - Kilka rzeczy, tj pasek rozrządu i pompę wody zgaduję. I olej. Coś jeszcze?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2015, 21:11

Fahren pisze:Właśnie zajrzałem pod maskę w poszukiwaniu gdzie mniej więcej ta uszczelka jest i być może pewną wskazówką będzie mokry dół osłony paska rozrządu. Mniej więcej przy wsuwce do silnika.
nie to nie to, gdy ta uszczelka padnie częstym przypadkiem jest wywalanie wody na zewnątrz przy połączeniach przewodów, korkiem od zbiorniczka lub rozerwanie przewodów ale także może wciągać wodę do cylindra lub częstszy to to że płyn będzie dostawał się do oleju.
Fahren pisze:Przy okazji - gdybym jeździł bez termostatu, to efektem byłby tylko ciągle puszczony duży obieg, jak rozumiem. Czyli efekt taki, jak przy otwartym termostacie. Jak to wpłynie na silnik?
będzie dużo więcej palił bo długo będzie się nagrzewał
Fahren pisze:Do PS - Kilka rzeczy, tj pasek rozrządu i pompę wody zgaduję. I olej. Coś jeszcze?
filtr oleju, płyn chłodniczy, uszczelki kolektora wydechowego i ssącego a takę uszczelniacze dobrze by było wymienić no i planowanie głowicy w razie potrzeby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl