[B4 1.9 1Z] zapowietrza sie, odpala tylko z plaka
[B4 1.9 1Z] zapowietrza sie, odpala tylko z plaka
Heloł :mrgreen:
Pacjent to audi 80 B4 avant 95" 1.9TDI 90KM 1Z na pierburgu. Auto przyjechało do mnie z uszkodzonym kołem zamachowym (brakowało kilku zębów). Koło i rozrusznik został wymieniony na inny. Po tym zabiegu auto bardzo się zapowietrza (już wcześniej od jakiegoś czasu miało z tym problem Niemiec nie mógł sobie z tym poradzić). W aucie jest prawie nowy filtr boscha z 2 rurkami (wejście i wyjście) i zawór zwrotny między wyjściem z pompy a zbiornikiem czyli na powrocie. Auto odpala z plaka może chodzić 30 minut, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu od razu po zgaszeniu auto już nie chce odpalić. W przewodach widać powietrze nawet sporo. Próbowałem dziś odpalić auto z "bańki" odłączyłem przewody idące od pompy i wsadziłem do kanistra z ropa (kanister robi za bak a dzięki bardzo krótkim rurką pompa powinna zaciągnąć ropę i odpalić) by sprawdzić czy sam silnik ma problem z odpaleniem czy przewody paliwowe czy bak łapią gdzieś powietrze. Gdzieś wyczytałem ze auto powinno w ten sposób odpalić niestety moje nie chce odpalić, wcześniej udało mi się rozładować aku. Zaczynają mi się kończyć opcje. W aucie nie zapalała się też kontrolka od świeć żarowych ale w garażu miałem ponad 10 stopni więc jak dobrze kojarzę nie powinna ale mimo wszystko nie łączył bym tych rzeczy ze sobą bo z plaka auto odpaliło. Jakieś propozycje?
Pacjent to audi 80 B4 avant 95" 1.9TDI 90KM 1Z na pierburgu. Auto przyjechało do mnie z uszkodzonym kołem zamachowym (brakowało kilku zębów). Koło i rozrusznik został wymieniony na inny. Po tym zabiegu auto bardzo się zapowietrza (już wcześniej od jakiegoś czasu miało z tym problem Niemiec nie mógł sobie z tym poradzić). W aucie jest prawie nowy filtr boscha z 2 rurkami (wejście i wyjście) i zawór zwrotny między wyjściem z pompy a zbiornikiem czyli na powrocie. Auto odpala z plaka może chodzić 30 minut, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu od razu po zgaszeniu auto już nie chce odpalić. W przewodach widać powietrze nawet sporo. Próbowałem dziś odpalić auto z "bańki" odłączyłem przewody idące od pompy i wsadziłem do kanistra z ropa (kanister robi za bak a dzięki bardzo krótkim rurką pompa powinna zaciągnąć ropę i odpalić) by sprawdzić czy sam silnik ma problem z odpaleniem czy przewody paliwowe czy bak łapią gdzieś powietrze. Gdzieś wyczytałem ze auto powinno w ten sposób odpalić niestety moje nie chce odpalić, wcześniej udało mi się rozładować aku. Zaczynają mi się kończyć opcje. W aucie nie zapalała się też kontrolka od świeć żarowych ale w garażu miałem ponad 10 stopni więc jak dobrze kojarzę nie powinna ale mimo wszystko nie łączył bym tych rzeczy ze sobą bo z plaka auto odpaliło. Jakieś propozycje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
- diesel-inside
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 maja 2015, 21:03
- Lokalizacja: ZS
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie ,ma mrugnąć na sekundę za każdym przekręceniem kluczka ,w temp.kiedy jeszcze świece nie grzeją .Wyjątkiem są tu starsze audi z nastawnikiem potencjometryczym ,gdzie kontrolka zapala się dopiero jak grzeją świece.Ale gdyby ECU nie miało zasialnia,to by na pewno nie chodziło jak piszeszdiesel-inside pisze:kontrolka swiec zarowych zawsze musi sie zapalic
tylko gasło by zaraz po odstawieniu plaka ...a skoro chodzi po jego odstawieniu ,to ecu pracuje ,utrzymując nastawnik w "pracy "....skoro nie pomaga zasilenie w paliwo na krótko z kaństra ,to najprawdopodobniej "wysypał " się zaworek ciśnienia wewnętrznego w pompie ...wysypał się dosłownie ,czyli wypadło zabezpieczenie ,wypadł tłoczek i pompa za nic nie utrzyma paliwa ,które cofa się od razu po zgaszeniu i nie mozna odpalić .A to <ok>Arturo997 pisze: Auto odpala z plaka może chodzić 30 minut
zawór zwrotny na powrocie ,to już kompletnie bez sensu :roll: zasadniczo wszelkie zawory zwrotne są tu zbędne ,a jeżeli już zakładamy ,to jedyny jaki może się przydać ,to na przewodzie zasilającym ,idącym ze zbiornika do filtra paliwa....wtedy przy grzebaniu przy filtrze ,nie cofnie nam się paliwo do zbiornika ...w sumie najlepsza jest pompka gruszka ,i żadne zawory nie są wtedy do niczego potrzebneArturo997 pisze: W aucie jest zawór zwrotny między wyjściem z pompy a zbiornikiem czyli na powrocie
elbula, jeśli chodzi o przewody pod autem to były suche ale łączone w kilku miejscach i w sumie jestem juz na etapie ich wymiany - będą zamontowane ori przewody z innego audi
Tomcionerwus, filtr paliwa był dobrze założony ale nakrętka pod nim jest uszkodzona uszczelka reż dosyć twarda uda mi się kupić samą nakrętkę czy muszę kupić cały filtr? Uszczelka tez wleci nowa.
diesel-inside, gdzie znajdę ten przekaznik? W skrzynce czy pod kierownica? Jak sprawdzić ten zaworek w pompie?
