Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] 1,6 Turbo diesel, problem z niewlaczajacym s

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 21:27

Pod korkiem spokój. Pod wlewem oleju niespokój, ale to raczej od krzywki. Lekko idzie spod łatanego węża przy łączeniu z pompą, ale dopóki nie zmieniłem objemki z zacisku na ślimaka było sucho. A nie mam pomysłu, jak sprawdzić, co z olejem, w każdym razie na miarce tyle samo, koniec wydechu suchy.

Termostat - ssanie mam ręczne, a i przewiduję dłuższą trasę. Zgaduję, że mimo to zeżre więcej?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2015, 23:30

Fahren pisze: Przy okazji - gdybym jeździł bez termostatu, to efektem byłby tylko ciągle puszczony duży obieg, jak rozumiem. Czyli efekt taki, jak przy otwartym termostacie. Jak to wpłynie na silnik?
Przy wyjętym termostacie obieg będzie szedł trochę przez duży i mały obieg. Termostat jak przełącza obieg to zamyka drugi a bez niego oba będziesz miał otwarte.
A niedogrzanie jest także szkodliwe z powodu tego że olej nie osiąga właściwej temperatury. Raz że taki olej może źle smarować a dwa paliwo i woda która się w nim zbiera nie będzie odparowywać. Ale pewnie prędzej sprzedasz samochód niż odczujesz skutki jazdy bez termostatu.

Miałem coś napisać jeszcze w temacie twoich problemów ale już jest zagmatwane, że chyba musiałbym przeczytać wszystko z 5 razy.

AUDI 1.6TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2013, 21:12
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: AUDI 1.6TD » 21 lis 2015, 23:42

A ja ci nie radze jeździć jeśli to uszczelka pod głowicą bo może ci rozerwać chłodnice lub nagrzewnice ja miałem jaki przypadek i rozerwało nagrzewnice wcześniejszemu właścicielowi mojej furki

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 21 lis 2015, 23:52

Właśnie tu jest clue - gdzie ta woda się podziewa. Reszta problemów wyszła "przy okazji"

Termostat siedzi, gdzie siedział. Jak już kawałek przejechał, to i do czwartku może posiedzieć.

Czy woda idzie w olej - nie wiem i nie bardzo wiem, jak to sprawdzić.

"Coś" przy wężu od chłodnicy - w połowie wyjaśnione, nie sprawdziłem i chyba bez wymiany i podpięcia nie mam jak sprawdzić.

Połatana rura - idzie do wymiany, z łatania fakt - nic nie leci, ale to i tak groszowe sprawy, więc czemu nie zrobić porządnie. Jedyne, gdzie lekko leci, to przy łączeniu tej rury z pompą, po wymianie objemki.

Termowłącznik - wymieniony, ale bez termostatu i tak nie odpali wiatraka.

To tak w kwestii uporządkowania tego, co w temacie wyszło.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 13:35

Fahren pisze: Termowłącznik - wymieniony, ale bez termostatu i tak nie odpali wiatraka.
Odpali tylko podczas podczas jazdy w korku trzeba będzie dłużej czekać bo zanim nagrzeje całą wodę do tych 9x stopni. Ze sprawny termostat trzyma w bloku silnika gorącą "wodę" więc zostaje tylko do nagrzania ta w chłodnicy.
Fahren pisze: Czy woda idzie w olej - nie wiem i nie bardzo wiem, jak to sprawdzić.
Jak idzie sporo wody to po jeździe olej zmieni się w kakao i do tego będzie go przybywać. Przy wypuszczeniu oleju do przeźroczystego pojemnik też będzie widać wodę na dnie.
AUDI 1.6TD pisze:A ja ci nie radze jeździć jeśli to uszczelka pod głowicą bo może ci rozerwać chłodnice lub nagrzewnice ja miałem jaki przypadek i rozerwało nagrzewnice wcześniejszemu właścicielowi mojej furki
To musiało już nieźle dawać że korek zbiorniczka płynu nie wypuścił ciśnienia. A uszkodzona uszczelka pod głowicą może doprowadzić do uszkodzenia silnika i o to najbardziej bym się martwił. Nie mówiąc że rano przy odpalaniu może wystąpić hydrolock silnika (jeśli naleci wody do cylindra) i się już nie pojedzie.

[ Dodano: 2015-11-22, 13:35 ]
Jeśli ma się wiedzę i warunki do robienia swapów to nawet wtedy zazwyczaj swap ledwo się opłaca. Koszt swapu na 1.8Turbo ciężko zamknąć w 10 000zł z robocizną. Więc pewnie tutaj podobnie wyjdzie albo nawet drożej bo silniki diesla są droższe w zakupie. Choć 2.5TDI V6 nie musi być drogi bo z tego co widzę to sporo tego rozbiera się na części bo nikt nie chce jeździć z tak wadliwym silnikiem.

Awatar użytkownika
Fahren
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 sie 2015, 18:28
Lokalizacja: Homburg

Post autor: Fahren » 25 lis 2015, 09:45

Werdykt pt "gdzie oddala się pospiesznie woda" brzmi - uszczelka pod głowicą. Albo simmering, o ile w pompie wody w stronę silnika jakiś jest. Zaraz po odpaleniu wychlało cały zbiorniczek, a pod autem sucho. Odkręcenie zbiorniczka na odpalonym skutkowało powrotem wody "skądś" w tempie bardzo szybkim. Zgaduję więc, że wszystko, co siedzi w głowicy a miało uszczelniać poszło w długą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl