[1.6] [td] [b3] problem z ladowaniem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
Byłem popatrzeć jeszcze raz.
Wyłączony silnik 12.75
zaraz po włączeniu z tych 12.75 rośnie do 14.30 więc z ładowaniem raczej nie ma problemu. Sprawdze jeszcze raz rano jak silnik będzie zimny całkowicie.
Co do rozruchu to nie ma żadnego problemu, pali praktycznie zawsze na rys, rzadko kiedy zdarzy się żeby zarzęził.
[ Dodano: 2015-10-23, 20:59 ]
Pytanie, czy ten regulator napięcia będe w stanie wymienić sam? Dodam, że jestem laik jeśli chodzi o zabawy z mechaniką samochodową
Wyłączony silnik 12.75
zaraz po włączeniu z tych 12.75 rośnie do 14.30 więc z ładowaniem raczej nie ma problemu. Sprawdze jeszcze raz rano jak silnik będzie zimny całkowicie.
Co do rozruchu to nie ma żadnego problemu, pali praktycznie zawsze na rys, rzadko kiedy zdarzy się żeby zarzęził.
[ Dodano: 2015-10-23, 20:59 ]
Pytanie, czy ten regulator napięcia będe w stanie wymienić sam? Dodam, że jestem laik jeśli chodzi o zabawy z mechaniką samochodową
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
Doszedł mi inny problem
Auto potrafi zgasnąć samo i nie da się go zapalić (uwaga! przez dosłownie kilkadziesiąt sekund)
Jak to wygląda?
Mianowicie, stało się to kilka razy kiedy silnik był na wolnych obrotach (postój).
Zgasł silnik, zgasły wszystkie kontrolki, ale światła i radio nadał były włączone. Przy próbie zapalenia kluczykiem rozrusznik normalnie kręci, ale silnik nie zapala. Nawet na biegu auto nie zapala. Wystarczy (przynajmniej do tej pory wystarczało) odczekać kilkadziesiąt sekund i wszystko wraca do normy, po przekręceniu kluczyka, kontrolki się zapalają i można uruchomić silnik.
Ktoś miał podobny problem?
Auto potrafi zgasnąć samo i nie da się go zapalić (uwaga! przez dosłownie kilkadziesiąt sekund)
Jak to wygląda?
Mianowicie, stało się to kilka razy kiedy silnik był na wolnych obrotach (postój).
Zgasł silnik, zgasły wszystkie kontrolki, ale światła i radio nadał były włączone. Przy próbie zapalenia kluczykiem rozrusznik normalnie kręci, ale silnik nie zapala. Nawet na biegu auto nie zapala. Wystarczy (przynajmniej do tej pory wystarczało) odczekać kilkadziesiąt sekund i wszystko wraca do normy, po przekręceniu kluczyka, kontrolki się zapalają i można uruchomić silnik.
Ktoś miał podobny problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie kostka stacyjki wysiada. Zanim zapytasz dlaczego światła działały to odpowiadam że to jest osobny niezależny od zapłonu obwód w kostce stacyjki.lord_yabol pisze:Wystarczy (przynajmniej do tej pory wystarczało) odczekać kilkadziesiąt sekund i wszystko wraca do normy, po przekręceniu kluczyka, kontrolki się zapalają i można uruchomić silnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
Zainteresuję się ty przy najblizej okazji.maciek889 pisze:Jak kontrolki się nie świeciły to nie było też zasilania na zaworze odcinającym paliwo więc nie dziwne że nie odpalił.
A teraz wracając jeszcze do poprzedniego problemu z regulatorem napięcia.
w ogóle okazało się, że alternator jest w rozsypce i trzeba go wymienić.
Alternator został wymieniony na jakąś używke w lepszym stanie + nowy regulator i ładowanie jest na poziomie ~13.60, jest to dopuszczalne?
Nadal jest problem z kontrolką od ciśnienia oleju (włącza się ten brzęczek przy okazji) kiedy silnik jest na niskich obrotach.
Już nie wiem co z tym zrobić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A to wymianie alternatora się stało? Może sygnał obrotów z alternatora jest źle podłączony. Sygnał obrotów jest potrzebny aby moduł od kontrolki ciśnienia oleju wiedział kiedy brać pod uwagę odczyty z drugiego czujnika ciśnienia oleju.lord_yabol pisze: Nadal jest problem z kontrolką od ciśnienia oleju (włącza się ten brzęczek przy okazji) kiedy silnik jest na niskich obrotach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pomiar napięcia wykonany na biegunach akumulatora czy w instalacji samochodu - bo to też robi różnicę.PieterB pisze:ciut mało, powinno być bliżej 14V a idealnie to 14,4lord_yabol pisze:ładowanie jest na poziomie ~13.60, jest to dopuszczalne?
Poza tym alternator: Bosch, Valeo czy inna firma?
Regulator napięcia - oryginalny, zamiennik / podróbka?
Podpowiadam, że większość znanych mi rozwiązań Boscha daje w miarę stałe napięcie (w instalacji) na poziomie 13,8 V, inne firmy trochę więcej - informacja potwierdzona u kilku regeneratorów urządzeń elektrycznych ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
Szczerze mówiąc nie wiem co tam zostało włożone, ale to nie jest teraz problem.
Pozwolę sobie pociągnąć wątek ciśnienia oleju (czujnika) w tym temacie tak, żeby nie robić nowego tematu.
Otóż jak już pisałem. podczas uruchamiania silnika przez pierwsze kilka sekund jego pracy świeci się kontrolka ciśnienia oleju i słychać sygnał dźwiękowy. Wszystko wraca do normy po kliku sekundach. Problem pojawia się ponownie gdy silnik się zagrzeje i jest na wolnych obrotach: kontrolka i dźwięk.
Postanowiłem wymienić czujnik, po zmianie czujnika, kontrolka pali się praktycznie cały czas, czy to na niskich czy na wysokich obrotach.
Pozwolę sobie pociągnąć wątek ciśnienia oleju (czujnika) w tym temacie tak, żeby nie robić nowego tematu.
Otóż jak już pisałem. podczas uruchamiania silnika przez pierwsze kilka sekund jego pracy świeci się kontrolka ciśnienia oleju i słychać sygnał dźwiękowy. Wszystko wraca do normy po kliku sekundach. Problem pojawia się ponownie gdy silnik się zagrzeje i jest na wolnych obrotach: kontrolka i dźwięk.
Postanowiłem wymienić czujnik, po zmianie czujnika, kontrolka pali się praktycznie cały czas, czy to na niskich czy na wysokich obrotach.