pieterb pomacaj pod serwem na maglownicy wyczujesz na środku śrube 10mmPieterB pisze:a można fotkę prosić, bo u mnie właśnie taki jakby delkitny luz słychać z okolic maglownicy ale śrubki żadnej tam nie widziałem albo źle patrzyłemMarcinexB4 pisze:a na maglownicy jest ta śrubka pod serwem i troche podkręciłem, nie wiem czy coś pomoże czy niehmm, to chyba jednak nie to co u mnie było powodem telepaniaMarcinexB4 pisze:Na zimnych hamulcach, po nocy tak jak rano lecę do pracy to sytuacja się nie zmienia tak samo telepie, no i jak delikatnie przycisne to czuć delikatnie telepanie,
[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
W moim przypadku pomogła wymiana klocków hamulcowych. Kilka lat temu miałem założony komplet ate tarcze i klocki na przedzie i tyle. kiedy nadszedł czas na wymiane przednich klocków założyłem klocki fomar - owskie(takie akurat miałem pod reką). Wszystko było ok dopóki nie trzeba było dłużej hamować. Przy dłuższym hamowaniu okropnie wyło i telepotało autem, być może od rozgrzewających się hamulców. Ale to nie była jazda więc kupiłem klocki ate i po problemie. W moim poprzednim aucie miałem identyczny przypadek więc przekonałem się jak ważny jest dobór części zamiennych. Poza tym widać, że przyczyn telepania przy hamowaniu może być wiele.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, nie wiem czy to jest jakiś problem z hamulcami, ale ostatnio poleciałem z przyczepką po węgiel i naładowałem około 500kg na przyczepkę no i sęk w tym że tak jakbym wcale hamulców nie miał, cisnąłem w pedał to taki gumowaty był, natomiast bez obciążenia jak normalnie jeżdżę to na dotyk czuć prawie jak samochód zwalnia, pompa hamulcowa nowa, tarcze klocki przód tył nowe, pozostało by tylko serwo?
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Odgrzeje temacik
Posiadam tarcze wentylowane 256mm Fremax po ok. 3000km nastąpiło bicie na kierownicy przy hamowaniu. Sprawdzałem czujnikiem zegarowym to bicie na jednej i drugiej tarczy wynosi 0,04mm czy to może powodować drgania ? Czy ten 0,04mm mieści nie powinno byc wyczuwalne przy delikatnym hamowaniu ?
Posiadam tarcze wentylowane 256mm Fremax po ok. 3000km nastąpiło bicie na kierownicy przy hamowaniu. Sprawdzałem czujnikiem zegarowym to bicie na jednej i drugiej tarczy wynosi 0,04mm czy to może powodować drgania ? Czy ten 0,04mm mieści nie powinno byc wyczuwalne przy delikatnym hamowaniu ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
xRead, nie znam tego aż tak dobrze ale wydaje mi się że ten wynik jest dopuszczalny o ile pomiar wykonany prawidłowo. Inna sprawa że ten pomiar pewnie na zimnym robiłem ale pytanie czy taki sam będzie na gorącym bo podejrzewam że nie.
Już pisałem to kilkanaście razy: sprawdź czy bicie też masz przy pierwszych kilku hamowaniach nim tarcza się nagrzeje do temp pracy czy dopiero jak się nagrzeje.
Już pisałem to kilkanaście razy: sprawdź czy bicie też masz przy pierwszych kilku hamowaniach nim tarcza się nagrzeje do temp pracy czy dopiero jak się nagrzeje.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie wiem po co się zastanawiacie jak to wina tarcz, " puchną"
Wiec pomiary są bez sensu bo puchnięcie nie odzwierciedla tego. A ja zadam tylko takie małe pytanie czy jak już jedziesz wolno i hamujesz czyli przy końcu nie czujesz jak ci auto zwalnia i przyspiesza?xRead pisze:zauważyłem ze po rozgrzaniu bardziej bije a ledwo wyczuwalnie na zimnych