[B4 ABK] Przywrócenie airbaga
[B4 ABK] Przywrócenie airbaga
Mam 80tkę z 94 roku w której kiedyś była poduszka powietrzna, ale podczas kolizji wypaliła. Chciałbym przywrócić do niej kierownicę z poduszką powietrzną tak aby w razie najgorszego zadziała. Co muszę zrobić?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie chce zakładać nowego tematu, a w sumie sprawa dotyczy również "przywracania sprawności poduszce". Jakieś 2 miesiące kupiłem sobie B4 2.0 w quattro, a że pająk się wysypał to przed demontażem kierownicy podłączyłem Audi pod Vag i sprawdziłem poduszkę, no i znalazło mi takie błędy:
589 Zapłonnik 1 poduszki pow obok kier N131 zwarcie do masy - Błąd sporadyczny
588 zapłonnik poduszki pow. od kierowcy N95 zwarcie do masy Błąd sporadyczny
588 zapłonnik poduszki pow od kierowcy N95 zbyt duża oporność Błąd sporadyczny
1025 Uszkodzenie sterowania kontrolki przerwa lub zwarcie do masy - Błąd sporadyczny
532 - napięcie zasilania sygnał za mały Błąd sporadyczny
Czy słusznie podejrzewam że uszkodzona jest taśma lub poduszka wystrzelona oraz wyjęta kontrolka od poduszki czy jakieś inne przyczyny mogą dawać takie błędy?
589 Zapłonnik 1 poduszki pow obok kier N131 zwarcie do masy - Błąd sporadyczny
588 zapłonnik poduszki pow. od kierowcy N95 zwarcie do masy Błąd sporadyczny
588 zapłonnik poduszki pow od kierowcy N95 zbyt duża oporność Błąd sporadyczny
1025 Uszkodzenie sterowania kontrolki przerwa lub zwarcie do masy - Błąd sporadyczny
532 - napięcie zasilania sygnał za mały Błąd sporadyczny
Czy słusznie podejrzewam że uszkodzona jest taśma lub poduszka wystrzelona oraz wyjęta kontrolka od poduszki czy jakieś inne przyczyny mogą dawać takie błędy?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dobrze podejrzewasz przyczyn moze byc sporo. Mnie sie jednak wydaje, po tych wszystkich błędach, ze odciete sa kable przy sterowniku. Możliwe jednak ze taśma jest zepsuta. Poduszka nie jest raczej wystrzelona bo nie ma informacji o zdarzeniu. Zerknij najpierw na wiazke sterownika pod popielniczka, nastepnie jesli w porzadku to zajmij sie taśmą. Sprawdziłbym też, jesli nie masz osłony na aku czy nie robi sie zwarcie do maski.
- Paweł Toruń
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
- Lokalizacja: Toruń
Jeśli byłoby by to możliwe chciałbym przywrócić temat ponieważ mam bardzo podobny problem w swojej Audi, a mianowicie po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i po podłączeniu pod komputer pokazało następujące błędy:
- 1025 uszkodzone sterowanie kontrolek usterek
- 588 zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
- 532 napięcie zasilania
Może kolega Tigras coś zdziałał w temacie i jest w stanie podzielić się wiedzą co konkretnie było na rzeczy?
- 1025 uszkodzone sterowanie kontrolek usterek
- 588 zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
- 532 napięcie zasilania
Może kolega Tigras coś zdziałał w temacie i jest w stanie podzielić się wiedzą co konkretnie było na rzeczy?
- Paweł Toruń
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
- Lokalizacja: Toruń
A jeszcze mam pytanie odnośnie uszkodzenia kontrolki (błąd 1025), w jaki sposób się za to zabrać, co sprawdzić, gdzie szukać problemu? Bo wiem że te pozostałe błędy były już wcześniej w komputerze a ten pojawił się dopiero teraz i myślę że to mruganie może mieć właśnie związek z tym błędem, a nie ze świecami ponieważ auto odpala bez problemu przy ujemnych temperaturach i silnik pracuje równo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Na początek zobaczy czy ktoś nie wyjął żarówki aby kontrolka się nie świeciła. Albo czy nie połączył kontrolki od poduszki z inną kontrolką obok aby się zapalała i gasła.Paweł Toruń pisze:A jeszcze mam pytanie odnośnie uszkodzenia kontrolki (błąd 1025), w jaki sposób się za to zabrać, co sprawdzić, gdzie szukać problemu?
- Paweł Toruń
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
- Lokalizacja: Toruń
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tylko ci mruga świec żarowych a nie airbag wiec nie myl pojęć, bo bład tyczy się żarówki airbag.
A w ogóle ona ci świeci air bag??
To że pali wcale nie oznacza że wszystkie sprawne. I kontrolka świec nie ma nic wspólnego z pozostałymi airbag i abs. Chyba że ktoś rzeźbę zrobił w liczniku bo tak czasem robią łączą dwie żarówki aby ominąć błąd poduszek by klient nie widział świecącej kontrolki airbag.Paweł Toruń pisze:myślę że to mruganie może mieć właśnie związek z tym błędem, a nie ze świecami ponieważ auto odpala bez problemu przy ujemnych temperaturach i silnik pracuje równo.
A w ogóle ona ci świeci air bag??
- Paweł Toruń
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
- Lokalizacja: Toruń
A więc tak widzę że faktycznie bez sensu uczepiłem się związku pomiędzy migającą kontrolką świec żarowych a błędami które pokazał komputer. Informacje które podaliście rozjaśniły mi sprawę i pomogły przypomnieć że faktycznie kontrolka od Airbag-a chyba nigdy się nie zapalała a podczas wyjmowania licznika widziałem właśnie jakąś żarówkę na kablu i zastanawiało mnie co to jest (teraz już wiem, zapewne kontrolka Airbag). Pożyczyłem kabel OBD II + przejście na OBD I, zainstalowałem na laptopie vaga311-2, ustawiłem porty i samodzielnie wykonałem diagnostykę i okazuje się że wcześniej komputer musiał nie połączyć się z silnikiem. Teraz pokazało mi poza błędami o których pisałem wcześniej, błędy w silniku (00519, 00627, 01242) które mogą odpowiadać za migającą kontrolkę świec ale to już nie sprawa do omawiania w tym temacie. Tak więc dziękuje za pomoc Ale tematem Airbag-a zajmę się w późniejszym czasie bo narazie brak czasu i ciepłego garażu, a pozatym najpierw chcę zająć się silnikiem