MUNIOR, przyjacielu a nie wybierasz się czasem do mnie? :mrgreen: jak sprawdzić ten zaworek ciśnienia wewnątrznego w pompie? Bede sam w stanie to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć pompę i ja rozebrać? Ten dodatkowy zawór zwrotny chyba i tak jest popsuty bo powietrze ustami jestem w stanie przepchnac u jedna i drugą stronę u jedna leci bez problemu w drugą muszę się trochę postarać no ale powietrze bardzo delikatnie leci a według mnie nie powinno. Chyba postaram się wszystko poskładać bez niego będzie mniej laczen poza tym nie wygląda za ciekawe i może łapać powietrze.
Dzięki za pomoc w poniedziałek pewnie skończę montować nowe przewody i rzucę okiem na te rzeczy. Nowe przewody przedmucham powietrzem do baku przy okazji jak mam odpiete przewody tez warto dmuchać powietrzem? Czy lepiej nie ryzykować uszkodzeniem czegoś tam?
Tomcionerwus, filtr paliwa był dobrze założony ale nakrętka pod nim jest uszkodzona uszczelka reż dosyć twarda uda mi się kupić samą nakrętkę czy muszę kupić cały filtr? Uszczelka tez wleci nowa.
diesel-inside, gdzie znajdę ten przekaznik? W skrzynce czy pod kierownica? Jak sprawdzić ten zaworek w pompie?
MUNIOR, przyjacielu a nie wybierasz się czasem do mnie? :mrgreen: jak sprawdzić ten zaworek ciśnienia wewnątrznego w pompie? Bede sam w stanie to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć pompę i ja rozebrać? Ten dodatkowy zawór zwrotny chyba i tak jest popsuty bo powietrze ustami jestem w stanie przepchnac u jedna i drugą stronę u jedna leci bez problemu w drugą muszę się trochę postarać no ale powietrze bardzo delikatnie leci a według mnie nie powinno. Chyba postaram się wszystko poskładać bez niego będzie mniej laczen poza tym nie wygląda za ciekawe i może łapać powietrze.
Dzięki za pomoc w poniedziałek pewnie skończę montować nowe przewody i rzucę okiem na te rzeczy. Nowe przewody przedmucham powietrzem do baku przy okazji jak mam odpiete przewody tez warto dmuchać powietrzem? Czy lepiej nie ryzykować uszkodzeniem czegoś tam?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W najprostszy dostępny sposób <ok> odkręcić i zweryfikować stan..."wysypany" widać już podczas wyciągania ,bo wnetrznosci zostają w pompie 8-) Zaworek siedzi po lewej stronie wejscia paliwa do pompy ,mozna go próbować odkręcić zwykłą płaską dziesiątkąArturo997 pisze: jak sprawdzić ten zaworek ciśnienia wewnątrznego w pompie?
Utrzymuje ciśnienie ok.4-4,5 bara , powyżej puszczakikut104 pisze:w jaki sposób sprawdzić zaworek na powrocie, ten na deklu nastawnika? Czy on działa jedynie jako zawór zwrotny (puszcza tylko w jedną stronę) czy jako przelewowy (utrzymuje jakieś ciśnienie a resztę puszcza do zbiornika)?
Czyli jak dobrze was zrozumiałem jeśli pompa była by w 100 % sprawa to powinna sama zaciągnąć paliwo z kanistra? Kanister jest w komorze silnika a przewody mają kolo 50cm między pompą a kanistrem. Muszę doprowadzić pompę by była w stanie zaciągnąć paliwo a później auto odpalalo normalnie z kanistra.
MUNIOR, zaworek siedzi po lewej stronie wejścia paliwa do pompy stojąc przed autem i patrząc pod maskę? Wystarczy ze go wykrece i poskladam w kolejności jak Francis1982, opisał w swoim temacie ? Nie zabardzo tylko zrozumiałem jak go wyregulować czym regulować i gdzie wkręcić manometr?
MUNIOR, zaworek siedzi po lewej stronie wejścia paliwa do pompy stojąc przed autem i patrząc pod maskę? Wystarczy ze go wykrece i poskladam w kolejności jak Francis1982, opisał w swoim temacie ? Nie zabardzo tylko zrozumiałem jak go wyregulować czym regulować i gdzie wkręcić manometr?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
O ile kogoś wczesniej nie swędziały ręce i go nie wbił od góry ,co często kończy się "wypadnieciem " dołu , to nic w nim nie regulujesz ,bo fabryka wbiła tyle ile trzeba ...jak się wysypał ,wystarczy złożć z powrotem i nie zapomnieć o wymianie oringówArturo997 pisze: Nie zabardzo tylko zrozumiałem jak go wyregulować
<ok>Arturo997 pisze:Czyli jak dobrze was zrozumiałem jeśli pompa była by w 100 % sprawa to powinna sama zaciągnąć paliwo z kanistra?
bozmek pisze:ale musi być zalana ropa bo sucha pompa ci nie zaciągnie paliwa
Czyli szukam kolo wejścia paliwa czegoś co odkręce kluczem 10 i składam na nowo. Ile tam jest oringow? Tylko między obudowa a ta śruba na klucz 10? Kupię w sklepie motoryzacyjnym czy tylko ASO? Pytam ile powinno być bo nie wiem czy ktoś tam wcześniej nie zaglądał. Pompę mogę zalać po przez walnie ropy przez lejek w rurkę zasilania pompy? Trzeba ręcznie kręcić silnikiem żeby się napełnia czy tylko zalać?