Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6] [td] [b3] problem z ladowaniem?

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 paź 2015, 19:39

Przy włączonym 14,30
Przy wyłączonym ponad 12, nie pamiętam w tej chwili dokładnie ale mogę to iść jeszcze sprawdzić

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2015, 19:52

lord_yabol, no to wychodzi że oki, obroty masz nie za niskie? może coś nie tak ze wzbudzaniem atka

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 23 paź 2015, 20:59

Byłem popatrzeć jeszcze raz.
Wyłączony silnik 12.75
zaraz po włączeniu z tych 12.75 rośnie do 14.30 więc z ładowaniem raczej nie ma problemu. Sprawdze jeszcze raz rano jak silnik będzie zimny całkowicie.
Co do rozruchu to nie ma żadnego problemu, pali praktycznie zawsze na rys, rzadko kiedy zdarzy się żeby zarzęził.

[ Dodano: 2015-10-23, 20:59 ]
Pytanie, czy ten regulator napięcia będe w stanie wymienić sam? Dodam, że jestem laik jeśli chodzi o zabawy z mechaniką samochodową

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2015, 21:06

lord_yabol pisze:Pytanie, czy ten regulator napięcia będe w stanie wymienić sam?
myślę że, tak

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 21 lis 2015, 22:20

Doszedł mi inny problem :(

Auto potrafi zgasnąć samo i nie da się go zapalić (uwaga! przez dosłownie kilkadziesiąt sekund)
Jak to wygląda?
Mianowicie, stało się to kilka razy kiedy silnik był na wolnych obrotach (postój).
Zgasł silnik, zgasły wszystkie kontrolki, ale światła i radio nadał były włączone. Przy próbie zapalenia kluczykiem rozrusznik normalnie kręci, ale silnik nie zapala. Nawet na biegu auto nie zapala. Wystarczy (przynajmniej do tej pory wystarczało) odczekać kilkadziesiąt sekund i wszystko wraca do normy, po przekręceniu kluczyka, kontrolki się zapalają i można uruchomić silnik.

Ktoś miał podobny problem?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2015, 23:32

lord_yabol pisze:Wystarczy (przynajmniej do tej pory wystarczało) odczekać kilkadziesiąt sekund i wszystko wraca do normy, po przekręceniu kluczyka, kontrolki się zapalają i można uruchomić silnik.
Pewnie kostka stacyjki wysiada. Zanim zapytasz dlaczego światła działały to odpowiadam że to jest osobny niezależny od zapłonu obwód w kostce stacyjki.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 lis 2015, 10:21

maciek889 pisze:Pewnie kostka stacyjki wysiada. Zanim zapytasz dlaczego światła działały to odpowiadam że to jest osobny niezależny od zapłonu obwód w kostce stacyjki.
Ale czy z powodu tej kostki nie mógłbym zapalić auta nawet na biegu?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 12:17

Jak kontrolki się nie świeciły to nie było też zasilania na zaworze odcinającym paliwo więc nie dziwne że nie odpalił.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 lis 2015, 18:31

maciek889 pisze:Jak kontrolki się nie świeciły to nie było też zasilania na zaworze odcinającym paliwo więc nie dziwne że nie odpalił.
Zainteresuję się ty przy najblizej okazji.
A teraz wracając jeszcze do poprzedniego problemu z regulatorem napięcia.
w ogóle okazało się, że alternator jest w rozsypce i trzeba go wymienić.
Alternator został wymieniony na jakąś używke w lepszym stanie + nowy regulator i ładowanie jest na poziomie ~13.60, jest to dopuszczalne?
Nadal jest problem z kontrolką od ciśnienia oleju (włącza się ten brzęczek przy okazji) kiedy silnik jest na niskich obrotach.

Już nie wiem co z tym zrobić :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 18:51

lord_yabol pisze: Nadal jest problem z kontrolką od ciśnienia oleju (włącza się ten brzęczek przy okazji) kiedy silnik jest na niskich obrotach.
A to wymianie alternatora się stało? Może sygnał obrotów z alternatora jest źle podłączony. Sygnał obrotów jest potrzebny aby moduł od kontrolki ciśnienia oleju wiedział kiedy brać pod uwagę odczyty z drugiego czujnika ciśnienia oleju.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 lis 2015, 18:54

Działo się to przed wymianą też, dlatego teraz nie wiem czy problem siedzi gdzieś w kabelkach czy już w samym czujniku ciśnienia czy w ogóle problem silnika

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lis 2015, 19:30

lord_yabol pisze:ładowanie jest na poziomie ~13.60, jest to dopuszczalne?
ciut mało, powinno być bliżej 14V a idealnie to 14,4

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 lis 2015, 21:29

Właśnie to mnie zastanawia, że na starym (nazwijmy go oryginalnym) alternatorze było te 14.4 ale wariowały kontrolki, a po wymianie i altka i regulatora kontrolki nie wariują (poza tą od ciśnienia oleju) ładowanie jest 13.60.

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 26 lis 2015, 13:09

PieterB pisze:
lord_yabol pisze:ładowanie jest na poziomie ~13.60, jest to dopuszczalne?
ciut mało, powinno być bliżej 14V a idealnie to 14,4
Pomiar napięcia wykonany na biegunach akumulatora czy w instalacji samochodu - bo to też robi różnicę.
Poza tym alternator: Bosch, Valeo czy inna firma?
Regulator napięcia - oryginalny, zamiennik / podróbka?

Podpowiadam, że większość znanych mi rozwiązań Boscha daje w miarę stałe napięcie (w instalacji) na poziomie 13,8 V, inne firmy trochę więcej - informacja potwierdzona u kilku regeneratorów urządzeń elektrycznych ... ;)

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 30 lis 2015, 16:52

Szczerze mówiąc nie wiem co tam zostało włożone, ale to nie jest teraz problem.

Pozwolę sobie pociągnąć wątek ciśnienia oleju (czujnika) w tym temacie tak, żeby nie robić nowego tematu.

Otóż jak już pisałem. podczas uruchamiania silnika przez pierwsze kilka sekund jego pracy świeci się kontrolka ciśnienia oleju i słychać sygnał dźwiękowy. Wszystko wraca do normy po kliku sekundach. Problem pojawia się ponownie gdy silnik się zagrzeje i jest na wolnych obrotach: kontrolka i dźwięk.
Postanowiłem wymienić czujnik, po zmianie czujnika, kontrolka pali się praktycznie cały czas, czy to na niskich czy na wysokich obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl