Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przywrócenie airbaga

ODPOWIEDZ
Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

[B4 ABK] Przywrócenie airbaga

Post autor: Twingol » 08 sty 2014, 22:45

Mam 80tkę z 94 roku w której kiedyś była poduszka powietrzna, ale podczas kolizji wypaliła. Chciałbym przywrócić do niej kierownicę z poduszką powietrzną tak aby w razie najgorszego zadziała. Co muszę zrobić?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 sty 2014, 22:55

Kupic nowa poduszke i skAasowac zdarzenie ze sterownika.

Tigras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 gru 2013, 22:15
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Tigras » 11 sty 2014, 15:02

Nie chce zakładać nowego tematu, a w sumie sprawa dotyczy również "przywracania sprawności poduszce". Jakieś 2 miesiące kupiłem sobie B4 2.0 w quattro, a że pająk się wysypał to przed demontażem kierownicy podłączyłem Audi pod Vag i sprawdziłem poduszkę, no i znalazło mi takie błędy:

589 Zapłonnik 1 poduszki pow obok kier N131 zwarcie do masy - Błąd sporadyczny
588 zapłonnik poduszki pow. od kierowcy N95 zwarcie do masy Błąd sporadyczny
588 zapłonnik poduszki pow od kierowcy N95 zbyt duża oporność Błąd sporadyczny
1025 Uszkodzenie sterowania kontrolki przerwa lub zwarcie do masy - Błąd sporadyczny
532 - napięcie zasilania sygnał za mały Błąd sporadyczny

Czy słusznie podejrzewam że uszkodzona jest taśma lub poduszka wystrzelona oraz wyjęta kontrolka od poduszki czy jakieś inne przyczyny mogą dawać takie błędy?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 11 sty 2014, 17:03

Dobrze podejrzewasz przyczyn moze byc sporo. Mnie sie jednak wydaje, po tych wszystkich błędach, ze odciete sa kable przy sterowniku. Możliwe jednak ze taśma jest zepsuta. Poduszka nie jest raczej wystrzelona bo nie ma informacji o zdarzeniu. Zerknij najpierw na wiazke sterownika pod popielniczka, nastepnie jesli w porzadku to zajmij sie taśmą. Sprawdziłbym też, jesli nie masz osłony na aku czy nie robi sie zwarcie do maski.

Awatar użytkownika
Paweł Toruń
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Paweł Toruń » 21 lis 2015, 12:12

Jeśli byłoby by to możliwe chciałbym przywrócić temat ponieważ mam bardzo podobny problem w swojej Audi, a mianowicie po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i po podłączeniu pod komputer pokazało następujące błędy:
- 1025 uszkodzone sterowanie kontrolek usterek
- 588 zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
- 532 napięcie zasilania
Może kolega Tigras coś zdziałał w temacie i jest w stanie podzielić się wiedzą co konkretnie było na rzeczy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lis 2015, 12:23

2- Wygląda na urwaną taśmę w kierownicy.
1 - uszkodzona kontrolka
3- tyczy się abs

Oczywiście te błędy nie maja nic wspólnego z migająca kontrolka świec żarowych- to będą świece do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Paweł Toruń
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Paweł Toruń » 22 lis 2015, 11:43

A jeszcze mam pytanie odnośnie uszkodzenia kontrolki (błąd 1025), w jaki sposób się za to zabrać, co sprawdzić, gdzie szukać problemu? Bo wiem że te pozostałe błędy były już wcześniej w komputerze a ten pojawił się dopiero teraz i myślę że to mruganie może mieć właśnie związek z tym błędem, a nie ze świecami ponieważ auto odpala bez problemu przy ujemnych temperaturach i silnik pracuje równo.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 12:11

Paweł Toruń pisze:A jeszcze mam pytanie odnośnie uszkodzenia kontrolki (błąd 1025), w jaki sposób się za to zabrać, co sprawdzić, gdzie szukać problemu?
Na początek zobaczy czy ktoś nie wyjął żarówki aby kontrolka się nie świeciła. Albo czy nie połączył kontrolki od poduszki z inną kontrolką obok aby się zapalała i gasła.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Paweł Toruń
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Paweł Toruń » 22 lis 2015, 12:20

Tą możliwość można od razu wyeliminować ponieważ jakiś czas temu sam wymieniałem żarówki w liczniku ponieważ część była przepalona i włożyłem wszystkie nowe. A pozatym kontrolka mruga po przejechaniu kilku km tak jak pisałem wcześniej. :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2015, 12:24

Tylko ci mruga świec żarowych a nie airbag wiec nie myl pojęć, bo bład tyczy się żarówki airbag.
Paweł Toruń pisze:myślę że to mruganie może mieć właśnie związek z tym błędem, a nie ze świecami ponieważ auto odpala bez problemu przy ujemnych temperaturach i silnik pracuje równo.
To że pali wcale nie oznacza że wszystkie sprawne. I kontrolka świec nie ma nic wspólnego z pozostałymi airbag i abs. Chyba że ktoś rzeźbę zrobił w liczniku bo tak czasem robią łączą dwie żarówki aby ominąć błąd poduszek by klient nie widział świecącej kontrolki airbag.

A w ogóle ona ci świeci air bag??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 13:29

Też chyba były dwa sposoby w jaki kontrolka airbag było robiona.
1. Żarówka z oprawką była na osobnym kablu i tą żarówkę trzeba było odpinać przy wyjmowaniu liczników.
2. Żarówka zasilana standardowo przez płytę liczników jak pozostałe kontrolki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Paweł Toruń
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2015, 12:59
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Paweł Toruń » 25 lis 2015, 11:36

A więc tak widzę że faktycznie bez sensu uczepiłem się związku pomiędzy migającą kontrolką świec żarowych a błędami które pokazał komputer. Informacje które podaliście rozjaśniły mi sprawę i pomogły przypomnieć że faktycznie kontrolka od Airbag-a chyba nigdy się nie zapalała a podczas wyjmowania licznika widziałem właśnie jakąś żarówkę na kablu i zastanawiało mnie co to jest (teraz już wiem, zapewne kontrolka Airbag). Pożyczyłem kabel OBD II + przejście na OBD I, zainstalowałem na laptopie vaga311-2, ustawiłem porty i samodzielnie wykonałem diagnostykę i okazuje się że wcześniej komputer musiał nie połączyć się z silnikiem. Teraz pokazało mi poza błędami o których pisałem wcześniej, błędy w silniku (00519, 00627, 01242) które mogą odpowiadać za migającą kontrolkę świec ale to już nie sprawa do omawiania w tym temacie. Tak więc dziękuje za pomoc ;-) Ale tematem Airbag-a zajmę się w późniejszym czasie bo narazie brak czasu i ciepłego garażu, a pozatym najpierw chcę zająć się silnikiem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga